/ Forside / Interesser / Fritid / Motorcykler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Motorcykler
#NavnPoint
dova 9238
pallenoc 4816
pallebhan.. 3536
masteraug.. 3050
nilsg 2382
jakjoe 2110
transor 2030
CLAN 1915
Sunowich 1420
10  3773 1345
Laverda
Fra : Marni


Dato : 24-12-05 01:36

Hvad ved i om dem? Efter år '98...



 
 
Hekto (24-12-2005)
Kommentar
Fra : Hekto


Dato : 24-12-05 02:07

> Hvad ved i om dem? Efter år '98...

Prøvet her?: http://fly.to/laverda.dk

--
/Hekto
Ducati Pantah SL/M600 - Cagiva Elefant 650
www.hekto.dk  www.dfmc.dk/hekto
Ducatist og medlem af 'Geheime Motorrad Putzer Verein'
Alt godt fra dyreriget! Vilde Pantere og Elefanter!



Martin Jørgensen (24-12-2005)
Kommentar
Fra : Martin Jørgensen


Dato : 24-12-05 15:55


"Marni" <martin@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:43ac97e9$0$176$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> Hvad ved i om dem? Efter år '98...
Har haft en 650 L.e. - den med kulfiber und allez..

Købte den i 98 fra ny , og da den brændte i 2003 havde den kørt ca. 9000 km


Stort set umuligt at få stumper til det *lort*

Først gik der en pakning i bremsekaliberen - 2 -3 år gik der, før det var
rettet - og det var vel at mærke Brembos guldserie.
Så gik gearkassen - og da den brændte holdt den på værksted oppe hos K.S
motor.

Mage til lort.

Fik den dog solgt godt til forsikringen

God jul
Martin




Rasmus Neckelmann (24-12-2005)
Kommentar
Fra : Rasmus Neckelmann


Dato : 24-12-05 23:46

Martin Jørgensen skrev:
> > Hvad ved i om dem? Efter år '98...
> Har haft en 650 L.e. - den med kulfiber und allez..
[snip]
> Mage til lort.

Synes ellers din gamle anmeldelse på dmcn (fra '99) var meget positiv :)

http://dmcn.dk/mcanm/vis_mc_anm_detail.asp?maerke=Laverda&model=650 Sport
Carbon Limited Edition&aargang=1999

Sådan en tingest er ellers ekstremt flot... Glæder mig til jeg bliver en
gammel eksentrisk mand med røven fuld af penge; så skal jeg dælme købe
ubrugelige italienske motorcykler og LEGO for flere millioner. *suk*

Længe leve SU.

Glædelig jul i øvrigt.

--
mvh Rasmus Neckelmann




Hekto (25-12-2005)
Kommentar
Fra : Hekto


Dato : 25-12-05 13:57

> Sådan en tingest er ellers ekstremt flot... Glæder mig til jeg bliver
> en
> gammel eksentrisk mand med røven fuld af penge; så skal jeg dælme
> købe
> ubrugelige italienske motorcykler og LEGO for flere millioner. *suk*

Ja, når man ikke kan 'nøjes' med dem der virker, må man jo vente!

--
/Hekto
Ducati Pantah SL/M600 - Cagiva Elefant 650
www.hekto.dk  www.dfmc.dk/hekto
Ducatist og medlem af 'Geheime Motorrad Putzer Verein'
Alt godt fra dyreriget! Vilde Pantere og Elefanter!



Martin Jørgensen (25-12-2005)
Kommentar
Fra : Martin Jørgensen


Dato : 25-12-05 22:04


"Rasmus Neckelmann" <mullen@mailme.dk> skrev i en meddelelse
news:43adce60$0$15789$14726298@news.sunsite.dk...

> http://dmcn.dk/mcanm/vis_mc_anm_detail.asp?maerke=Laverda&model=650 Sport
> Carbon Limited Edition&aargang=1999
>
> Sådan en tingest er ellers ekstremt flot... Glæder mig til jeg bliver en
> gammel eksentrisk mand med røven fuld af penge; så skal jeg dælme købe
> ubrugelige italienske motorcykler og LEGO for flere millioner. *suk*
>
> Længe leve SU.
>
> Glædelig jul i øvrigt.
>
> --
> mvh Rasmus Neckelmann
>
Jep - Det var også i den tid , hvor den kørte

Jeg var meget glad for den, når den kunne køre
I bund og grund en dejlig cykel, med masser af justeringsmuligheder.

Men - Nu da det stort set er umuligt at skaffe stumper til den, så vil jeg
ikke anbefale nogen at købe en.

Hygge
MJ



Ukendt (26-12-2005)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 26-12-05 11:32


"Martin Jørgensen" <martinFJERNDETTE@heidiogmartin.dk> skrev i en meddelelse
news:dojngi$10uf$1@newsbin.cybercity.dk...
>
> Stort set umuligt at få stumper til det *lort*
>
> Først gik der en pakning i bremsekaliberen - 2 -3 år gik der, før det var
> rettet - og det var vel at mærke Brembos guldserie.
> Så gik gearkassen - og da den brændte holdt den på værksted oppe hos K.S
> motor.

Jeg forstår godt, at man er sur over at have en cykel, der bare ikke kan
køre fordi den mangler et par stumper.
Men vedr. pakninger til Brembo bremsekaliber, så må du have spurgt de
forkerte steder, jeg får normalt rep. kit til brembo i løbet af et par dage.

Vedr. gearkasse, så skulle det sikkert kunne skaffes, om ikke andet så
direkte fra Italien.
Men det kræve jo, at det værksted man sætter det ind på, gider og tænke lidt
alternativ

Gamle Laverda'er er bestemt ikke noget problem, jeg henter så godt nok dele
i Tyskland.

Håber ikke at alle der kikker på Laverda'er er blevet skræmt væk

--

Venlig hilsen
Flemming Disc
www.discteknik.dk



Martin Jørgensen (27-12-2005)
Kommentar
Fra : Martin Jørgensen


Dato : 27-12-05 20:13


"Flemming Disc" <disctekniksnabeladiscteknik.dk> skrev i en meddelelse
news:43afc697$0$129$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...
>
> "Martin Jørgensen" <martinFJERNDETTE@heidiogmartin.dk> skrev i en
> meddelelse
> news:dojngi$10uf$1@newsbin.cybercity.dk...

> Jeg forstår godt, at man er sur over at have en cykel, der bare ikke kan
> køre fordi den mangler et par stumper.
> Men vedr. pakninger til Brembo bremsekaliber, så må du have spurgt de
> forkerte steder, jeg får normalt rep. kit til brembo i løbet af et par
> dage.

Nu var det netop en speciel serie, som Laverda brugte.
De er stort set umulige at skaffe - Havde det bare været samme serie som
Ducati, så havde det været lidt nemmere.
Jeg mener det endte med, at importøret strippede en udstillingsmodel,
således at jeg kunne komme ud at køre.

>
> Vedr. gearkasse, så skulle det sikkert kunne skaffes, om ikke andet så
> direkte fra Italien.

Efter en masse bøvl, endte det også med, at værkstedet sendte en mand til
Italien.
Som så selv opsporede reservedelene på fabrikken.

> Men det kræve jo, at det værksted man sætter det ind på, gider og tænke
> lidt
> alternativ
>

Nu kom jeg tit op til K.S. motor i Vejle.
Og jeg tog stort set altid kontakt til dem i butikken for at høre om nyt -
således at alle i butikken hørte historien.
Så mon ikke de gjorde hvad de kunne, for at løse "opgaven"
De var enda selv inde på , at få et maskinværksted til at lave
reservedelene.

> Gamle Laverda'er er bestemt ikke noget problem, jeg henter så godt nok
> dele
> i Tyskland.
>

Nope - det er nok mere de nye

> Håber ikke at alle der kikker på Laverda'er er blevet skræmt væk
>
>

Ingen kommentar

Hygge
MJ



Ukendt (27-12-2005)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 27-12-05 21:00


"Martin Jørgensen" <martinFJERNDETTE@heidiogmartin.dk> skrev i en meddelelse
news:dos3oh$2v9b$1@newsbin.cybercity.dk...
>
> Nu var det netop en speciel serie, som Laverda brugte.
> De er stort set umulige at skaffe - Havde det bare været samme serie som
> Ducati, så havde det været lidt nemmere.

Selv det har været en speciel serie, så er meget sikker på at reno. kit er
næsten ens.
Sådan at stempler har samme størelse og de passer pakninger sammen.
Jeg har mange tegninger fra brembo og her er der rigtig mange mål på delene,
så man kan se hvad kaliber der passer dele sammen.
Så jeg tror ikke det har været umuligt, men den krævede sikkert en del
arbejde.
Nå, men det kan jo også være lige meget nu, for dig, men jeg skriver det
bare for at folk ikke skal lade sig nøje med at få et nej et sted, men prøv
at kikke lidt rundt, hvem der har meget fat i lige de ting de mangler.
Næsten alle firmaer har nogle specialer, hvor de er rigtig gode.
Ikke fordi jeg syntes at man skal fare fra det ene firma til det andet, det
bør man først gøre når det bliver meget nødvendigt.
Men håber nu du har en cykel du er tryk ved.

--

Venlig hilsen
Flemming Disc
www.discteknik.dk



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177505
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408554
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste