Juhuuuuu! :-)
Fra : Anders Houmark

Dato : 30-12-05 23:53

Jubiiiii.. så blev motorcyklen min!
De sidste 15000 kroner blev overført og betalt i dag, så fra nu af kan jeg
kalde Yamaha FZR600R'eren for MIN

Købte maskinen i august måned og satte den i vinterhi i slutningen af
november. Nåede at trille omkring 4000 km, og hvilke km :)

Der har ikke været andre problemer med maskinen end en løs forbindelse som
gjorde, at den satte ud når den fik gas. Fik løst det ved hjælp af gruppen
her, samt min lokale mc pusher.
Så selvom sæsonen har været ret kort for mig, har den været helt kanon!

Dette har været mit første år på motorcykel og jeg har heldigvis ikke været
nede, selvom det op til flere gange har været utrolig tæt på.

Første gang jeg var i uføre var selvforskyldt. Kom for hurtigt rundt i et
sving (kørte 60 og fartgrænsen på vejen var 60, det var dog stadig for
hurtigt til forholdende) og selvom jeg på forhånd godt vidste, at det er
noget skidt at dreje og bremse samtidig, så fik jeg det også at føle på egen
krop. Da jeg kunne se, at det her altså ikke gik, fik jeg bremset så meget
jeg kunne for derefter at svinge så meget jeg kunne, og da jeg så kunne se,
at det altså var for lidt og at grøften kom tættere og tættere på, valgte
jeg at rette op og bremse alt hvad jeg havde lært.. Det endte med at jeg
holdte ude i kanten af grøften med bagdækket på vej ned i renden og maskinen
var ved at lægge sig på den ene side.. Fik dog rejst den op og kom op på
vejen igen, uden andre skrammer end dem på min stolthed.

Ud over det har jeg prøvet at skride lidt ud i sving.. ofte fordi der har
ligget masser af sten på vejen eller fordi dækket har været for koldt (BT12
dæk vist nok).. Er heldigvis ikke væltet af det endnu, og håber ikke det
sker.

Dernæst har der været et par åndsvage bilister som helt har overset mig. Til
trods for at jeg har kørt i en række med biler både foran og bag mig, så
kører de ud lige foran snotten på mig.

Det værste har dog uden tvivl været den knallert som jeg næsten snittede.
Pludselig bestemte den sig bare for at lave et venstresving.. Han kiggede
sig ikke engang over skulderen, men drejede bare.
Jeg tvivler på, om der kunne have været et flækket fissehår mellem
knallertens bagskærm og mine bukser, vi var simpelthen så tæt på at ramle
sammen.. Mit hjerte sad helt oppe i halsen de næste mange kilometere.

Håber i andre har haft en lige så god sæson som jeg har!
Vi ses på vejene i det nye år

--
Anders Houmark
www.AndersH.dk

Fra : Mehmet Kesen

Dato : 31-12-05 00:47

Fedt læsning Anders.. :) Glæder mig vildt meget til det blir min tur næste
år...

Tager kortet så snart det múligt,, yeeey :)

- Ses ude på vejene måske, Godt nytår til alle... :)

Mehmet

Fra : Perminator

Dato : 31-12-05 01:40

> Dette har været mit første år på motorcykel og jeg har heldigvis ikke
> været
> nede, selvom det op til flere gange har været utrolig tæt på.

Hej Anders
Jeg deler din glæde! Jeg tror bestemt at du er yngre end mine 49 år, men
følelsen er den samme når man kommer på 2 hjul. For mit vedkommende har det
været et savn i de 25 år, hvor tiden gik med noget andet.
Jeg købte min CX500E i august, og kørte de 45 km på arbejde og retur alle
dage, hvor det ikke pissede ned indtil november.
Jeg har ikke været nede, og vil heller ikke.
Der er 2 options:
"De andre", som du beskriver: Her er der kun forudseenhed og synlighed der
forhindrer ulykker: Lys, kåbe, blink med det lange, og synlig placering på
kørebanen er virkemidlerne.
"Dig selv": Der er kun et svar: 100% tændt når man kører. Kend de sving,
som du fyrer af og skraber fodhvilere i. Nogen sving er der altid kørt grus
op i, og i andre er der aldrig. Kender du ikke svinget er du ude i
tyndskidets chancer.
godt nytår
Perminator

Fra : Thomas Jensen

Dato : 31-12-05 09:39

Anders Houmark wrote:
> Jubiiiii.. så blev motorcyklen min!
> De sidste 15000 kroner blev overført og betalt i dag, så fra nu af kan jeg
> kalde Yamaha FZR600R'eren for MIN

de var sgu hurtigt du fik betalt den cykel Anders.
Jamen så er det intet problem for dig at få skiftet bagdæk og kædekit
inden bakkeåbningen jo

mvh

Thomas Jensen
Yamaha FZ6S ´04
http://dkfritidmotorcykel.dk/?id=11

Fra : Arne Lorenzen

Dato : 31-12-05 10:43

"Anders Houmark" <anders@andersh.fjerndette.dk> skrev i

--

> Første gang jeg var i uføre var selvforskyldt. Kom for hurtigt rundt i
> et sving (kørte 60 og fartgrænsen på vejen var 60, det var dog stadig
> for hurtigt til forholdende)

--

Først og fremmest tillykke mæén

Og godt du kom igennem de første 4000 uden fysiske skrammer, som efter din
beretning at dømme også har haft lidt vel rigeligt med held at gøre?

Med lidt mere rutine ville du vel have kunnet køre det sving uden
botanisering - eller var det på 90 grader?

--
Mvdlh - http://dfmc.dk/arne_lorenzen

Fra : Anders Houmark

Dato : 31-12-05 14:56

Arne Lorenzen wrote:

> [...]
> at gøre?

> Med lidt mere rutine ville du vel have kunnet køre det sving uden
> botanisering - eller var det på 90 grader?

Der har været meget held involvoveret

Dog har jeg også en smule erfaring fra tiden hvor jeg kørte knallert, og så
har jeg cyklet siden jeg var helt lille.. Håber at lidt af den erfaring kan
viderføres over til motorcykelkørslen.. Men jeg skal da også ud på noget
bronzekursus næste år når der kommer nye hold

--
Anders Houmark
www.AndersH.dk