[lettere OT] En julehilsen herfra...
Fra : Aragorn Elessar

Dato : 20-12-05 16:58

Julestresset - mig? Nej!
Nu er kagerne vasket, pakkerne i ovnen, ungerne ligger under træet, og
motorcyklen
er lagt i seng!
Så nu kan julen bare komme!
God jul! ;oD

Venlig hilsen

Aragorn_DK

--
=================
www.welles.dk

Fra : Peter Skov

Dato : 20-12-05 17:06

"Aragorn Elessar" <aragornDK@gmailTIGERDYR.com> skrev i en meddelelse
> Julestresset - mig? Nej!
> Nu er kagerne vasket, pakkerne i ovnen, ungerne ligger under træet, og
> motorcyklen
> er lagt i seng!
> Så nu kan julen bare komme!
> God jul! ;oD
>
> Venlig hilsen
>
> Aragorn_DK

Du virker da heller ikke stresset!!

God jul herfra også

Peter
http://www.dfmc.dk/?id=993

Fra : Thomas Jensen

Dato : 20-12-05 18:55

Aragorn Elessar wrote:
> Julestresset - mig? Nej!
> Nu er kagerne vasket, pakkerne i ovnen, ungerne ligger under træet, og
> motorcyklen
> er lagt i seng!
> Så nu kan julen bare komme!
> God jul! ;oD
>
> Venlig hilsen
>
> Aragorn_DK

tak og i lige måde.
men fuck julen, hvad med foråret ?

mvh

Thomas Jensen
Yamaha FZ6S ´04
http://dkfritidmotorcykel.dk/?id=11

Fra : Jesper Hedegaard

Dato : 20-12-05 19:58

"Thomas Jensen" <thomas@thomas-jensen.dk> skrev i en meddelelse

> tak og i lige måde.
> men fuck julen, hvad med foråret ?
>

> mvh
>
> Thomas Jensen
> Yamaha FZ6S ´04
> http://dkfritidmotorcykel.dk/?id=11

Det jul - det er cool.....
Jesper Hedegaard
GS500E når vejret spiller
Volvo når det spilder

Fra : Aragorn Elessar

Dato : 20-12-05 20:29

"Thomas Jensen" <thomas@thomas-jensen.dk> wrote in message

> tak og i lige måde.
> men fuck julen, hvad med foråret ?
>

> mvh
>
> Thomas Jensen
> Yamaha FZ6S ´04
> http://dkfritidmotorcykel.dk/?id=11

Forår...hvad er det nu det er???
En eller anden? Please???

Venlig hilsen

Aragorn_DK

--
=================
www.welles.dk

Fra : Ukendt

Dato : 20-12-05 21:36

Aragorn Elessar skrev i meddelelsen ...

>Så nu kan julen bare komme!
>God jul! ;oD

Har Du husket at bage frugtkage ?

Letlavet og herlig frugtkage

Ingredienser:
5 dl mel
4 æg
2 dl tørret frugt
1 tsk salt
1 dl farin
1½ dl nødder
2 l whisky

Fremgangsmåde:

1. Find en mellemstor skål
2. Smag på whiskyen for at forsikre dig om, at den er god. Hæld den gerne i
et decilitermål og drik
3. Gentag punkt 2
4. Tænd for elpiskeren
5. Pisk 1 dl smør og 1 tsk sukker sammen
6. Tjek at whiskyen stadig er ok ved at drikke en deciliter
7. Schluk elpiskeren
8. Pluk to høns og schmid disse i skåhlen sammen med den frørrede tugt Suk..
9. Thhænd f..for elpizzkeren igen
10. Hvis den frørrede tugt sætter sig fast i schkålen, så grav den fri
11. Smag derefer på whiskyen for at være sikker på, at den schtadig er fffin
12...Ssså ..schkal du bruhhhhe 2 ss schalt, eller sssåådan nåed...
13. Det er forrestenikke så intes.. intras.. vichktigt
14. Tzjeck wiskyen .. hik
15. Hak nødder. Og så llidt zåhkker, eller hva faen der er i nnnærhedn
16. Schmør ovnen
17. Vrid kageformen 220 grader. Glem ikke at *hup* schlukke elpizzkeren
puhhh
18. Schmid schkålen ud af vinduet og tjek whiskyen igen

Gå ihhh zæng. Hvem faen ka' alligehhveller li' frugtkahhge

Med ønske om en rigtig glædelig december

Orla

Fra : Perminator

Dato : 20-12-05 23:14

Hej Orla
Jeg har sendt opskriften videre til Varanen i køkkenet, men hun kan ikke
finde noget farin, så jeg blev bedt om selv at lave min frugtkage.
Glædelig jul!
Perminator

Fra : Armand

Dato : 21-12-05 00:19

Perminator wrote:

> Hej Orla
> Jeg har sendt opskriften videre til Varanen i køkkenet, men hun kan ikke
> finde noget farin, så jeg blev bedt om selv at lave min frugtkage.

Du har gemt farinen din udspekulerede drukmås

--
Armand.

Fra : Perminator

Dato : 21-12-05 01:39

Æv - gennemskuet.
Der er kun en arbejdsdag tilbage. Smagte på Glenfoyle fra Kvickly. 12års
kan godt smage af bræk. Reddede aftenen med en Talisker. Malt fra Skye
forbliver favoritten.

Prøver at fortrænge trumatiske oplevelser i aftes: Kl. 1731: Redder med
nød og næppe smutslag med bagenden på min HiAce i begyndende isslag ved 80
km/t i Ring Skov ved Auning. (Træer = solo trafikdrab.) Slap på rutinen i
rygraden. Kl 1733 ringer til Østjyllands Radio for advarsel om isslag, - -
Bliver sendt. - Kl 1737 ser Peugeot 207 alt for hurtigt hen mod sving. Kl
1737-15 ser Peugeot 207 lave skrue og salto ret ud af sving. Kl 1738 -
samler forslået dame op af totalskadet Peugeot 207. Uden synlige skader,
men begyndende chock. Få dame væk fra Peugeot før næste uheld lander. Dame
er uskadt men øm og hentes af mand. -Kører hjem - og tænker på at jeg var
millisekunder fra at køre i skoven, og at det var godt at dame slap
billigt. Har haft en uproduktiv dag på arbejde. Ringet til dame i aften.
Øm seleskulder og forslået ben men OK. Godt at ringe til dame, og få
lukket. Undskyld at den bliver serveret her, men det skal ud af kroppen.
Brugte resten af aftenen til at sætte pigdæk på. Nu er det vinter.
Perminator
CX500E og ToyHiAce, nu med pigge

Fra : Armand

Dato : 21-12-05 20:22

Perminator wrote:

> [...]
> Øm seleskulder og forslået ben men OK. Godt at ringe til dame, og få
> lukket. Undskyld at den bliver serveret her, men det skal ud af kroppen.

Sammenfald: Jeg var ikke andet end lige kommet hjem da min snart
18-årige datter ringer hjemmefra (moderen) og er totalt opløst af gråd:
En bil har kort forinden påkørt et barn lige udenfor deres vinduer, og
aller først frygtede hun at det var en af hendes mindre søskende der var
offer, hvad det nu ikke var; men chokket skulle lige hældes på en andens
skuldre til hendes mor kom hjem(*) hvor hun så ringede af.

Jo, det trækker søm at opleve fra første parket

(*) Fem minutter efter ringede hun igen og fortsatte turen (moderen
magter åbenbart ikke at tøste sit barn) :-|

--
Armand.
(selv gevaldig ærgelig over ved eget uheld engang, at falde i total

Fra : Perminator

Dato : 21-12-05 21:42

> [...]
> om at springe op som en løve og styre slagets gang myndigt og med overblik

-- Ja det trækker søm, og der er ikke andet at gøre end at få det vendt ved
mange lejligheder, så skal det nok komme på afstand. Herefter er man en
erfaring rigere, hvorved man måske handler mere hensigtsmæssigt en anden
gang.
Tak for din kommentar, - og god jul til dig og dem du har nær.
vh Perminator

Fra : Torben Scheel

Dato : 22-12-05 08:57

Armand wrote:

> [...]
> skuldre til hendes mor kom hjem(*) hvor hun så ringede af.
>
> Jo, det trækker søm at opleve fra første parket

Lige netop den slags erfaringer man ville ønske kunne gå i arv til nye
generationer uden at de skal på første parket før det siver ind. Men
sådan fungerer evolutionen ikke.

Kør pænt derude - der er ikke kun erfarne fornuftige trafikanter til
stede - men også sanseforringede ældre, åndsvage, psykisk syge, børn og
dyr. Og det skal der være plads til, så respektér hastighedsgrænserne,
selvom de i en steril verden kunne være højere.

--
vh
Torben

Fra : Armand

Dato : 22-12-05 21:32

Torben Scheel wrote:

> Lige netop den slags erfaringer man ville ønske kunne gå i arv til nye
> generationer uden at de skal på første parket før det siver ind. Men
> sådan fungerer evolutionen ikke.

En tidligere kollega (-er, faktisk) fortjener at blive nævnt nu det ér
en OT-tråd:

På en almindelig arbejdsdag fyldt med gas og gejl, lagde Henrik sig
pludselig fladt ud efter at have fået noget alvorligt tungt i nakken -
Selv smilet på hans fjæs nåede ikke at fortage sig, så stærkt gik det
Alligevel blev værkstedet nærmest umærkligt tømt for mennesker hurtigere
end fradag til fyraften, selv de evigt nævenyttige værkførere var der
ingen at se af - Kun Klaus reagerede ved at springe til og støtte
Henriks slappe krop, og være der for tilfældet/mulighedernes skyld. Og
således fandt han sig selv dér, smurt ind i en kollegas blod uden 100%
vished om at der var hjælp på vej og minutterne føltes som evigheder =
Hjælpen kom, naturligvis, og det blev hurtigt bekræftet at Henrik havde
været død inden han rørte jorden. Æret være hans minde.
Men den gode kollega Klaus fik sig en årelang nedtur efter at have sat
sig i dén situation og selvom han er i stand til at trøste sig med at
han sikkert også havde fået det dårligt over blot at forlade Henrik,
ligesom resten af flokken, er det sq en hård pris at betale for at være
dén der magtede at reagere!

En anden ting er så spørgsmålet om ikke det hærder, sådan at forstå at
situationen ikke kommer bag på en i samme grad næste gang det måtte ske :-/
Jeg oplevede lidt i dén stil efter to gange at have stået overrasket som
en del af den måbende mængde, da der var lommetyve på spil ved indgangen
til mit pendler-tog - Men 3. gang magtede jeg at gennemskue situationen
hurtigt nok til at reagere og være med til at spurte efter misæderen.
På samme måde har jeg oplevet selv (km-)hærdede motorcyklister gå i
chock, og ihverfald aldrig skulle køre motorcykel igen, efter pludselig
at blive fældet af olie i en rundkørsel, hvorimod aktive RR-piloter
nærmest går grinende fra styrt qua vanen

--
Armand.

Fra : Aragorn Elessar

Dato : 20-12-05 23:42

"Orla Pedersen" <o.pedersen.torsted[hos]post.tele.dk.invalid> wrote in
message news:43a87965$0$1826$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...

> [...]
>
> Gå ihhh zæng. Hvem faen ka' alligehhveller li' frugtkahhge
>
> Med ønske om en rigtig glædelig december

Hej Orla, og i lige måde.

Frugtkage - tjek.
Motorcykelformede julekager - tjek.
Har *du* husket at lave kalkun med whisky???

Kalkun med whisky.
Vigtigt: Læs HELE opskriften grundigt igennem INDEN du begynder. Jeg ved
godt, at det ikke er lige let at læse, men prøv alligevel...

Man køber en kalkun på fem kilo (til seks personer) og en flaske whisky.
Dertil salt, peber, olivenolie og spækstrimler.
Kalkunen belægges med spækstrimler, den snæres, saltes og pebres og
overhældes med lidt olivenolie. Sæt ovnen på 200 grader.Skænk så et glas
whisky og drik en skål til det kommende gode resultat. Læg kalkunen i en
bradepande og skub den ind i ovnen. Skænk to hurtige glas whisky og drik
iigen til det kommende gode resultat.
Indstil termostaten efter 20 minutter på 250 grader, så den får et
ordentligt pulver. Skænk, yderligere tre glas whisky op og drik dem. Efter
en hal tsims tid vænner du fulen og blir ved mæ at hllde øje med stajninngn.
Griw vissskyflaschken å tsa en lill EN.
Eftr ænnu en hal tsims tschid schlændrr du laaaangshomtr hæn til åvnnnn å
vænnnr kaaahaaalkunnn.
PASCH PÅ att du hik brændr hånden på den schkide åvvvn.
Å sschhå tsar vi ænnnu fæææhææm-schyw sjisskkywusser mænns piiihiiipfuglen
schtajer widre iæææn trææhææ tsimer (schhirka - åp i ræwwwen mæ de!)
Huuschk å piss vær tiiihiiinde minut!
Kaaahaan de overhOOOvedt la saj gør schå kryw hæn til åvvvn å prøvv å riwwwe
kaahhhallkunnn UD!.
Tsa så ænnnnu en schlllurrrk og prøvvv nåkkkkngang å få kræææet UD!
Samml så den satansforbanddde piiihhhiipfuuul op fra døøøhøøørkn og smid den
påå et faahhad.
PASCH på a du ikkk gliiiiiiiiiiiiiiiiiderr på det skidefedtede køøøøkngål!
Kann du ikkkk uuundddgå de, schå prøvvv igen åååopppogssccchtå ...
dengikscchkuikkk tihihihaihi schku åssspissslimajet.
Tag en lur.
Spis næste dag kalkunen kold med mayonnaise og aspirin.

Velbekomme!

Venlig hilsen

Aragorn_DK *<|

--