"Henning Lund" <falsk_adresse@noget.invalid> skrev i en meddelelse
news:43b0580b$0$177$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...
>
> John Broberg <j.r.broberg@jubiimail.dk> skrev:
>> ngk tændrør hører ikke hjemme i en 2takter, det skal være Bosch.
>> Hvad farven angår skal de ikke være nøddebrune, men sølvgrå og resten
>> bør ikke være en anelse sort.
>> De fleste 2taktere er jo ikke skabt til at køre med de
>> "begrænsninger" der er i DK.
>> Slå op i instrukbogen og se hvad der er anbefalet og vælg så et rør
>> der er en grad varmere.
>
> Nu er der heller ikke det der ligner begrænsninger i den motor, den er
> ombygget til bane og yder små 20 HK med vandkølet motor, jeg mener nu
> stadig en totakter skal være over i det lysebrune, da de jeg ellers har
> set grå har været skyld i et hul i stemplet
pga for mager blanding.
> Har du et bud på hvad Bosch svarer til i NGK?
>
> --
> Mvh
> Henning Lund
> icq 18805021 - mail: hl"snabela"lite.dk
>
http://sitecenter.dk/freespace bla.med lidt køb & salg
Hej Henning
Hvor i landet bor du ??
De fleste steder der sælger autoreservedele, har mere end et tændrørsmærke.
De har også omsætningstabeller.
Jeg kan desværre ikke finde min
En helt anden ting:
Prøv nu med et Bosch eller Isolator, eller et Champignon.
Det kan selvfølgelig være at du er heldig at det ændrer noget.
Men det med tændrørsmærkerne er noget halvreligiøst voodoo.
MZ folket sværger til Isolator, eller Bosch.
Her i NG hedder det sig at NGK er noget bras.
Jeg har stort set aldrig kørt med andet, og det har altid funket ok, også
selvom jeg for det meste har kørt totaktere.
De har sjældent været "Kedelige"
)
Farven er korrekt på dit tændrør, så blandingen er god nok!!
Har du kigget rigtigt godt på tændingstidspunktet????
På en totakter må det MEGET hellere stå for sent, end for tidligt.
Jeg har lidt på fornemmelsen at det er tændingsbanken der tager livet af
dine tændrør.
MVH
Niels