Og det skete i de dage....at alverden skul~
Fra : Armand

Dato : 24-12-05 14:18

Ad. subj. skulle vi ikke benytte lejligheden til den årlige optælling så
vi kan få syn for hvor mange der egentlig er med på gruppen - Aktive
skibenter; dem vi sjældent hører noget til samt de helt anonyme
"skabs"læsere(*)!
Hellig og ferie -dage er vanen tro stilledage på mc-gruppen. Personligt
læser jeg det som en stor del af skribenterne til dagligt sidder rundt
omkring på undervisningscentrene og deres solide opkobling, samt at
andre slet og ret er på arbejde :-/
Men det giver jo en så meget desto bedre chance for en stille opstart
hvis vi lader skuddet gå nu!

Derfor: Alle der læser disse linier bedes lægge et enkelt(!) *PLING* i
den andetsteds oprettede tråd: "Mandtal"

Skulle vi samtidig prøve at holde alle andre indlæg i samme forbindelse
i denneher tråd eller for den sags skyld ethvert andet sted!?

Glædelig jul og ønske om et godt nytår.

(*):
Skabslæseren vil erfaringsmæssigt få en positiv oplevelse ud af deltage
i mandtallet, qua opdagelse af ikke at være den eneste anonyme!

--
Armand.

Fra : Anna M. Andersen

Dato : 24-12-05 14:51

Det var da en fin idé.

Glædelig jul fra en af dem der sommetider (sjældent) skriver, men altid
følger med i gruppen

Update herfra: Ducati M1000'eren er blevet skiftet med en Bimse 1150 RT.
Ikke at Duc'en ikke var sjov nok men den ville simpelthen ende med
at koste mig ikke alene kørekortet men også alt for mange mafioso
"vedligeholdespenge"... Den cykel fik simpelthen bare det værste frem i
mig Desuden havde den allerede en hel del problemer bla. en ruskende
kobling, tændrørerne, tankindikatoren, knækkede ventilfjedre bare for at
nævne nogle få...

Nu skal det blive godt at køre på "forsvarligt" (læs kedeligt) en
morfarcykel... opsparingen til en banecykel bliver dog nok alligevel
snart startet Det med at køre stærkt igennem sving er nu alligevel
stærkt vanedannende.

God "MC hjul" til alle...

/Anna

--
http://homepage.mac.com/anna.andersen/blog/anna.html

Fra : Ukendt

Dato : 25-12-05 10:35

Anna M. Andersen skrev i meddelelsen
<1h82x49.1g8snry14sh0u8N%noname@mail.dk>...
> [...]
>mig Desuden havde den allerede en hel del problemer bla. en ruskende
>kobling, tændrørerne, tankindikatoren, knækkede ventilfjedre bare for at

Hvor surt at en ny cykel skal give den slags problemer, men ligefrem skifte
til en Bamse ? Det var da et drastisk skridt :-|

mvh
Orla, som forventer at ducatisti vil bagatelisere problemerne som karisma

Fra : Steen Gruby

Dato : 25-12-05 11:14

On Sat, 24 Dec 2005 14:51:16 +0100, noname@mail.dk (Anna M. Andersen)
wrote:

Hej Anna.

> [...]
>at koste mig ikke alene kørekortet men også alt for mange mafioso
>"vedligeholdespenge"... Den cykel fik simpelthen bare det værste frem i

Det værste ??????
Du mener da det bedste ikk'

>Desuden havde den allerede en hel del problemer bla. en ruskende
>kobling, tændrørerne, tankindikatoren, knækkede ventilfjedre bare for at
>nævne nogle få...

Og Orla har endnu en gang ret )

En tørkobling er nu en gang mere brutal end en der pladrer rundt i
olie. Alene lyden vidner om forskellen.
Jeg indrømmer da gerne at jeg har modificeret min for at slippe for en
irriterende hylen lige når der lægges tryk på grebet.

Tændrørsproblemerne ???? Cyklen kan da ikke gøre for at de fleste
propper skod NGK rør i vel

Den med den knækkede "ventilfjeder" turde være løwn.
Godt nok er det desmodromiske ventiler, der er dog en minimal fjeder
for at udligne sløret på lukkeknasten.
Jeg har ikke tidligere hørt om at de knækker.
Jeg har netop i de sidste par dage haft toppene af min Paso for at
stille ventiler - Det er en ekstra julegave at skrue i lækker mekanik.

> [...]
>morfarcykel... opsparingen til en banecykel bliver dog nok alligevel
>snart startet Det med at køre stærkt igennem sving er nu alligevel

Du Anna - Det her er altså den omvendte verden.
Min søn og jeg har netop hentet en BMW F650CS Scaver hjem fra Schwerin
Sønnen mener han skal have en fredsommelig (læs: Kedelig) MC til at
køre til arbejde på.
Så her i huset er det altså farfar der kører Ducati og sønnen der må
lide med Bawarian Metall Werke

--

Steen Gruby
Suzuki XN85 Turbo

Fra : Ukendt

Dato : 25-12-05 11:56

Steen Gruby skrev i meddelelsen ...

>Og Orla har endnu en gang ret )

Er det nu jeg skal synge sangen om BSA'en ? Som jeg forsvarede i vel 10-12
år af de 16 år jeg ejede den. Den var dog over 40 år gammel da jeg indså at
jeg aldrig ville komme nogen steder med den uden ledsagevogn.

Monsteren er, om jeg husker ret, fra dette forår Den skal ikke holde på
værksted/have problemer overhovedet ! Period !

Kan Ducati, (og andre mærker for den sags skyld), ikke styre
kvalitetskontrollen, så må de mærke produktet med "prototype, not for
highway use". Det er jo ikke 1955 vel... :-/

Medgivet, jeg har også et skrue gen, men jeg må nok indrømme at det er
stærkt i aftagende, og jeg tror også at Anna's kreative evner går i anden
retning end at skrue/modificere mc. Monsteren er trodsalt ikke et
"racerjern" på linie med RGV eller KR totakterne, hvor megen vedligehold
skal og må forventes.

mvh
Orla, hvis arbejdsplads har en "prototype" VW Touran :-|

Fra : Steen Gruby

Dato : 25-12-05 20:30

On Sun, 25 Dec 2005 11:55:33 +0100, "Orla Pedersen"
<o.pedersen.torsted[hos]post.tele.dk.invalid> wrote:

Hej Orla.

>Kan Ducati, (og andre mærker for den sags skyld), ikke styre
>kvalitetskontrollen, så må de mærke produktet med "prototype, not for
>highway use". Det er jo ikke 1955 vel... :-/

Du er sørme en rar kammersjuk.
Her prøver jeg krampagtigt at lukke luften ud af en potentiel
mærkemobning, og så spolerer du det hele ved at være så pokkers
rammende i din kritik
Du har selvfølgelig fat i den lange ende - Hvis et køretøj er mere på
bænken end på vejene er der en producent der har et alvorligt problem.

> [...]
>retning end at skrue/modificere mc. Monsteren er trodsalt ikke et
>"racerjern" på linie med RGV eller KR totakterne, hvor megen vedligehold

Når jeg tænker mig om har de fleste af mine hårdt ramte mærkefæller et
veludviklet skruegen at læne sig op ad.
I den verden findes der ikke ustabile motorer, blot motorcykler med
karisma.
Jeg vælger at kalde det "løbende vedligeholdelse" - Lige som alle de
andre "racerjern"

--

Steen Gruby
Suzuki XN85 Turbo

Fra : Hekto

Dato : 25-12-05 20:58

> [...]
> karisma.
> Jeg vælger at kalde det "løbende vedligeholdelse" - Lige som alle de

Hmmmmm ... og hvad er det så lige der er så ustabilt??? Det skal da
bare laves ordentligt, så funker det hvar gang!
Det er da rigtigt at man lige skal tage sig lidt af ventilerne; men når
elastikkerne er taget af (tager ikke ½ time) er resten jo som at skille
en knallert ad! Man kan da godt stille dem med toppene på; men det er
næsten lettere at tage dem af først.

--
/Hekto
Ducati Pantah SL/M600 - Cagiva Elefant 650

Fra : Steen Gruby

Dato : 25-12-05 21:46

On Sun, 25 Dec 2005 20:57:33 +0100, "Hekto" <urxgb@urxgb.qxROT13>
wrote:

Hej Hekto.

> [...]
>elastikkerne er taget af (tager ikke ½ time) er resten jo som at skille
>en knallert ad! Man kan da godt stille dem med toppene på; men det er

Du har helt ret.
Man kan stille ventiler med toppene på hvis remmene fjernes, men det
er lettere at pille dem af hvis det skal gøres med rimelig sikkerhed.
Vildfarne halvmåner passer desværre i oliekanalerne, og hvis toppene
er på er det helt sikkert at en af dem falder i "hullet".
Murphy's law
Når de nu er pillet af er der også lejlighed til at skifte O-ringe ved
oliekanalerne
Og så er der jo ikke nogen toppakninger at tage hensyn til - Tingene
passer bare sammen
Jeg har lige haft mine på bordet, og jeg slap med at vende halvmånerne
på et par af ventilerne, så rykkede de på plads igen.
Halvmånerne bankes flade på den side der vender mod lukkeshimsen, og
ved at vende dem, eller montere nye, er ventilspillerummet ofte
tilbage på plads.
Ventilsæder og ventiler er i orden og olietyvene har det fint
Motoren har nu trillet 58.000 Km og der er ikke tegn på slid i
cylindrene.
Faktisk er de meget flotte, så der er meget tilbage i dem endnu.
Olien er skiftet, skiver og klodser er kontrolleret, alt er spændt
efter, pusset og nusset, så nu mangler jeg blot at få monteret nye
dæk, så kan foråret bare komme an.
Jeg er klar .

Noget andet er så, at maleren har lovet min NSU MAX færdig i januar.
Så starter det sjove )

--

Steen Gruby
Suzuki XN85 Turbo

Fra : Hekto

Dato : 25-12-05 23:27

> [...]
> dæk, så kan foråret bare komme an.
> Jeg er klar .
>
> Noget andet er så, at maleren har lovet min NSU MAX færdig i januar.

Jep, toppene på Pantah'en er også ½-vejs afmonteret. Det forreste er nu
blueprintet og pudset op. Der manglede jo at blive poleret et
lejedæksel. Studs og port blev så lige linet op med en af de her 40.000
omdrejningers håndfræsere. Så behøver man ikke polere efter og spåner
fjernes let da der ikke er noget slibende støv. Så nu skal ventilerne
justeres og det er klar igen. Her i julen skal det andet topstykke have
samme tur.
Hjulene skal også lige have en omgang, da de ser noget forsømte ud, og
så den almindelig vedligeholdelse. Det haster jo ikke så meget nu da
WDW2006 er aflyst.

.... nåh, ja! Så er der jo også pøllefanten!

Hva' ville sønnike dog med den bimmer? Ku' du ikke ha' lokket ham på en
pøllefant istedet?

Fra : Steen Gruby

Dato : 25-12-05 23:39

On Sun, 25 Dec 2005 23:27:28 +0100, "Hekto" <urxgb@urxgb.qxROT13>
wrote:

Hej Hekto.

> [...]
>fjernes let da der ikke er noget slibende støv. Så nu skal ventilerne
>justeres og det er klar igen. Her i julen skal det andet topstykke have

En tidligere ejer af min Paso har været der med portning af toppen.
Det ser ikke så tosset ud og virker fint

>Hjulene skal også lige have en omgang, da de ser noget forsømte ud, og
>så den almindelig vedligeholdelse. Det haster jo ikke så meget nu da
>WDW2006 er aflyst.

Jeg har jo ekstra hjul til min Paso, så det med at montere dæk er
"lige ud af landevejen".
Og så følger skiverne med

>... nåh, ja! Så er der jo også pøllefanten!

Verden set fra 2' sal )

>Hva' ville sønnike dog med den bimmer? Ku' du ikke ha' lokket ham på en
>pøllefant istedet?

Du kan tro det er løwn.
Når han nu ønsker sig en Bimmer, så bliver det den.
Det fritager mig (delvis) for et ansvar.
Jeg har rigelig med skrammel at vedligeholde

--

Steen Gruby
Suzuki XN85 Turbo

Fra : Armand

Dato : 26-12-05 15:35

Steen Gruby wrote:

> Verden set fra 2' sal )

GRILL

--
Armand.

Fra : Armand

Dato : 26-12-05 15:33

Hekto wrote:

> Det haster jo ikke så meget nu da WDW2006 er aflyst.

Kilde, plz!

--
Armand.
(punket af sin svoget til at hjolde sig net-orienteret omkring

Fra : Bjørn S

Dato : 26-12-05 16:56

www.ducati.dk under nyt.

--
/Bjørn

Fra : Armand

Dato : 26-12-05 15:29

Steen Gruby wrote:

> [...]
> Halvmånerne bankes flade på den side der vender mod lukkeshimsen, og
> ved at vende dem, eller montere nye, er ventilspillerummet ofte

Huh??

Er der ikke bare en minimal mulighed for at selv italienere har opdaget
det paradoks og at man ved montering af et sæt "nutidige" halvmåner
slipper for at kompensere for slitage et så banalt sted :-/

--
Armand.

Fra : Steen Gruby

Dato : 26-12-05 15:40

On Mon, 26 Dec 2005 15:29:04 +0100, Armand <armand@mc-chaufforerne.dk>
wrote:

Hej Armand.

>Er der ikke bare en minimal mulighed for at selv italienere har opdaget
>det paradoks og at man ved montering af et sæt "nutidige" halvmåner
>slipper for at kompensere for slitage et så banalt sted :-/

Jo, der findes nye halvmåner i titanium, og sådanne har jeg også
indkøbt med udskiftning for øje.
Nu er det blot sådan at jeg har haft dem lånt ud til en der var på'en.
Jeg har skam også fået dem tilbage, blot med den lille detalje, at
ventilstammerne på Paso'en er 8 mm, og de halvmåner jeg har fået retur
er til 7 mm stammer = Ubrugelige.
Så denne gang har jeg valgt "vendetricket".
Jeg bestiller lige nye halvmåner efter nytår, så næste gang jeg skal
justere skifter jeg dem alle.
Og rigtigt gættet - De nye bliver ikke lånt ud, om der så står en der
ikke kan køre

--

Steen Gruby
Suzuki XN85 Turbo

Fra : Ukendt

Dato : 25-12-05 22:42

Hekto skrev i meddelelsen ...

>Hmmmmm ... og hvad er det så lige der er så ustabilt??? Det skal da
>bare laves ordentligt, så funker det hvar gang!

Jamen det fortæller Du da bare lige til Anna :-|

mvh
Orla

Fra : Hekto

Dato : 25-12-05 23:20

> Jamen det fortæller Du da bare lige til Anna :-|

Ja; men det er jo for svært for et værksted ... og de har jo økonomiske
interesser i den slags!

Ducati er ikke for værksteder; men kun for interesserede amatører! ....
æd dén!

Fra : Anna M. Andersen

Dato : 26-12-05 07:50

> Ja; men det er jo for svært for et værksted ... og de har jo økonomiske
> interesser i den slags!
>
> Ducati er ikke for værksteder; men kun for interesserede amatører! ....
> æd dén!

Hejsa

he he... jeg tænkte jo nok at denne tråd ville "udvikle sig" Jeg er
skam stadig fan af Duc; den er da skide sjov at køre på. Desværre roder
jeg ikke selv i cykler og så måtte jeg jo ligesom indse at den var
simpelthen bare for dyr at have - måske var det en mandagsmodel, men
problemer det havde den... også flere end jeg har tålmodighed til at
arbejde med. Det synes jeg simpelthen ikke er godt nok for en cykel i
den prisklasse - så jeg kommer nok ikke ligefrem til at anbefale
Duc'erne til andre.

Vi kan måske bare håbe på at de bliver opkøbt af Japsere, som så måske
vil lade cyklen beholde charmen, men sørge for at der kommer lidt mere
kvalli ind

Nu glæder jeg mig bare til at skulle ud at køre på Bimmer "skuden"

Mvh
Anna

--
http://homepage.mac.com/anna.andersen/blog/anna.html

Fra : "J.C.Kløve"

Dato : 26-12-05 11:37

Anna M. Andersen wrote:

> he he... jeg tænkte jo nok at denne tråd ville "udvikle sig" Jeg er
> skam stadig fan af Duc;

<ZIP>
HE den kan jeg godt følge
Når jeg vinder et par millioner i lotto vil jeg også have en Duc.

Det fineste racerjern de kan præstere til den tid.
Så skal den sættes plader.
Efterfølgende vil jeg skære den midt igennem med den helt store båndsav,
for så at montere den på vægen som kunst (ikke brugs-kunst)

Det vil sgu se godt ud, og vil under alle omstændigheder være billigere
end anden annerkendt klat-kunst fra en galeri-auktion

--
Dun@nt
Kilo SFau _R_ SilverBullet

Fra : Hekto

Dato : 26-12-05 11:45

> [...]
> arbejde med. Det synes jeg simpelthen ikke er godt nok for en cykel i
> den prisklasse - så jeg kommer nok ikke ligefrem til at anbefale

Tjaaaa ... 900-motoren har da fungeret fint siden først i 90'erne!?
Så det kan ikke være børnesygdomme. Tørkoblinger kan drille. man kan
ikke bare holde og file i 1. gear ,mens man holder for rødt o.s.v.

> [...]
> måske
> vil lade cyklen beholde charmen, men sørge for at der kommer lidt

NU ER DU PÅ DYBT VAND!!!! >
Iøvrigt er Ducati nu igen 100% italiensk!

> Nu glæder jeg mig bare til at skulle ud at køre på Bimmer "skuden"

Ja, den kan jo ikke skræmme nogen! De kører fint, og der er langt
imellem (de dyre) services.
- Men, når du bliver træt af at sidde og gabe, køber du nu nok en
Ducati igen! Dem der 'forlader' Ducati køber oftest en BMW, og gæt
så hvad de køber ½ år efter???? Så har de bare en BMW der holder i
garagen mens de morer sig!

Fra : Ukendt

Dato : 26-12-05 12:13

"Hekto" <urxgb@urxgb.qxROT13> skrev i en meddelelse
> - Men, når du bliver træt af at sidde og gabe, køber du nu nok en
> Ducati igen!

Stop dog Hekto, de ved jo ikke hvad sjov er
Og tænk vis de alle fandt ud af det...........så ville de vel også finde ud
af hvor sjovt der er i Duc Klubben og så vil de også komme rendene
der.......nej, nej Hekto, lad dem blive i deres uvidne verden

--

Venlig hilsen
Flemming Disc

Fra : Hekto

Dato : 26-12-05 12:50

> [...]
> af hvor sjovt der er i Duc Klubben og så vil de også komme rendene
> der.......nej, nej Hekto, lad dem blive i deres uvidne verden

Anna véd det jo allerede!

Hvis nu flere købte Ducati ville priserne måske falde, og så kunne jeg
få nogle flere???

Fra : Ib Tinning

Dato : 26-12-05 13:51

> Hvis nu flere købte Ducati ville priserne måske falde, og så kunne jeg
> få nogle flere???

i vilken verden er det at større efterspørgsel giver lavere priser
jule undren herfra

Fra : Hekto

Dato : 26-12-05 20:04

> i vilken verden er det at større efterspørgsel giver lavere priser
> jule undren herfra

Elementært!

- et større brugtmarked!

Fra : MKS - 74

Dato : 26-12-05 15:22

On Mon, 26 Dec 2005 12:50:06 +0100, "Hekto" <urxgb@urxgb.qxROT13>
wrote:

>Anna véd det jo allerede!

At hun hellere vil køre end skrue tænker du på?

>Hvis nu flere købte Ducati ville priserne måske falde, og så kunne jeg
>få nogle flere???

Omvendt Brian, hvis priserne faldt var der jo færre der ville købe
skidtet (kejserens nye klæder).

--
-Michael
CBR600 info - http://home.tiscali.dk/isl21043/CBR600/

Fra : Steen Gruby

Dato : 26-12-05 15:29

On Mon, 26 Dec 2005 15:22:24 +0100, MKS - 74 <mks74temp@tiscali.dk>
wrote:

Hmmmmm.

>Omvendt Brian, hvis priserne faldt var der jo færre der ville købe
>skidtet (kejserens nye klæder).

Nåeh ja, Honda sælges jo

--

Steen Gruby
Suzuki XN85 Turbo

Fra : MKS - 74

Dato : 27-12-05 22:11

On Mon, 26 Dec 2005 15:28:55 +0100, Steen Gruby <oz9zi@virker.ikke>
wrote:

>Nåeh ja, Honda sælges jo

"You can fool all the people some of the time, and some of the
people all the time, but you cannot fool all the people all the time."

Derfor er Honda stor og Ducati for dem der er blevet narret af
Gammelsmølfen

Fra : Hekto

Dato : 26-12-05 20:10

> Omvendt Brian, hvis priserne faldt var der jo færre der ville købe
> skidtet (kejserens nye klæder).

Jeg skruer da ikke, når der skal køres. Det har jeg jo hele vinteren
til.

Kejserens nye klæ'er? Hva' der galt med dem? Spørg bare kejseren!!!!

Nudisme er noget der dyrkes af et mindretal; men spørger man en nudist,
er det sikkert det helt rigtige!

Fra : H. P. Holm

Dato : 26-12-05 12:37

Hekto skrev:

> [...]
> Ducati igen! Dem der 'forlader' Ducati køber oftest en BMW, og gæt
> så hvad de køber ½ år efter???? Så har de bare en BMW der holder i

Ducati og BMW har det til fælles, at efter 50.000 km lyder de som om
alle bolte og møtrikker inden i motoren er raslet løs, så det er meget
naturligt at have en af hver! - Men det dur ikke til nogen der er vant
til at køre på en moderne japaner, altså medmindre det er en Kawasaki.

Fra : Steen Gruby

Dato : 26-12-05 13:06

On 26 Dec 2005 11:36:50 GMT, "H. P. Holm" <hp@holm.mail.dk> wrote:

Hej H.P.

> [...]
>naturligt at have en af hver! - Men det dur ikke til nogen der er vant
>til at køre på en moderne japaner, altså medmindre det er en Kawasaki.

Du kan blot stille her, så skal jeg demonstrere en Ducati Pantah motor
der går lige så blødt som smør, uden at skramle nogen steder.
Klaprezaky lyder som en centrifuge, fuld af søm, der løber den
forkerte vej rundt i forhold til en veljusteret Pantah motor ))

--

Steen Gruby
Suzuki XN85 Turbo

Fra : Hekto

Dato : 26-12-05 13:43

> [...]
> Klaprezaky lyder som en centrifuge, fuld af søm, der løber den
> forkerte vej rundt i forhold til en veljusteret Pantah motor )

Nogen forveksler jo altid lyden af desmo-ventiler, korte stempler og
tørkobling med 'mislyde'.

- men selvfølgelig, hvis man hellere vil have at ens Mc lyder ligesom
bilen ude i carporten, så må man jo nøjes med et industriprodukt!

Fra : Jacob Larsen

Dato : 28-12-05 17:28

"Hekto" <urxgb@urxgb.qxROT13> wrote in message

> [...]
>
> - men selvfølgelig, hvis man hellere vil have at ens Mc
> lyder ligesom bilen ude i carporten, så må man jo nøjes

Mmmm... Hvis min Civic lød som min CBR ville jeg være lykkelig.
--
Mvh. Jacob Larsen
http://www.dfmc.dk/default.asp?id=879

Fra : Hekto

Dato : 28-12-05 18:24

> Mmmm... Hvis min Civic lød som min CBR ville jeg være lykkelig.

Civic'en er vel også mere sporty når det komme til stykket???

Fra : Jacob Larsen

Dato : 29-12-05 14:36

> Civic'en er vel også mere sporty når det komme til
> stykket???

Lige i øjeblikket ja.
CBR'eren er nemlig skildt ad fordi jeg skal have ændret nogle ting i løbet
af vinteren.

Ellers synes jeg godt nok, at sådan en potte synes sløv, efter at have nøjes
med to hjul siden det blev mig muligt/lovligt. Selvom den på papiret er
ganske kvik er det bare ikke det samme.

Mine nervøse tanker om scorefaktoren i bil vs. mc har dog vist sig
ubegrundet.

Fra : Hekto

Dato : 29-12-05 14:48

> Mine nervøse tanker om scorefaktoren i bil vs. mc har dog vist sig
> ubegrundet.

Ja, dér virker MC ganske godt ... indtil kvinderne får børn og bliver
angste for at forsørgenren skulle få kappet hovedet af under kørsel på
den lige pludseligt ååh-så-farlige MC! (avs avs!)

Fra : Jacob Larsen

Dato : 29-12-05 15:33

> Ja, dér virker MC ganske godt ... indtil kvinderne får
> børn og bliver angste for at forsørgenren skulle få
> kappet hovedet af under kørsel på den lige pludseligt
> ååh-så-farlige MC! (avs avs!)

Hehe... det kender min egen far kun alt for godt. ;-p

Fra : Armand

Dato : 26-12-05 15:58

Hekto wrote:

> NU ER DU PÅ DYBT VAND!!!! >
> Iøvrigt er Ducati nu igen 100% italiensk!

=
Har de så smidt alle computerne ud igen??

--
Armand.

Fra : Hekto

Dato : 26-12-05 20:07

> Har de så smidt alle computerne ud igen??

Bortset fra at computere i en MC er det rene gak, har de ihvertfald
indtil fornyligt været af italiensk tilvirkning.

Dell'orto Rules! Euro2 og 3 er en by i Rusland med sådan nogle! Til
gengæld er de forholdsvis enkle at justere og ændre. Skil ad - prøv -
skil ad - prøv - skil ad - o.s.v.

Det var nu også ejerskabet jeg sigtede til. Der er jo masser af
u-italienske stumper i Ducatier af nyere årgange.

Fra : Armand

Dato : 26-12-05 23:59

Hekto wrote:

> [...]
> Det var nu også ejerskabet jeg sigtede til. Der er jo masser af
> u-italienske stumper i Ducatier af nyere årgange.

Det var såmænd også på fabrikationsplan at jeg sigtede: Det er tilkommet
mig at da Pacific investment group (eller hvad det nu var at
amerikanerne hed) fik magten var der ikke én computer i
designafdelingen. Med andre ord: Den italienske ledelse var gået helt GB
og havde ikke opfattet hvad der rørte sig i omverdenen af CAD såvel som
CAM
Det var forøvrigt i perioden op til amerikanernes overtagelse at Aprilia
havde vokset sig store, og med dén viden er det ikke svært at forestille
sig hvilken dynamik der drev det dengang nystiftede firma

Anyhow, den morbide kommentar sigtede mod om man mon ville vende tibage
til status quo (á smide computerne ud af vinduerne) efter at man ikke
længere havde den amerikanske pisk over nakken!

Gad forøvrigt vide om ikke italiensk ejerskab og dårligt regnskab hænger
sammen i højere helhed med udfaldet af WDW :-/

--
Armand.

Fra : Hekto

Dato : 27-12-05 00:26

> [...]
>
> Gad forøvrigt vide om ikke italiensk ejerskab og dårligt regnskab
> hænger sammen i højere helhed med udfaldet af WDW :-/

Kendere vil vide at ét af designkravene til den 'nye' SS'er i '97 var
at Terblanche genanvendte tank-bunden og stellet, da disse var de
dyreste dele at ændre værktøj til!
Texas Pacific solgte til en eller anden venture-kapital-et-eller-andet
der er på italienske hænder. Aflysningen af WDW har sikkert noget at
gøre med at det koster en pæn sum at afholde.
Det er heller ingen hemmelighed at modelprogrammet trænger til
fornyelse. Det ses jo allerede med den nye Hypermotard, og Multi'en
sælger vist også rimeligt godt. Spørgsmålet er jo også om man kan blive
ved med at sælge racere til de priser, i disse miljøtider.

- nå, skidt! De gamle Ducati'er er de bedste, så hvorfor bekymre sig om
de nye?

Fra : Ukendt

Dato : 26-12-05 10:15

Hekto skrev i meddelelsen ...

>æd dén!

Æd Du nu lige Anna's svar først

mvh
Orla

Fra : Hekto

Dato : 26-12-05 12:01

> Æd Du nu lige Anna's svar først

Det har jeg jo lige spyttet ud!

1) 900-motoren plejer der ikke at være problemer med. det er en gammel
velafprøvet konstruktion. (bortset fra 851 og 888-blokkene fra først i
90'erne.) Så børnesygdomme er der altså ikke mange af.
Afhængig af hvor meget ventilstøj man kan tolerere, skal der
chekes/justeres ca. for hver 5-10.000 km. Det er lidt tidskrævende. Med
motoren i stellet, og lavet ude på flisegangen en varm sommerdag, er
jeg 4 timer om det. Det er ikke hurtigere at tage toppene af; men mere
behageligt at sidde med dem ved et bord.
2) Tørkoblinger skal ikke behandles og anvendes på samme måde som deres
oliesoppende fætre. Så holder de ikke så længe, omvendet er der nogen
der har kørt over 50.000 med den samme tørkobling inkl. race.
3) det er helt normalt at købe en BMW efter at have haft en Ducati. Det
er helt normalt at stå med 2 cykler ½ år senere, og mindst den ENE er
en Ducati. BMW'en bliver som regel købt når man er nervøs for at miste
kørekortet! (proven fact! - begge dele!)

BMW er da skøn og der er ikke mange mislyde fra den motor. Komforten er
i top; men de fleste beskriver det også som liiiidt kedeligt og meget
perfekt, og derfor køber de en Ducati af ældre årgang som legetøj.

Fra : Armand

Dato : 26-12-05 16:01

Hekto wrote:

> 1) 900-motoren plejer der ikke at være problemer med. det er en gammel
> velafprøvet konstruktion. (bortset fra 851 og 888-blokkene fra først i
> 90'erne.)

Dé er vel især "velafprøvet", så hvorfor undsige dém??

--
Armand.

Fra : Steen Gruby

Dato : 26-12-05 16:16

On Mon, 26 Dec 2005 16:01:15 +0100, Armand <armand@mc-chaufforerne.dk>
wrote:

Hej Armand.

>Dé er vel især "velafprøvet", så hvorfor undsige dém??

851 og 888 blokkene der bygget til race under de gamle bestemmelser
hvor der var vægtbegrænsninger.
Det betyder at man har sparet på godset i blokken hvilket betyder at
de fleste før eller senere revner.
Jeg var potentiel 888 ejer indtil jeg opdagede den lille detalje.

--

Steen Gruby
Suzuki XN85 Turbo

Fra : Armand

Dato : 26-12-05 16:50

Steen Gruby wrote:
> [...]
> de fleste før eller senere revner.
> Jeg var potentiel 888 ejer indtil jeg opdagede den lille detalje.

Jeg fluekneppede ordet "velafprøvet" som ikke nødvendigvis indebærer
manglende børnesygdomme og typefejl, 851'erne og 888'erne kan man da
ikke undsige at være særdeles velafprøvede trods de af dig nævnte
detaljer

PS:
Hekto er tilsyneladende indisponeret
Har DU et link til aflysningen af WDW'06, som jeg kan nå at få med ud
til pizza ved svogeren i dag??

--
Armand.

Fra : Steen Gruby

Dato : 26-12-05 16:49

Hej Armand.

Kig på www.ducati.dk under baren - generelt - aflysning af WDW2006.

--

Steen Gruby
Suzuki XN85 Turbo

Fra : Hekto

Dato : 26-12-05 20:20

> [...]
> manglende børnesygdomme og typefejl, 851'erne og 888'erne kan man da
> ikke undsige at være særdeles velafprøvede trods de af dig nævnte

Ja, Ja ... voldp...voldtag du bare det lille 'ord'!

Det er som Gruby beskriver. What we race un sunday, we sell on monday!
.... og de gjorde det sgu!!!

900-motoren har ikke undergået de store forandringer, og jeg har ikke
hørt om egentlige problemer. Det eneste den kan siges på er at den
måske er lidt hårdt thermisk belastet. Især bageste cylinder. Med
Mikunier er der ens dysning, og med Dell'Orto'er dyses der 5-8 numre
'skævt' for bedre køling. Oliekøleren er også en stor hjælp.
Skulle jeg falde over en 900 til den rigtige pris/stand, blir' der
ryddet endnu et hjørne i skuret!

Fra : Ukendt

Dato : 25-12-05 22:55

Steen Gruby skrev i meddelelsen ...

>Du er sørme en rar kammersjuk.

Undskyld, det er ikke specielt juleagtigt at være så kritisk.

mvh
Orla

Fra : Steen Gruby

Dato : 25-12-05 22:24

On Sat, 24 Dec 2005 14:51:16 +0100, noname@mail.dk (Anna M. Andersen)
wrote:

Hej Anna

>Glædelig jul fra en af dem der sommetider (sjældent) skriver, men altid
>følger med i gruppen

I lige måde herfra.

> [...]
>mig Desuden havde den allerede en hel del problemer bla. en ruskende
>kobling, tændrørerne, tankindikatoren, knækkede ventilfjedre bare for at

I min iver for at forsvare Duc'en glemte jeg helt at ønske dig
tillykke med din Bimmer, hvilket hermed er gjort
Jeg har tidligere kørt en del med en der havde en 1150 RS, og den er
nu ikke så bovlam enda
Han var nede på topstykkerne med den på bane, og det syntes jeg var
godt gået.
På landevej skulle jeg godt nok lukke op for at hænge med, så kræfter
har den.
Jeg har kigget en del i værkstedsmanualen til min søns nye legetøj, og
selv om F650CS ikke er en "rigtig" BMW har den mange fine løsninger.
Jeg har på forhånd dømt den til vedligeholdelse hos BMW.
På trods af mit "skruegen" tror jeg ikke at jeg skal have noget
klinket der - Den er trods alt ikke min

--

Steen Gruby
Suzuki XN85 Turbo

Fra : Aragorn Elessar

Dato : 25-12-05 22:25

"Steen Gruby" <oz9zi@virker.ikke> wrote in message
> On Sat, 24 Dec 2005 14:51:16 +0100, noname@mail.dk (Anna M. Andersen)
-klip-
> [...]
> Jeg har på forhånd dømt den til vedligeholdelse hos BMW.
> På trods af mit "skruegen" tror jeg ikke at jeg skal have noget

Og????

Venlig hilsen

Aragorn_DK

--
=================
www.welles.dk

Fra : Steen Gruby

Dato : 25-12-05 22:31

On Sun, 25 Dec 2005 22:25:21 +0100, "Aragorn Elessar"
<aragornDK@gmailTIGERDYR.com> wrote:

Hej.

>Og????

Han er advokat

--

Steen Gruby
Suzuki XN85 Turbo

Fra : Aragorn Elessar

Dato : 26-12-05 10:12

> On Sun, 25 Dec 2005 22:25:21 +0100, "Aragorn Elessar"
> <aragornDK@gmailTIGERDYR.com> wrote:
>
> Hej.

> Han er advokat
>
> --
>
> Steen Gruby
> Suzuki XN85 Turbo
> Ducati Paso 750
> NSU Super FOX 1958
> www.gruby.dk

Aaaaaaaaah!

Venlig hilsen

Aragorn_DK

--
=================
www.welles.dk

Fra : Hans Aa Henriksen

Dato : 26-12-05 17:27

til alverden der skrev

Fra : Armand

Dato : 25-12-05 00:39

Armand wrote:

> Derfor: Alle der læser disse linier bedes lægge et enkelt(!) *PLING* i
> den andetsteds oprettede tråd: "Mandtal"

Holddakæft hvor der rykkes - Mine fordomme om juleferie og studenter til
skamme!

--
Armand.

Fra : Schlæger

Dato : 25-12-05 12:27

> Holddakæft hvor der rykkes - Mine fordomme om juleferie og studenter til
> skamme!

Ja ja, Armand. Nu er vi jo ikke alle sammen studenter, men derimod godt
oppe i den alder, hvor "lyse striber i håret" ikke er en betalbar ydelse,
men et naturbestemt gode.

God jul til alle - såvel unge som gamle.

Mch Schlæger

Fra : "J.C.Kløve"

Dato : 26-12-05 11:41

Schlæger wrote:
> [...]

Fint initiv,

> Ja ja, Armand. Nu er vi jo ikke alle sammen studenter, men derimod godt
> oppe i den alder, hvor "lyse striber i håret" ikke er en betalbar
> ydelse, men et naturbestemt gode.

arr

Vi er også nogen hvor lyse striber i håret bringer mindelser om dengang
hvor vi faktisk havde hår..... :-/

God jul

Fra : Schlæger

Dato : 26-12-05 12:43

> Vi er også nogen hvor lyse striber i håret bringer mindelser om dengang
> hvor vi faktisk havde hår..... :-/

God jul til dig også - Kløve

Mch Schlæger

Fra : Armand

Dato : 26-12-05 15:56

J.C.Kløve wrote:

> Fint initiv,

Ingen årsag. Det er næsten ved at være tradition, og i år var det så
bare mig der kom på at slå tælleren til

Det glæder mig til gengæld et der har været så stor selvjustits at man
slet og ret kan tælle antal indlæg for antal *pling*'s (á lidt over 200
stk på nuværende tidspunkt!).
I sidste øjeblik besluttede jeg at ændre nærværende tråd til en
oplægs-tråd istedet for at være selve mandtals-tråden, og det var
tilsyneladende en god ide.

--
Armand.

Fra : Steen Gruby

Dato : 26-12-05 16:13

On Mon, 26 Dec 2005 15:56:29 +0100, Armand <armand@mc-chaufforerne.dk>
wrote:

Hej Armand.

>I sidste øjeblik besluttede jeg at ændre nærværende tråd til en
>oplægs-tråd istedet for at være selve mandtals-tråden, og det var
>tilsyneladende en god ide.

Mandtal tråden imponerer mig virkelig.
Den er slet ikke gået OT endnu

--

Steen Gruby
Suzuki XN85 Turbo

Fra : Jesper Hedegaard

Dato : 25-12-05 01:25

> [...]
> Skabslæseren vil erfaringsmæssigt få en positiv oplevelse ud af deltage i
> mandtallet, qua opdagelse af ikke at være den eneste anonyme!

Hmm - at dømme efter antallet af svar og ikke mindst tidsstemplerne er der
vist alt for mange herinde der er på grænsen til at forsømme deres familie
her i højtiden

Jesper Hedegaard - hvis familie lige er gået i seng
GS500E når vejret spiller
Volvo når det spilder

Fra : Hekto

Dato : 26-12-05 12:02

> Hmm - at dømme efter antallet af svar og ikke mindst tidsstemplerne
> er der vist alt for mange herinde der er på grænsen til at forsømme
> deres familie her i højtiden

Overhovedet ikke! Hverken Ducati'en eller Pøllefanten står og græder!

Fra : Jacob Bunk Nielsen

Dato : 25-12-05 19:25

Armand <armand@mc-chaufforerne.dk> writes:

> [...]
> vi kan få syn for hvor mange der egentlig er med på gruppen - Aktive
> skibenter; dem vi sjældent hører noget til samt de helt anonyme

Jeg benyttede lejligheden til at opdatere
<http://news.dkfritidmotorcykel.dk/stat.php> - enjoy.

--
Jacob | ........@
Bandit 600 N | ......_[]-=*

Fra : Armand

Dato : 26-12-05 16:13

Jacob Bunk Nielsen wrote:

> Jeg benyttede lejligheden til at opdatere
> <http://news.dkfritidmotorcykel.dk/stat.php> - enjoy.

Hæ!
Enkel opskrift til "den længste tråd"

--
Armand.

Fra : Armand

Dato : 22-01-06 23:23

Jacob Bunk Nielsen skrev:

> Jeg benyttede lejligheden til at opdatere
> <http://news.dkfritidmotorcykel.dk/stat.php> - enjoy.

Jacob!
Gider du lige slutte "årets mandtal" af med en ny opdatering af
statistikken?

--
Armand.

Fra : Grunnet

Dato : 23-01-06 10:36

> Jacob!
> Gider du lige slutte "årets mandtal" af med en ny opdatering af
> statistikken?

UPS! fik slettet mit indlæg på serveren (type 40 fejl) så jeg prøver lige
igen

Iflg. Google, var der pr. 4/1 2006
293 indlæg af 287 forfattere,
hertil skal så lægges de 4 indlæg efter 4/1
Så lander vi på indlæg fra 291 forfattere.

Mon ikke Jacobs statistik kommer frem til nogenlunde samme resultat !

--
Hilsen Steen
GL 500 SilverWing '84

http://home11.inet.tele.dk/grunnet/ (om 2 hjulere m/motor, men intet om MC)