/ Forside / Interesser / Fritid / Motorcykler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Motorcykler
#NavnPoint
dova 9238
pallenoc 4816
pallebhan.. 3536
masteraug.. 3050
nilsg 2382
jakjoe 2110
transor 2030
CLAN 1915
Sunowich 1420
10  3773 1345
MC-udlejning i Florida?
Fra : Hekto


Dato : 29-12-05 00:10

Jeg skal i januar til Florida og lege med voksen-fyrværkeri (Atlas V).

Samtidig er der måske noget race på Daytona. Så kunne det jo være
herligt at leje en MC ... de har vel folke-Harley'er derovre? - og
trille lidt rundt på den, bl.a. til Daytona.

Er der nogen der kender til noget udlejning i Orlando eller Titusville?

--
/Hekto
Ducati Pantah SL/M600 - Cagiva Elefant 650
www.hekto.dk  www.dfmc.dk/hekto
Ducatist og medlem af 'Geheime Motorrad Putzer Verein'
Alt godt fra dyreriget! Vilde Pantere og Elefanter!



 
 
Armand (29-12-2005)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 29-12-05 01:42

Hekto wrote:
> Jeg skal i januar til Florida og lege med voksen-fyrværkeri (Atlas V).
> Samtidig er der måske noget race på Daytona.

Det Helt store á Daytona speedweek, med byen fyldt med motorcykler
foregår i marts, så prøv endelig at se om ikke du kan strække det dertil

> ..........Så kunne det jo være
> herligt at leje en MC ... de har vel folke-Harley'er derovre? - og
> trille lidt rundt på den, bl.a. til Daytona.
> Er der nogen der kender til noget udlejning i Orlando eller Titusville?

Lige omkring Bikeweek'en, er leje-mulighederne nok udtømte

Under vores ferie derovre(*) var jeg forbi og lure ved et lille
italiener-værksted: PCS.
Kig indenfor på http://www.pcsdaytona.com/ (DB2'eren ér væk) og tag evt.
kontakt med ka'len omkring problemet - Du kan jo markere dig som
ligesindet via henvisning til din egen hejmmeside!

(*):
Vel hjemkommen og snakkende derom med en tidligere kollega som jeg
stadig nyder bekendtskab med, fik jeg beskeden:
"Hvorfor hører jeg først dét nu? Min fætter bor syd for Daytona og har
garagen fuld af motorcykler, hvoriblandt der er en BMW F650, som han
købte til at min datter kunne køre på da hun var derovre. Og sidenhen er
dén nærmest blevet et familie/mm -eje!"

--
Armand.

Hekto (29-12-2005)
Kommentar
Fra : Hekto


Dato : 29-12-05 01:47

> Lige omkring Bikeweek'en, er leje-mulighederne nok udtømte
>
> Under vores ferie derovre(*) var jeg forbi og lure ved et lille
> italiener-værksted: PCS.
> Kig indenfor på http://www.pcsdaytona.com/ (DB2'eren ér væk) og tag
> evt. kontakt med ka'len omkring problemet - Du kan jo markere dig som
> ligesindet via henvisning til din egen hejmmeside!

Hva' var det du sagde fætteren hed????

Næææh, det går nok ikke at trække den til marts! <
Det havde ellers været godt!
Jeg forventer en smule fritid, især hvis opsendelsen forsinkes - det
sker jo. De har ikke så travlt for den er først fremme om 9-10 år.

Jeg prøver da at maile PCS!

--
/Hekto
Ducati Pantah SL/M600 - Cagiva Elefant 650
www.hekto.dk  www.dfmc.dk/hekto
Ducatist og medlem af 'Geheime Motorrad Putzer Verein'
Alt godt fra dyreriget! Vilde Pantere og Elefanter!



Jan Bachman (29-12-2005)
Kommentar
Fra : Jan Bachman


Dato : 29-12-05 08:15

On Thu, 29 Dec 2005 00:09:47 +0100, "Hekto" <urxgb@urxgb.qxROT13>
wrote:

>Jeg skal i januar til Florida og lege med voksen-fyrværkeri (Atlas V).
>
>Samtidig er der måske noget race på Daytona. Så kunne det jo være
>herligt at leje en MC ... de har vel folke-Harley'er derovre? - og
>trille lidt rundt på den, bl.a. til Daytona.
>
>Er der nogen der kender til noget udlejning i Orlando eller Titusville?

EagleRider har udlejning i Orlando:
http://www.eaglerider.com

Jeg sidder selv og søger efter Harleyudlejning på nettet, med
sommerferien i tankerne. Men jeg synes prisen på $749 pr. uge går igen
alle steder jeg finder. Det er vist kartelprisen :-/

/Jan

Armand (29-12-2005)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 29-12-05 10:38

Jan Bachman wrote:
> On Thu, 29 Dec 2005 00:09:47 +0100, "Hekto" <urxgb@urxgb.qxROT13>
> wrote:
>
>
>>Jeg skal i januar til Florida og lege med voksen-fyrværkeri (Atlas V).
>>
>>Samtidig er der måske noget race på Daytona. Så kunne det jo være
>>herligt at leje en MC ... de har vel folke-Harley'er derovre? - og
>>trille lidt rundt på den, bl.a. til Daytona.
>>
>>Er der nogen der kender til noget udlejning i Orlando eller Titusville?
>
>
> EagleRider har udlejning i Orlando:
> http://www.eaglerider.com
>
> Jeg sidder selv og søger efter Harleyudlejning på nettet, med
> sommerferien i tankerne. Men jeg synes prisen på $749 pr. uge går igen
> alle steder jeg finder. Det er vist kartelprisen :-/

Under vores ferie havde vi en uges billeje for rundt regnet 1000,-kr i
merpris, så det er sq et yderst velfungerende kartel med dé priser =
Hvad er gennemsnitsprisen for mc-leje på f.eks. bike-tours.dk til
forskel :-/
Skal man køre bare lidt over en uge vil det bedre kunne svare sig at
købe noget halvgammelt skrammel og smide ud derefter (og til dén pris (á
gratis ved hjemrejsen) vil det kunne svare sig efterfølgende at få den
sendt hjem !); men det er selvsagt ikke lettere at arrangere et køb (med
plader på) hjemefra end en leje

Var der forøvrigt ikke én der efterlod en sådan købt motorcykel til
videresalg/lån/leje??

--
Armand.

Hekto (29-12-2005)
Kommentar
Fra : Hekto


Dato : 29-12-05 11:12

> Jeg sidder selv og søger efter Harleyudlejning på nettet, med
> sommerferien i tankerne. Men jeg synes prisen på $749 pr. uge går
> igen
> alle steder jeg finder. Det er vist kartelprisen :-/

Jeg har kun checket dagspriser. 75$ for en 883'er er nok i den
billigere ende. Ellers virker priserne noget høje.

--
/Hekto
Ducati Pantah SL/M600 - Cagiva Elefant 650
www.hekto.dk  www.dfmc.dk/hekto
Ducatist og medlem af 'Geheime Motorrad Putzer Verein'
Alt godt fra dyreriget! Vilde Pantere og Elefanter!



Ukendt (29-12-2005)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 29-12-05 10:49


"Hekto" <urxgb@urxgb.qxROT13> skrev i en meddelelse
news:mn.e8097d5ce872b994.41941@urxgb.qxROT13...
> Jeg skal i januar til Florida og lege med voksen-fyrværkeri (Atlas V).
>
> Samtidig er der måske noget race på Daytona. Så kunne det jo være
> herligt at leje en MC ... de har vel folke-Harley'er derovre? - og
> trille lidt rundt på den, bl.a. til Daytona.
>
> Er der nogen der kender til noget udlejning i Orlando eller Titusville?

Var i bla. i Orlando i sommers, her blev der overalt reklameret for
udlejning af motorcykler.
Men jeg droppede det fulstændig, jeg ville ikke give 600-700 kr, for at leje
en HD i 2 timer, når jeg kan få penge for at prøvekøre kundernes herhjemme

Men jeg tror man skal holde sig fra disse store reklamer på nettet og på
skildte langs vejene og så prøve at køre ud til nogle bikse rundt omkring,
når de ikke har den store reklameudgift, må udlejningsprisen da være
billigere
Kan du ellers have en god tur derover, jeg tror at temp. ligger på 20-25
grader, så den er da rigtig god, da vi var der var der næsten 40 grader.AV!

--

Venlig hilsen
Flemming Disc
www.discteknik.dk


Hekto (29-12-2005)
Kommentar
Fra : Hekto


Dato : 29-12-05 11:18

> Kan du ellers have en god tur derover, jeg tror at temp. ligger på
> 20-25
> grader, så den er da rigtig god, da vi var der var der næsten 40
> grader.AV!

Tak! - ja, det bliver også spændende! Jeg skal følge opsendelsen af
satelitten til Pluto. Den vil være fremme når jeg går på efterløn!

--
/Hekto
Ducati Pantah SL/M600 - Cagiva Elefant 650
www.hekto.dk  www.dfmc.dk/hekto
Ducatist og medlem af 'Geheime Motorrad Putzer Verein'
Alt godt fra dyreriget! Vilde Pantere og Elefanter!



Jacob Larsen (29-12-2005)
Kommentar
Fra : Jacob Larsen


Dato : 29-12-05 14:17

"Hekto" <urxgb@urxgb.qxROT13> wrote in message
news:mn.eaa67d5c45da2642.41941@urxgb.qxROT13
> > Kan du ellers have en god tur derover, jeg tror at
> > temp. ligger på 20-25
> > grader, så den er da rigtig god, da vi var der var der
> > næsten 40 grader.AV!
>
> Tak! - ja, det bliver også spændende! Jeg skal følge
> opsendelsen af satelitten til Pluto. Den vil være fremme
> når jeg går på efterløn!

Ej, hvor fedt. Håber du får en god tur.
--
Mvh. Jacob Larsen
http://www.dfmc.dk/default.asp?id=879



Richard (31-12-2005)
Kommentar
Fra : Richard


Dato : 31-12-05 08:54

Hekto wrote:

> Jeg skal i januar til Florida og lege med voksen-fyrværkeri (Atlas V).

Fedt, Hekto, håber du får mulighed og tid til at få kørt noget - det er jo
ikke uoverkommelig langt fra sandkassen oppe ved Cherohala Skyway og Tail
of the Dragon på grænsen mellem TN, NC og SC. Men vejene der vil
formentlig være sjovere at gennemkøre på alt andet end en folke-HD og
deslige

God tur under alle omstændigheder...

--
Richard Pade, Sorgenfri, DK


Edvard Korsbæk (02-01-2006)
Kommentar
Fra : Edvard Korsbæk


Dato : 02-01-06 08:54

Jeg benyttede Orlando Harley Davidson da jeg var til en konference forrige
år.
Rigtigt - Det er ikke billigt!
Men jeg fik en Electra Glide Classic, der havde kørt 35 miles da jeg overtog
den (Og noget over 1200 miles 48 timer senere da jeg afleverede den, Jeannie
kom efter mig!).
Cyklen stod klar da jeg kom, og jeg 'Spildte' under ½ time med at udfylde
papirer mm.
Husk forsikring inkl. 'Underinsured' - Det er ikke ualmindeligt at
'Modstanderne' er uforsikrede!
I Bike Week får priserne et solidt ekstra nyk.
En mulighed er jo også at købe en brugt ved en forhandler (Som f.eks.
Orlando Harley) og så sælge den igen når tiden er gået.

Jeg fik iøvrigt en lidt speciel kommentar, da jeg spurhte hvorfor derr kørte
så få MC i Florida :
Du kan ikke låse dørene, og hvor vil du anbringe dine våben, så du kan
beskytte dig mod røveri?

Mit indtryk var, at det var alvorligt ment.

Edvard.

"Hekto" <urxgb@urxgb.qxROT13> skrev i en meddelelse
news:mn.e8097d5ce872b994.41941@urxgb.qxROT13...
> Jeg skal i januar til Florida og lege med voksen-fyrværkeri (Atlas V).
>
> Samtidig er der måske noget race på Daytona. Så kunne det jo være herligt
> at leje en MC ... de har vel folke-Harley'er derovre? - og trille lidt
> rundt på den, bl.a. til Daytona.
>
> Er der nogen der kender til noget udlejning i Orlando eller Titusville?
>
> --
> /Hekto
> Ducati Pantah SL/M600 - Cagiva Elefant 650
> www.hekto.dk www.dfmc.dk/hekto
> Ducatist og medlem af 'Geheime Motorrad Putzer Verein'
> Alt godt fra dyreriget! Vilde Pantere og Elefanter!
>
>



Ukendt (02-01-2006)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 02-01-06 09:51


"Edvard Korsbæk" <edvardNOSPAM@bb-softNOSPAM.dk> skrev i en meddelelse
news:43b8daca$0$47037$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...
> Jeg benyttede Orlando Harley Davidson da jeg var til en konference forrige
> år.
> Rigtigt - Det er ikke billigt!
Men der var godt nok mange cykler i den butik, sikken en udstilling.


> Jeg fik iøvrigt en lidt speciel kommentar, da jeg spurhte hvorfor derr
kørte
> så få MC i Florida :
> Du kan ikke låse dørene, og hvor vil du anbringe dine våben, så du kan
> beskytte dig mod røveri?
>
> Mit indtryk var, at det var alvorligt ment.

Ja, det sku' lidt uhyggeligt, den bil vi havde lejet for at køre US
nord-syd, låste alle døre når den havde trillet ca. 20m.
Jeg tænkte flere gange på, tænk hvis vi køre galt og nogen vil hjælpe os, så
kan de ikke komme ind!!
Men chancen for dem der vil ind, vil en noget ondt er åbenbart større, håber
ikke det bliver nødvendigt i Danmark.
Så er der sku' ikke meget ved det frie USA

--

Venlig hilsen
Flemming Disc
www.discteknik.dk


Edvard Korsbæk (02-01-2006)
Kommentar
Fra : Edvard Korsbæk


Dato : 02-01-06 10:49

Jeg fik at vide at de sælger 150 til 200 HD pr. måned - Så der skal være
mange!
Servicen er superb.
To sekretærer ringede i over en time for at finde et hotelværelse til mig,,
hvor jeg kunne være i ly for orkanen .

Edvard
"Flemming Disc" <disctekniksnabeladiscteknik.dk> skrev i en meddelelse
news:43b8e961$0$176$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...
>
> "Edvard Korsbæk" <edvardNOSPAM@bb-softNOSPAM.dk> skrev i en meddelelse
> news:43b8daca$0$47037$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...
>> Jeg benyttede Orlando Harley Davidson da jeg var til en konference
>> forrige
>> år.
>> Rigtigt - Det er ikke billigt!
> Men der var godt nok mange cykler i den butik, sikken en udstilling.
>
>
>> Jeg fik iøvrigt en lidt speciel kommentar, da jeg spurhte hvorfor derr
> kørte
>> så få MC i Florida :
>> Du kan ikke låse dørene, og hvor vil du anbringe dine våben, så du kan
>> beskytte dig mod røveri?
>>
>> Mit indtryk var, at det var alvorligt ment.
>
> Ja, det sku' lidt uhyggeligt, den bil vi havde lejet for at køre US
> nord-syd, låste alle døre når den havde trillet ca. 20m.
> Jeg tænkte flere gange på, tænk hvis vi køre galt og nogen vil hjælpe os,
> så
> kan de ikke komme ind!!
> Men chancen for dem der vil ind, vil en noget ondt er åbenbart større,
> håber
> ikke det bliver nødvendigt i Danmark.
> Så er der sku' ikke meget ved det frie USA
>
> --
>
> Venlig hilsen
> Flemming Disc
> www.discteknik.dk
>



Hekto (02-01-2006)
Kommentar
Fra : Hekto


Dato : 02-01-06 11:01

Edvard Korsbæk wrote :
> Jeg fik iøvrigt en lidt speciel kommentar, da jeg spurhte hvorfor derr kørte
> så få MC i Florida :
> Du kan ikke låse dørene, og hvor vil du anbringe dine våben, så du kan
> beskytte dig mod røveri?

Nej, sådan går det når alle må skyde på alle, og alle må skyde igen!
Af samme årsag er USA ikke det sted der står øverst på 'rejselisten';
men når det nu er i embedsmedfør ....

Indtil videre er 75$ for en 883'er det billigste; men jeg prøver at
lede videre. Jeg har mailet rundt men endnu ikke fået nogen svar.

--
/Hekto
Ducati Pantah SL/M600 - Cagiva Elefant 650
Ducatist og medlem af 'Geheime Motorrad Putzer Verein'
www.hekto.dk www.dfmc.dk/hekto
Alt godt fra dyreriget! Vilde Pantere og Elefanter!



Biker-Torben® (02-01-2006)
Kommentar
Fra : Biker-Torben®


Dato : 02-01-06 16:16

"Hekto" <urxgb@urxgb.qxROT-13> wrote in message
news:mn.12947d61f57b91b0.41842@urxgb.qxROT-13...
> Edvard Korsbæk wrote :

> Indtil videre er 75$ for en 883'er det billigste; men jeg prøver at lede
> videre. Jeg har mailet rundt men endnu ikke fået nogen svar.

Jeg ville nu aldrig leje en 883'er - jeg lejede sådan en på min allerførste
tur til USA i 1998 med kun 6 timers kørekortundrevisning og ingen praktisk
erfaring i bagagen. Det var en fin motorcykel at starte på - men efter et
par dage føltes den for lille.

Og hvis man selv kører og har erfaring, vil den helt sikkert føles lidt som
en knallert. Det er i hvert fald min erfaring.

Hvis jeg var dig, ville jeg finde mulvarpeskindet frem og lige ofre lidt
mere og få en lidt større og mere komfortabel mc. Det er vel heller ikke
hver dag du kommer til Florida, vel?

Hilsen
Biker-Torben®
(der selv skal til Florida til november: kortlink.dk/florida/2aqz )
www.bikertorben.dk
www.mc-rejser.dk - Nyt: foredrag om "Route 66"!






Hekto (02-01-2006)
Kommentar
Fra : Hekto


Dato : 02-01-06 16:31

Biker-Torben® has brought this to us :
> Og hvis man selv kører og har erfaring, vil den helt sikkert føles lidt som
> en knallert. Det er i hvert fald min erfaring.
>
> Hvis jeg var dig, ville jeg finde mulvarpeskindet frem og lige ofre lidt mere
> og få en lidt større og mere komfortabel mc. Det er vel heller ikke hver dag
> du kommer til Florida, vel?

Æhem! Jeg tog kørkort på en 883'er. De kan ikke finde ud af at leje
Ducati'er ud, så om det er en 883, en vespa eller en Velo Solex er
sådan set ligegyldigt! - næsten!

Det kan da også være de bliver en anden HD. Nu er det jo ikke ferie og
fornøjelse; men det kunne da være der blev tid til en køretur i løbet
af en week-end.

Nej - det er heldigvis ikke hver dag jeg kommer til Florida! =

--
/Hekto
Ducati Pantah SL/M600 - Cagiva Elefant 650
Ducatist og medlem af 'Geheime Motorrad Putzer Verein'
www.hekto.dk www.dfmc.dk/hekto
Alt godt fra dyreriget! Vilde Pantere og Elefanter!



Peter B. Juul (02-01-2006)
Kommentar
Fra : Peter B. Juul


Dato : 02-01-06 17:33

"Hekto" <urxgb@urxgb.qxROT-13> writes:

> Nej - det er heldigvis ikke hver dag jeg kommer til Florida! =

Er du bange for gamle mennesker?

--
Peter B. Juul, o.-.o "Bekæmp med al din kløgt og flid
The RockBear. ((^)) den tåge tåber spreder.
I speak only 0}._.{0 Thi visseligen, ting tager tid,
for myself. O/ \O men ævl tager evigheder" -Piet Hein

Kenneth Østrup (02-01-2006)
Kommentar
Fra : Kenneth Østrup


Dato : 02-01-06 17:43

Peter B. Juul wrote:
> Er du bange for gamle mennesker?

Haha, ja de gamle damer render rundt med tazere i håndtaskerne.

Jeg mener at have læst at det for nylig var blevet lovligt i Florida at
skyde en person hvis personen så mistænksom ud. Det kræver forhåbentlig
lidt mere end en begrundet mistanke

--
Med venlig hilsen
Kenneth Østrup
Weblog: <http://blog.riskoger.net/>
Billedarkiv: <http://bronson.dk/>
Honda RC04/SC01/PC25 - 1984

MKS - 74 (02-01-2006)
Kommentar
Fra : MKS - 74


Dato : 02-01-06 18:09

On Mon, 02 Jan 2006 17:43:01 +0100, Kenneth Østrup
<ksFJERN@skysovs.com> wrote:

>Jeg mener at have læst at det for nylig var blevet lovligt i Florida at
>skyde en person hvis personen så mistænksom ud.

Hvad så med dem der ser mistænkelige ud, får de en is og nøglerne til
banken? .

--
-Michael
CBR600 info - http://home.tiscali.dk/isl21043/CBR600/
Div. VF500-, RS250- og CBR600F-dele m.m. til salg på:
http://62.79.120.117/

Kenneth Østrup (02-01-2006)
Kommentar
Fra : Kenneth Østrup


Dato : 02-01-06 18:59

MKS - 74 wrote:
> Hvad så med dem der ser mistænkelige ud, får de en is og nøglerne til
> banken? .
>

LOL ja, det gav vidst ikke så meget mening, det har du ret i

Hvis man ser ond ud kan man få en skyder.

--
Med venlig hilsen
Kenneth Østrup
Weblog: <http://blog.riskoger.net/>
Billedarkiv: <http://bronson.dk/>
Honda RC04/SC01/PC25 - 1984

Peter B. Juul (02-01-2006)
Kommentar
Fra : Peter B. Juul


Dato : 02-01-06 17:51

Kenneth Østrup <ksFJERN@skysovs.com> writes:

> Jeg mener at have læst at det for nylig var blevet lovligt i Florida at
> skyde en person hvis personen så mistænksom ud. Det kræver forhåbentlig
> lidt mere end en begrundet mistanke

Det er en grov overfortolkning.

Man har jo "castle"-lovgivningen, der siger, at hvis nogen bryder ind
på ens ejendom, må man skyde ham - det er selvforsvar.

Det samme må mand så nu, hvis han vil stjæle ens bil mm.

Men den gennemsnitlige amerikaner er jo ikke kuleskør - ligesom den
gennemsnitlige dansker ikke er det. Man kan rundt regnet sige, at
risikoen for at blive skudt der er omtrent som risikoen for at blive
stukket ned her. Pistoler er lettilgængelige derovre, men det betyder
jo ikke, at almindelige mennesker føler trang til at skyde folk.
--
Peter B. Juul, o.-.o "All great epics come to an end. The Iliad. The
The RockBear. ((^)) Odyssey. War and Peace. Buffy the Vampire Slayer.
I speak only 0}._.{0 Just kidding. The Tolstoy book is a ringer.
for myself. O/ \O Doesn't belong on this list. Too literal.
Not enough monsters." - New York Newsday

Hekto (03-01-2006)
Kommentar
Fra : Hekto


Dato : 03-01-06 11:31

Peter B. Juul formulated the question :
> Men den gennemsnitlige amerikaner er jo ikke kuleskør - ligesom den
> gennemsnitlige dansker ikke er det. Man kan rundt regnet sige, at
> risikoen for at blive skudt der er omtrent som risikoen for at blive
> stukket ned her. Pistoler er lettilgængelige derovre, men det betyder
> jo ikke, at almindelige mennesker føler trang til at skyde folk.

Mængden af våben pr. indbygger er større i Skandinavien, end i USA
(iflg. een eller anden ældre statistik)
Alligevel begår vi ikke så mange mord pr. indbygger i Skandinavien!?

Der er sikkert mange der gerne ville kende årsagen til denne forskel.

--
/Hekto
Ducati Pantah SL/M600 - Cagiva Elefant 650
Ducatist og medlem af 'Geheime Motorrad Putzer Verein'
www.hekto.dk www.dfmc.dk/hekto
Alt godt fra dyreriget! Vilde Pantere og Elefanter!



Peter B. Juul (03-01-2006)
Kommentar
Fra : Peter B. Juul


Dato : 03-01-06 11:40

"Hekto" <urxgb@urxgb.qxROT-13> writes:

> Mængden af våben pr. indbygger er større i Skandinavien, end i USA
> (iflg. een eller anden ældre statistik)

Skydevåben? Det overrasker mig.

> Der er sikkert mange der gerne ville kende årsagen til denne forskel.

Michael Moore's bud i Bowling for Columbine[1] er, at det ikke har
noget med våbnene at gøre, men derimod med mængden af fattigdom og
frygt skabt af sensationslystne medier.

Jeg er nu af den opfattelse, at den meget lette tilgang til
hånd-skydevåben gør, at meget af det, der her i landet bare er
røverier og værtshusslagsmål bliver til drab i USA, fordi skydevåben
nu engang nemt kommer til at gøre sådan noget.

[1] Hvor han netop bemærker at antallet af skydevåben i Canada er på
højde med et i USA uden at drabsstatistikken bare tilnærmelsesvis
ligner.


--
Peter B. Juul, o.-.o "Yes," said Winnie-the-Pooh.
The RockBear. ((^)) "I see now," said Winnie-the-Pooh.
I speak only 0}._.{0 "I have been Foolish and Deluded," said he,
for myself. O/ \O "and I am a Bear of no Brain at All."

Armand (03-01-2006)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 03-01-06 17:25

eter B. Juul wrote:
> "Hekto" <urxgb@urxgb.qxROT-13> writes:
>
>
>>Mængden af våben pr. indbygger er større i Skandinavien, end i USA
>>(iflg. een eller anden ældre statistik)
>
> Skydevåben? Det overrasker mig.
>

Dont be!

Husk lige at regne hjemmeværnet med!
Antallet af hjemmeværnsfolks personlige våben opbevaret i hjemmet giver
en solid bund på op mod 100.000stk at regne videre på

Selvom der næppe er en amerikansk countryclub uden en shooting-range,
forekommer antallet af våben til dét brug sikkert ikke i forholdsvis
samme mængde som herhjemme hvor man møder våben på langt lavere plan qua
de mange fag-idræts foreninger med skydning på programmet. En mellemstor
håndværks-virksomhed jeg arbejdede i havde således ca 10 stk
rifler/pistoler til udlån til begyndere og lejlighedsbrugere, mens de
mere engagerede havde deres egne!

Vi har haft en olympisk mester i skeet-skydning (=lerduer) mindst én
gang husker jeg! Der dukker ikke lige sådan en skytte op ud fra
ingenting: Flugtskydning ér en udbredt sport herhjemme, hvilket også
medfører en mængde haglgeværer rundt i de private hjem.

Endelig er jagt-sporten så udbredt at det ikke er til at købe sig til
jagt-ret nogetsteds for newcomers
Tegn 1Km² grid over danmarkskortet og tæl mindst én jæger for hvert felt
udenfor bymæssig bebyggelse, og gang tallet med mindst 2 á hver jæger
har mindst én riffel og ét haglgevær i snit

Betænk slutteligt hvor stor en del af den amerikanske befolkning der bor
i de store kystmetropoler hvor våbentætheden IMHO ikke kan være så tæt :-/

--
Armand.

Hekto (03-01-2006)
Kommentar
Fra : Hekto


Dato : 03-01-06 20:47

> eter B. Juul wrote:
>> "Hekto" <urxgb@urxgb.qxROT-13> writes:
>>
>>
>>>Mængden af våben pr. indbygger er større i Skandinavien, end i USA
>>>(iflg. een eller anden ældre statistik)
>>
>> Skydevåben? Det overrasker mig.
>>
>
> Dont be!
>
> Husk lige at regne hjemmeværnet med!
> Antallet af hjemmeværnsfolks personlige våben opbevaret i hjemmet
> giver en solid bund på op mod 100.000stk at regne videre på
>
> Selvom der næppe er en amerikansk countryclub uden en shooting-range,
> forekommer antallet af våben til dét brug sikkert ikke i forholdsvis
> samme mængde som herhjemme hvor man møder våben på langt lavere plan
> qua de mange fag-idræts foreninger med skydning på programmet. En
> mellemstor håndværks-virksomhed jeg arbejdede i havde således ca 10
> stk rifler/pistoler til udlån til begyndere og lejlighedsbrugere,
> mens de mere engagerede havde deres egne!
>
> Vi har haft en olympisk mester i skeet-skydning (=lerduer) mindst én
> gang husker jeg! Der dukker ikke lige sådan en skytte op ud fra
> ingenting: Flugtskydning ér en udbredt sport herhjemme, hvilket også
> medfører en mængde haglgeværer rundt i de private hjem.
>
> Endelig er jagt-sporten så udbredt at det ikke er til at købe sig til
> jagt-ret nogetsteds for newcomers
> Tegn 1Km² grid over danmarkskortet og tæl mindst én jæger for hvert
> felt udenfor bymæssig bebyggelse, og gang tallet med mindst 2 á hver
> jæger har mindst én riffel og ét haglgevær i snit
>
> Betænk slutteligt hvor stor en del af den amerikanske befolkning der
> bor i de store kystmetropoler hvor våbentætheden IMHO ikke kan være
> så tæt :-/

Ja, jagtvåben var den overvejende del, så vidt jeg husker.
Det væsentloige er dog at vi ikke går og skyder hinanden, ligeså meget
som de gør. Antallet af dømte kriminelle i deres fængsler regnes jo i
hele %.

--
/Hekto
Ducati Pantah SL/M600 - Cagiva Elefant 650
www.hekto.dk  www.dfmc.dk/hekto
Ducatist og medlem af 'Geheime Motorrad Putzer Verein'
Alt godt fra dyreriget! Vilde Pantere og Elefanter!



Armand (03-01-2006)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 03-01-06 21:48

Hekto wrote:
>>
>
> Ja, jagtvåben var den overvejende del, så vidt jeg husker.
> Det væsentloige er dog at vi ikke går og skyder hinanden, ligeså meget
> som de gør. Antallet af dømte kriminelle i deres fængsler regnes jo i
> hele %.

Minder mig om den plakat jeg så udenfor et indkøbscenter:

-----------
it is easy to figure: 10 - 20 - OUT!

- You bring a weapon to a robbery: 10Years!
- You use it: 20Years!
- You hit anyone: Lifetime!
-----------

På en måde vidner dén om at man finder det fornødent at holde
intensioner om væbnet røveri nede, hvilket jeg læser som at væbnede
røverier er jævnligt forekommende :-/

--
Armand.

Claus Rittig (03-01-2006)
Kommentar
Fra : Claus Rittig


Dato : 03-01-06 22:56

"Peter B. Juul" <p4@enzym.rnd.uni-c.dk> skrev i en meddelelse
news:m264p1vbmf.fsf@enzym.rnd.uni-c.dk...

> > Mængden af våben pr. indbygger er større i Skandinavien, end i USA
> > (iflg. een eller anden ældre statistik)
>
> Skydevåben? Det overrasker mig.

Det overrasker ikke mig, men jeg er også lidt belastet i den sammenhæng

> Michael Moore's bud i Bowling for Columbine[1] er, at det ikke har
> noget med våbnene at gøre, men derimod med mængden af fattigdom og
> frygt skabt af sensationslystne medier.
> Jeg er nu af den opfattelse, at den meget lette tilgang til
> hånd-skydevåben gør, at meget af det, der her i landet bare er
> røverier og værtshusslagsmål bliver til drab i USA, fordi skydevåben
> nu engang nemt kommer til at gøre sådan noget.

Michael Moore er en notorisk løgner! Han "dokumentar" programmer er så
sminkede at det er sørgeligt. Hans pointer er sikkert rigtige alligevel, men
han fordrejer og lyver for at få dem slået fast.

Vi har nok mange våben i DK, men vores er låst inde i våbenskabe, mens
amerikanernes ofte bæres til dagligt - there's a difference. Amerikanerne er
dybt præget at frygt, og mange bærer simpelthen våben for personal
protection, noget vi ikke kunne drømme om herhjemme. Amerikanske fattige er
VIRKELIG fattige, og Amerikanske rige er VIRKELIG rige, de store skel gør
nok også at visse fattige ikke føler de har så meget at miste, samtidig med
at der virkelig er noget at tage fra de rige. Og så er der amerikansk
straffelov: Three strikes out politikken gør, at en røver der er i færd med
at flygte fra sit 3. røveri hellere vil skyde sig fri end overgive sig -
overgivelse kan give livstid. Der er eksempler på livstid for biltyveri,
bare det er mindst 3. gang! Endelig er der politiets ressourcesituation
holdt op mod befolkningsgruppers indstilling - rigtig mange grove
forbrydelser opklares aldrig. Især drive-by-shootings giver gode odds til
gernngsmænd.

En af mine kammerater var på MC tud tværs over USA for nogle år siden. Han
fik lært at når man bliver standset af en betjent derovre, skal man tage
kommandoerne alvorligt. Der skal ikke meget tøven til, før man er face down
midt på vejen - og så er det ligemeget at man bare har kørt lidt for
hurtigt.

Rittig



Peter B. Juul (04-01-2006)
Kommentar
Fra : Peter B. Juul


Dato : 04-01-06 02:12

"Claus Rittig" <ClausRittigFJERNDETTE@Hotmail.Com> writes:

> Michael Moore er en notorisk løgner!

Ja. Det siges. Det triste er bare, at de websites, der dokumenterer
det, er endnu mere tendentiøse end hr. Moore.

Og så var hans pointe i Columbine-filmen sådan set den samme som din:
At det ikke så meget er våbnene som frygten, der skaber tragedierne.

--
Peter B. Juul, o.-.o "Kun sammen kan vi lukke kunder hver især."
The RockBear. ((^)) - Ole, salgschef
I speak only 0}._.{0
for myself. O/ \O

Claus Rittig (04-01-2006)
Kommentar
Fra : Claus Rittig


Dato : 04-01-06 17:41

"Peter B. Juul" <p4@enzym.rnd.uni-c.dk> skrev i en meddelelse
news:m2psn8u78u.fsf@enzym.rnd.uni-c.dk...

> > Michael Moore er en notorisk løgner!
>
> Ja. Det siges. Det triste er bare, at de websites, der dokumenterer
> det, er endnu mere tendentiøse end hr. Moore.
> Og så var hans pointe i Columbine-filmen sådan set den samme som din:
> At det ikke så meget er våbnene som frygten, der skaber tragedierne.

Og da jeg som oftest deler hans holdninger er det ekstra irriterende at han
med manipulation giver skyts til modstanderne. Tjek fx. i Bowling for
Columbine under Charlton Hestons tale hvor mange gange han skifter tøj!

Rittig



Biker-Torben® (04-01-2006)
Kommentar
Fra : Biker-Torben®


Dato : 04-01-06 08:51

"Claus Rittig" <ClausRittigFJERNDETTE@Hotmail.Com> wrote in message
news:43baf30e$1@news.dansketelecom.com...
> "Peter B. Juul" <p4@enzym.rnd.uni-c.dk> skrev i en meddelelse
> news:m264p1vbmf.fsf@enzym.rnd.uni-c.dk...
>
> En af mine kammerater var på MC tud tværs over USA for nogle år siden. Han
> fik lært at når man bliver standset af en betjent derovre, skal man tage
> kommandoerne alvorligt. Der skal ikke meget tøven til, før man er face
> down
> midt på vejen - og så er det ligemeget at man bare har kørt lidt for
> hurtigt.
>
> Rittig

Det minder mig om mit eget møde med ordensmagten i USA i form af en ung
betjent med Stetson-hat, spejlsolbriller og en stor revolver ved siden:
http://home.worldonline.dk/windsurf/dag8.htm (sidste afsnit). Jeg slap dog
for at blive lagt i benlås ...


Hilsen
Biker-Torben®
www.bikertorben.dk
www.mc-rejser.dk - Nyt: foredrag om "Route 66"!



Hekto (02-01-2006)
Kommentar
Fra : Hekto


Dato : 02-01-06 18:13

After serious thinking Peter B. Juul wrote :
> Er du bange for gamle mennesker?

Hæ! - jeg skal faktisk over og 'besøge' en ældre dame der er
'kvalitetschef' på det pågældende projekt!

Nej; men med hensyn til ferie og MC var der nu en hel del andre steder
jeg hellere ville hen. Dog forventer jeg da een på oplevren, alene ved
det faktum at jeg skal være med til at futte raketten af!

--
/Hekto
Ducati Pantah SL/M600 - Cagiva Elefant 650
Ducatist og medlem af 'Geheime Motorrad Putzer Verein'
www.hekto.dk www.dfmc.dk/hekto
Alt godt fra dyreriget! Vilde Pantere og Elefanter!



Kenneth Østrup (02-01-2006)
Kommentar
Fra : Kenneth Østrup


Dato : 02-01-06 17:41

Hekto wrote:
> Nej - det er heldigvis ikke hver dag jeg kommer til Florida! =
>

Jeg har været der, kunne faktisk godt tænke mig at komme derover igen,
der er lidt Miami Vice nostalgi over det

Du skal glæde dig til de 6 sporede motorveje, hvor det naturligvis er
lovligt at overhale indenom.

--
Med venlig hilsen
Kenneth Østrup
Weblog: <http://blog.riskoger.net/>
Billedarkiv: <http://bronson.dk/>
Honda RC04/SC01/PC25 - 1984

Hekto (06-01-2006)
Kommentar
Fra : Hekto


Dato : 06-01-06 14:25

After serious thinking Hekto wrote :
> Jeg skal i januar til Florida og lege med voksen-fyrværkeri (Atlas V).

Nå, jeg bliver hjemme med tændstikkerne.

Amerikansk bureaukrati kræver 30 dage til at behandle
adgangstilladelsen, og da de i forvejen var næsten 3 uger om at sende
den videre, kan jeg komme ind d. 27. januar ... præcis 10 dage for sent
til noget som helst!

Til gengæld slipper jeg så for at blive skudt, stoppet af politiet,
skræmt af gamle mennesker, eller at blive dømt til død ved kølle!

--
/Hekto
Ducati Pantah SL/M600 - Cagiva Elefant 650
Ducatist og medlem af 'Geheime Motorrad Putzer Verein'
www.hekto.dk www.dfmc.dk/hekto
Alt godt fra dyreriget! Vilde Pantere og Elefanter!



Torben Scheel (06-01-2006)
Kommentar
Fra : Torben Scheel


Dato : 06-01-06 17:33

Hekto wrote:
>
> Nå, jeg bliver hjemme med tændstikkerne.
>
> Amerikansk bureaukrati kræver 30 dage til at behandle
> adgangstilladelsen, og da de i forvejen var næsten 3 uger om at sende
> den videre, kan jeg komme ind d. 27. januar ... præcis 10 dage for sent
> til noget som helst!

Surt show - det kan ikke være den slags chancer man får mange af.

Tsk tsk. Det er faneme ikke let at drive en ærlig terroristbusiness mere..

> Til gengæld slipper jeg så for at blive skudt, stoppet af politiet,
> skræmt af gamle mennesker, eller at blive dømt til død ved kølle!
>
Famler efter positivismen?

--
vh
Torben

Hekto (06-01-2006)
Kommentar
Fra : Hekto


Dato : 06-01-06 19:59

> Famler efter positivismen?

Nej ... nu har jeg jo adgang! Der bliver nok en anden anledning i løber
af året. Jeg ville dog hellere se en Atlas V end rumfærgen; men skidt.

--
/Hekto
Ducati Pantah SL/M600 - Cagiva Elefant 650
www.hekto.dk  www.dfmc.dk/hekto
Ducatist og medlem af 'Geheime Motorrad Putzer Verein'
Alt godt fra dyreriget! Vilde Pantere og Elefanter!



Peter B. Juul (06-01-2006)
Kommentar
Fra : Peter B. Juul


Dato : 06-01-06 20:10

"Hekto" <urxgb@urxgb.qxROT13> writes:

> Nej ... nu har jeg jo adgang! Der bliver nok en anden anledning i
> løber af året. Jeg ville dog hellere se en Atlas V end rumfærgen; men
> skidt.


Hvordan har du egentlig formået den adgangstilladelse?
--
Peter B. Juul, o.-.o "All great epics come to an end. The Iliad. The
The RockBear. ((^)) Odyssey. War and Peace. Buffy the Vampire Slayer.
I speak only 0}._.{0 Just kidding. The Tolstoy book is a ringer.
for myself. O/ \O Doesn't belong on this list. Too literal.
Not enough monsters." - New York Newsday

Hekto (06-01-2006)
Kommentar
Fra : Hekto


Dato : 06-01-06 20:50

> Hvordan har du egentlig formået den adgangstilladelse?

Let nok!
Sådan:

http://ing.dk/article/20050727/RUMFART/108050084
http://www.tycho.dk/article/view/2894/1/32/

Denne gang skal vi tracke opsendelsen af en sonde til Pluto. De to
radarer står på skibene der normalt samler boosterne op.

--
/Hekto
Ducati Pantah SL/M600 - Cagiva Elefant 650
www.hekto.dk  www.dfmc.dk/hekto
Ducatist og medlem af 'Geheime Motorrad Putzer Verein'
Alt godt fra dyreriget! Vilde Pantere og Elefanter!



Peter B. Juul (07-01-2006)
Kommentar
Fra : Peter B. Juul


Dato : 07-01-06 01:31

"Hekto" <urxgb@urxgb.qxROT13> writes:

> Let nok!
> Sådan:

Nårh, ikke andet. Jamen, så opfinder jeg lige en ny raketmotor, der er
næsten gratis at bygge og kører på almindeligt havvand.

Så kan jeg også være med.
--
Peter B. Juul, o.-.o "We haven't lost and we never will
The RockBear. ((^)) Today you came into our grasp
I speak only 0}._.{0 We are going to kill you
for myself. O/ \O We are going to kill you
By giving you lots of water to drink"

Torben Scheel (07-01-2006)
Kommentar
Fra : Torben Scheel


Dato : 07-01-06 13:20

Peter B. Juul wrote:

>
> Nårh, ikke andet. Jamen, så opfinder jeg lige en ny raketmotor, der er
> næsten gratis at bygge og kører på almindeligt havvand.

Hov hov! Det skal jeg bruge til at dykke i! Fossile efterladenskaber er
ikke bedre værd - brænd skidtet.

--
vh
Torben




Armand (06-01-2006)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 06-01-06 23:27

Hekto wrote:
> After serious thinking Hekto wrote :
>
>> Jeg skal i januar til Florida og lege med voksen-fyrværkeri (Atlas V).
>
>
> Nå, jeg bliver hjemme med tændstikkerne.
>
> Amerikansk bureaukrati kræver 30 dage til at behandle
> adgangstilladelsen, og da de i forvejen var næsten 3 uger om at sende
> den videre, kan jeg komme ind d. 27. januar ... præcis 10 dage for sent
> til noget som helst!
>
> Til gengæld slipper jeg så for at blive skudt, stoppet af politiet,
> skræmt af gamle mennesker, eller at blive dømt til død ved kølle!
>

- - - - Og 24-timers på Daytona (som jeg lige hørte nævnt på TV omkring
Magnusson og en anden ellers anonym dansker i amerikansk motorsport)!

--
Armand.
(der dog ikke kan forestille sig tilstede ved et amerikansk 24T-race på
samme måde som han har gjort det ved diverse europæiske)

Armand (07-01-2006)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 07-01-06 13:58

Armand wrote:
>
>
> - - - - Og 24-timers på Daytona (som jeg lige hørte nævnt på TV omkring
> Magnusson og en anden ellers anonym dansker i amerikansk motorsport)!





Correcting myself:
Daytona 500, it is!

"500" = 500 miles = ca. 800km.
Europæiske 1000km-løb tager godt 6 timer at overstå, så der er langt til
24 timer for Daytona 500
På den anden side, så havde det været så meget desto mere belejligt at
visitere qua arrangementslængden.

--
Armand.
(der formoder at pågældende TV-journalist i uvidenhed og med danske Tom
Kristensen -øjne, blot havde sammenholdt ordet "langdistance" med
24-timers Le Mans)

Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177560
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408943
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste