/ Forside / Interesser / Fritid / Motorcykler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Motorcykler
#NavnPoint
dova 9238
pallenoc 4816
pallebhan.. 3536
masteraug.. 3050
nilsg 2382
jakjoe 2110
transor 2030
CLAN 1915
Sunowich 1420
10  3773 1345
Cråsserhjelm kontra "Fuldfjæs"
Fra : Harry Teicher


Dato : 22-12-05 12:35


Jeg kører XT600 om vinteren, med full-face hjelm, og døje med dugning
i visiret (dog ikke så meget mere da jeg er begynt at benytte Fog City
produkter). Jeg finder dog alligevel, at jeg køre med visiren oppe
når der er en del trafik - grundet reflektion fra bilerne lys, men det
er lidt ubehageligt for øjnerne at køre over 60km/t med åben visir.
Sa jeg har spekuleret på, om en crosser-type hjelm med motorbriller
kunne være en løsning. Er der nogen som har erfaringer fra begge
typer, som vil give en anbefaling?

På forhånd tak

Harry Teicher


 
 
Mikkel Christensen (22-12-2005)
Kommentar
Fra : Mikkel Christensen


Dato : 22-12-05 12:54

"Harry Teicher" <harry_teicher@yahoo.com> writes:

> Sa jeg har spekuleret på, om en crosser-type hjelm med motorbriller
> kunne være en løsning. Er der nogen som har erfaringer fra begge typer,
> som vil give en anbefaling?

Med en balaklava eller lign. under vil det måske være en god løsning. Der
er noget mere luft i sårn en crosshjelm og så længe man ikke kører cros
kunne jeg forestille mig det bliver lidt koldt. Det er rart på en sommerdag
i grusgraven, men lidt noget andet en mandag morgen i januar :)

Så længe man ikke kører cross burde dug-problemet i brillerne også være
minimalt, ihvertfald med briller med et minimum af udluftning.

Nåja, og så passer det vel også lissom bedre rent stilmæssigt til XTen :)

--
Mikkel | Died. Woke up in Hell. Punched in PIN, logged on.
motortosse.dk | Just another day.
| -- David Gerard

Anders Majland (22-12-2005)
Kommentar
Fra : Anders Majland


Dato : 22-12-05 13:07

>> Sa jeg har spekuleret på, om en crosser-type hjelm med motorbriller
>> kunne være en løsning. Er der nogen som har erfaringer fra begge typer,
>> som vil give en anbefaling?
>
> Med en balaklava eller lign. under vil det måske være en god løsning. Der
> er noget mere luft i sårn en crosshjelm og så længe man ikke kører cros
> kunne jeg forestille mig det bliver lidt koldt. Det er rart på en
> sommerdag
> i grusgraven, men lidt noget andet en mandag morgen i januar :)

Jeg har kun kørt med en cross hjelm en gang - københavn til odden den dag
jeg købte motorcyklen - og det var i snevejr fra holbæk til odden. Der var
problemet med at udsynet ligeså slemt som med fullface hjelmen. Brillen
duggede.

Men der fåes jo nogle gode skibriller med dobbeltglas der ikke skulle dugge.
Så hvis man kunne finde en kombinaton af hjelm og brille der lukkede
nogenlunde tæt tror jeg at det vil være ok...

Men jeg synes at problemet med vejsnavs er større end dug - Efter sådan en
tur på tværs af landet i det her fugtige vejr er der temmeligt meget snavs
på visiret. Mens det er vådt forsøger jeg at at tørre af med handsken, men
rigtig godt er udsynet ikke ..... I aftes kørte jeg søborg, østerbro,
birkerød, valby og der var lidt tåget - igen var det ikke duggen der var
største problem men vejsnavs...




Claus Rittig (22-12-2005)
Kommentar
Fra : Claus Rittig


Dato : 22-12-05 20:46

"Mikkel Christensen" <mikkel.christensen+news@gmail.com> skrev i en
meddelelse news:kkdhd91xs8j.fsf@rrnord.dk...

> Med en balaklava eller lign. under vil det måske være en god løsning. Der
> er noget mere luft i sårn en crosshjelm og så længe man ikke kører cros
> kunne jeg forestille mig det bliver lidt koldt. Det er rart på en
sommerdag
> i grusgraven, men lidt noget andet en mandag morgen i januar :)

Jeg har kørt vinterkørsel med begge dele, og full-face er klart at
foretrække, alene af den grund, at når det bliver for koldt, kan man slå
visiret ned og få lidt liv tilbage i kinderne igen.

EN cross hjelm er meget, meget kold og forblæst, og mund og hage kan blive
helt følelsesløse.
Vælg en meget lukket (i bunden) full-face som har ventilation i kæbe-delen
op mod visiret, så kan det godt holdes dugfri. Shoei laver nogle gode hvor
nederste udluftning faktisk virker.

Rittig



OZ7PUS (22-12-2005)
Kommentar
Fra : OZ7PUS


Dato : 22-12-05 13:40


"Harry Teicher" <harry_teicher@yahoo.com> skrev i en meddelelse
news:1135251328.229925.251050@g44g2000cwa.googlegroups.com...

Jeg kører XT600 om vinteren, med full-face hjelm, og døje med dugning
i visiret (dog ikke så meget mere da jeg er begynt at benytte Fog City
produkter). Jeg finder dog alligevel, at jeg køre med visiren oppe
når der er en del trafik - grundet reflektion fra bilerne lys, men det
er lidt ubehageligt for øjnerne at køre over 60km/t med åben visir.
Sa jeg har spekuleret på, om en crosser-type hjelm med motorbriller
kunne være en løsning. Er der nogen som har erfaringer fra begge
typer, som vil give en anbefaling?

På forhånd tak

Harry Teicher


Det bedste efter min mening er crosshjelm også et sæt skibriller tilsat en
elefanthue og thermokeddeldrag/overlevelsesdragt(Dem fra havet)
Kørte selv med det på både scooter og DT175eren
Pyt med hvordan det ser ud bare det virker som det skal

OZ3BTO



Ukendt (23-12-2005)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 23-12-05 21:09


Harry Teicher skrev i meddelelsen
<1135251328.229925.251050@g44g2000cwa.googlegroups.com>...

Jeg kører XT600 om vinteren, med full-face hjelm, og døje med dugning
i visiret

http://home20.inet.tele.dk/tfv/vtr/schuberth

Med lidt fantasi kan det vel bygges ind i de fleste hjelme, og det virker!

mvh
Orla
http://home20.inet.tele.dk/tfv/vtr "fie's" side



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177554
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408852
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste