O.T. Program til styring af service/vedli~
Fra : Perminator

Dato : 31-12-05 01:03

Hej gruppe
Det er off topic, men alligevel?
Jeg savner et pc-program til styring af: Identitet, (beskrivelse),
vedligeholdelse, systematisk service og historik på feltudstyr.

Fra en famlende begyndelse i Århus Amt med grundvandsovervågning i 1989, med
en enkelt benzingenerator og et par pumper og nogle måleinstrumenter, er
området i dag vokset til fultidsbeskæftigelse af 2-3 feltfolk. Hertil 5-6
generatorer, on site eller on-board. 2-3 kompressorer, eldrevne eller
benzin, on site eller on board, tilhørende vandudskilning og aktiv
kulfiltrering. En bestand på 6 mobile dykpumpeanlæg, samt mere end 100
moniteringspumper i boringer. Dertil en masse andet feltudstyr, som bare
skal virke, og som skal være kalibreret og vedligeholdt.
Intet udstyr der bruges i denne specielle branche er "hyldevarer", men
bliver tilpasset og udviklet i samarbejde med mindre, dedikerede værksteder.
Jeg er ved at tabe det tekniske og kvalitetsmæssige overblik, fordi vi er
blevet mange, og den personlige ansvarlighed for udstyret er blevet
urealistisk.
Er der nogen af Jer ude fra DTU, eller andre fra det praktiske arbejdsliv
der har et bud på et edb-baseret overblk?
Hvad jeg finder interessant bliver indkøbt straight, men der er selvfølgelig
en flaske Talisker eller andet ønskeligt sat på højkant.
Godt Nytår
Perminator

Fra : C K Hansen

Dato : 31-12-05 10:33

Perminator skrev:

> Hej gruppe
> Det er off topic, men alligevel?
> Jeg savner et pc-program til styring af: Identitet, (beskrivelse),
> vedligeholdelse, systematisk service og historik på feltudstyr.

Hej
Måske er det noget fra DDV - Den Danske Vedligeholdelsesforening du har
brug for.
Se : http://www.ddv.org/C1256C6B00335CB3 Se under > For Medlemmer >
Vedligeholdelsessystemer.
mvh
C K Hansen

Fra : None

Dato : 31-12-05 16:17

"Perminator" <per.misserfjern@mail.dk> skrev i en meddelelse

> Hej gruppe
> Det er off topic, men alligevel?

pling

Fra : Ukendt

Dato : 31-12-05 16:35

None skrev i meddelelsen ...

>"Perminator" <per.misserfjern@mail.dk> skrev i en meddelelse

>pling

Naaiiiii ! Det er en anden tråd

mnh
Orla

Fra : Bjarne

Dato : 01-01-06 12:41

Perminator skrev:

> Jeg savner et pc-program til styring af: Identitet, (beskrivelse),
> vedligeholdelse, systematisk service og historik på feltudstyr.

Hej Per

Jeg har selv løst et lignende problem i MS Excel, og det kan faktisk
godt blive lidt fancy hvis det ønskes.
Acces er også en mulighed.

MVH: Bjarne (BMW R80 RS)

Fra : Hekto

Dato : 01-01-06 13:31

> [...]
> Hvad jeg finder interessant bliver indkøbt straight, men der er
> selvfølgelig en flaske Talisker eller andet ønskeligt sat på højkant.

Vi bruger CMSPRO fra Maqis www.maqis.dk
Det kan flere ting; men de har moduler til vedligeholdelse bl.a.

--
/Hekto
Ducati Pantah SL/M600 - Cagiva Elefant 650

Fra : Edvard Korsbæk

Dato : 05-01-06 09:34

Hej!
Jeg sendte et forslag til din mail, som du selvfølgeligt er velkommen til
ikke at benytte.
Har du modtaget den?

Edvard Korsbæk

Fra : Perminator

Dato : 05-01-06 22:17

> Hej!
> Jeg sendte et forslag til din mail, som du selvfølgeligt er velkommen til
> [...]

Hej igen!
Tak, jeg har modtaget forslaget, og ser nærmere på det sammen med andre
gode indspark.
Da emnet er O.T. her, vil jeg hellere vende tilbage på mail.

- - - Samtidig vil jeg -som de sidste ord i tråden- benytte lejligheden til
at sige tak til alle, som har svaret her eller på mail. Min formodning om
at der var nogen her, der har praktisk erfaring emnet med viste sig rigtig.
Jeg har fået inspiration og konkrete forslag at arbejde videre med, som jeg
havde håbet på, ved at kaste et O.T. spørgsmål ind i gruppen.
vh Perminator
CX500E