Ny+BMW
Fra : Ukendt

Dato : 20-12-05 11:32

Hej.
Jeg er ny her og læser med stor fornøjelse mange af de indlæg der kommer.
Nu er tiden (efter mange år) kommet hvor jeg skal ud og se på knallert, og
valget er BMW K 1100 LT.
For ikke at brænde nallerne alt for meget vil jeg da gerne lige have lidt
hjælp på vejen.
Er der nogen ting som jeg skal se ekstra efter?
Jeg har spurgt om det samme på BMW klubbens side, men det er et meget
stille
folkefærd, og de holder deres viden tæt til kroppen. Jeg håber der er bare
"lidt" mere lyst til at fortælle om fejl og mangler her, for det er vel
ikke
den fuldkomne maskine Jeg ville egentlig have en Honda ST 1100 Pan
European, men kørestilling og især forsikring ville hurtig slagte mig.
Og forøvrigt. GO' JUL

Hilsen
Bo

Fra : Boye Wildt

Dato : 21-12-05 19:22

Hej Bo.
Da du spurgte om evt. fejl og mangler i BMW- Klub Danmark, var det fordi du
var varm på en R1100 RT. Vi i BMW klubben er ikke et specielt stille
folkefærd og holder ikke kortene tæt til kroppen, men hvis vi ikke har
specielle forhold som man skal være opmærksom på, så er der vel heller ikke
så mange som reagerer på dit spørgsmål. Jeg vil med interesse læse om de
evt. fejl og mangler som du nu efterspørger på en K 1100 LT.

Hilsen
Boye

Fra : Ukendt

Dato : 22-12-05 11:53

Hej Boye
Det er rigtigt som du skriver at jeg spurgte om en R1100 RT, men i min
søgen
efter sådan en karl, må jeg indrømme at prislejet blev en anelse for højt,
nå man også skal have 2 biler kørende+ hus og kone )
Du skriver at i ikke er specielt stille på BMW klubben, tja, jeg syntes nu
ikke der kommer mange indlæg på jeres debatside, hvad der foregår af andre
kanaler kan jeg jo af gode grunde ikke snakke med om.
En ting jeg ville gøre hvis der blev spurgt om noget jeg vidste noget om,
var da at fortælle om de gode ting, for det er da også sikkert noget der
interesserer spørgeren.
Jeg skal forøvrigt D 27 se på en K 1100 LT fra 92 som ser meget spændende
ud

Venlig hilsen
Bo Stange

Fra : K.J. Toft

Dato : 21-12-05 20:33

Boye Wildt skrev:

> [...]
>
> Hilsen
> Boye
>
> "Bo Stange" <hanbo(snabela)tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

Inden jeg købte min K100RS besøgte jeg flittigt
http://www.flyingbrick.de/
Man skal kunne tysk eller engelsk, men så har den ellers også en del
at skulle have sagt! Jeg har tidligere kørt honda og honda igen og så
bsa og så yamaha og så tilbage på bsa'en med en tilføjelse af lidt
suzuki til hverdagsbrug. Har ind til videre været gladest for bimmeren
(SKARPT forfulgt af nr. 2 Honda som blev købt spritny... mmmmm
fabriksny mc, mums, men dyrt!!!)
Hvis du har specifikke spørgsmål er du da velkommen til at spørge
ved her eller ved at skrive til klaus punktum toft snabel-a gmail
punktum dk

Hilsen kløjto den ældre (kun snupper Jensen og os "gamle mænd" køre
bimmer)

Fra : K.J. Toft

Dato : 21-12-05 20:55

Nå-ja, som den ældre har man vel lov at være lidt senil. En gmail er
selvfølgelig en .com

Du kan finde massere som vil skamrose bmw så selvom "jeg er så
glaaaad for min bimmer, den kommer hurtigt rundt omkring" så kan jeg
da godt levere lidt snavs:

- speedomereteret går i stykker pga viberationer og dugger selv i
varmt vejr (er måske løst på K1100(?), men var stygt på K100).
- viberationer er nasty på alle de 4-cyl K-modeller. Det lange styr
på LT'erne skulle dog hjælpe en del.
- Selvom det er minimalt hvad der skal laves/vedligeholdes i forhold
til andre MC, så skal du være forberedt på at flænse
muldvarpeskindet når der endelig skal laves et-eller-andet. (bmw og
"discount-forretning" går ikke hånd i hånd)
- et-eller-andet er oftest noget med kardan'en eller koplingen... eller
knast-kæde-slæderne (eller hvad de nu hedder på dansk). de bør
skiftes hver 60K-70K km (ja-ja, nogle andre mc er helt slidt op omkring
det km-tal. men du vil blive forundret over hvor mange km du
tilbagelægger på sådan en gummi-ko. Selvom du bare kørte en lille
tur)
-det ER en gummiko sammenlignet med de fleste andre mc'er. Topfart og
"cruise-fart" er vel anbragt i den høje ende. MEN acceleration ligger
et sted imellem en mere almindelig mc og en (ydrk, adr, yack, ptføy)
.... bil...
- udover den forholdsvist langsomme acceleration er det heller ikke en
maskine du kaster igennem kurver, ok størrelsen taget i betragning,
men vink pænt farvel til alt hvad der begynder med gsx, zzr, zx, cbr
osv. hvis vejen begynder at sno sig lidt (Duc og lign behøver du ikke
at vinke til, de er allerede væk)
- folk kalder dig "gamle" eller tror du er strisser
- du bliver magelig og finder mange andre mc'er anstrængende at køre

Fra : p.jarnbak

Dato : 22-12-05 03:50

"K.J. Toft" <icerider@ofir.dk> wrote in message

[...]

Reservedele er ca samme pris som jap cykler så hvis man kan lidt selv
er det ok

- et-eller-andet er oftest noget med kardan'en eller koplingen... eller
knast-kæde-slæderne (eller hvad de nu hedder på dansk). de bør
skiftes hver 60K-70K km.

Ja det er et mas at smøre kadan og strålerne på højgears akslen(gearkassen
skal næstn af) men knast kæde og styr holder nok 100k og koster omkring
6-700 kr for et set og det er nemt at skifte.Du skal også regne med at der
skal
justeres ventiler for vær 100k km og der skal knasterne ud for at skifte
lyftere,der er nemlig ikke nogle shims.

[...]

Den bil vil jeg gerne have 0-100 på omkring 4,2 sek men topfarten er lav
sådan ca 215-220 km/t.Da det er en sejtrækker laver den ikke meget
over 7500 rpm men der kan bruges knaster fra k100rs 16v til at afhjælpe
det problem og man kan også købe en chip.

[...]

Husk at der er stor forskel på en k100rt/lt 8v og en k1100lt med paralever
især køreegenskaberne og bremser er blevet bedre.

Hej Palle
k1100lt
eks k100rt og k100rs/8v