|
| Diesel BIKE Fra : Ukendt |
Dato : 20-12-05 11:04 |
| | |
snusken (20-12-2005)
| Kommentar Fra : snusken |
Dato : 20-12-05 11:58 |
|
> Ja så kom den,, cyklen til dieselfolket, > http://kortlink.dk/news/29sk
Det var bamse'me osse på tide; nu må vi
vel vente på en god Kina kopi til
menneskepriser
--
fjern 2*ii i email adressen
mvh eric
| |
Ukendt (20-12-2005)
| Kommentar Fra : Ukendt |
Dato : 20-12-05 12:20 |
|
"snusken" <snuskenii@iipc.nu> skrev i en meddelelse
news:43a7e36c$0$141$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
>> Ja så kom den,, cyklen til dieselfolket, > http://kortlink.dk/news/29sk
>
> Det var bamse'me osse på tide; nu må vi
> vel vente på en god Kina kopi til
> menneskepriser
Jepper, og i en model der _ikke_ er en chopper, en ordentlig touring gryde
ville være at foretrække, den har jo moment nok til at trække en alm.
campingvogn
--
Mvh.
Dennis Hellan Pedersen
BMW K1200 RS '99
| |
Mikkel Christensen (20-12-2005)
| Kommentar Fra : Mikkel Christensen |
Dato : 20-12-05 12:55 |
|
"Dennis Hellan Pedersen \(4690\)" <dhp(snabela)dalbynet.dk> writes:
> Jepper, og i en model der _ikke_ er en chopper, en ordentlig touring
> gryde ville være at foretrække, den har jo moment nok til at trække en
> alm. campingvogn
Ja, motoren ser da kompakt nok ud til at det kan blive til noget.
Og jeg er helt enig i at eksempelvis et Blackbird stel ville være
meget bedre indpakning end det de foreløbigt er kommet frem til :)
--
Mikkel | Died. Woke up in Hell. Punched in PIN, logged on.
motortosse.dk | Just another day.
| -- David Gerard
| |
Ole Hansen (20-12-2005)
| Kommentar Fra : Ole Hansen |
Dato : 20-12-05 13:05 |
|
"Dennis Hellan Pedersen \(4690\)" <dhp(snabela)dalbynet.dk> writes:
> Jepper, og i en model der _ikke_ er en chopper, en ordentlig touring gryde
> ville være at foretrække, den har jo moment nok til at trække en alm.
> campingvogn
Diesel er oplagt til touring.. Kombineret med en god, stor tank så vil
man få en seriøst aktionsradius.. K1200RS Turbo-Diesel? :) Goldwing
med diesel..
Det er vel også oplagt til eks. Enduro-cykler?
> Mvh.
> Dennis Hellan Pedersen
--
Ole Hansen
| |
OZ7PUS (20-12-2005)
| Kommentar Fra : OZ7PUS |
Dato : 20-12-05 13:52 |
|
"Ole Hansen" <moped@get2net.dk> skrev i en meddelelse
news:ulkygug8c.fsf@get2net.dk...
> "Dennis Hellan Pedersen \(4690\)" <dhp(snabela)dalbynet.dk> writes:
>
>> Jepper, og i en model der _ikke_ er en chopper, en ordentlig touring
>> gryde
>> ville være at foretrække, den har jo moment nok til at trække en alm.
>> campingvogn
>
> Diesel er oplagt til touring.. Kombineret med en god, stor tank så vil
> man få en seriøst aktionsradius.. K1200RS Turbo-Diesel? :) Goldwing
> med diesel..
>
> Det er vel også oplagt til eks. Enduro-cykler?
>
>> Mvh.
>> Dennis Hellan Pedersen
>
> --
> Ole Hansen
Med det syge moment burde den da også nok kunne hive fra land
OZ3BTO
| |
Ukendt (20-12-2005)
| Kommentar Fra : Ukendt |
Dato : 20-12-05 18:18 |
|
OZ7PUS skrev i meddelelsen <43a7fe87$0$166$edfadb0f@dread11.news.tele.dk>...
>
>Med det syge moment burde den da også nok kunne hive fra land
Du mener, sygeligt lave moment på baghjulet
mvh
Orla
| |
Christer Waleryd (20-12-2005)
| Kommentar Fra : Christer Waleryd |
Dato : 20-12-05 14:42 |
|
Ole Hansen <moped@get2net.dk> writes:
> "Dennis Hellan Pedersen \(4690\)" <dhp(snabela)dalbynet.dk> writes:
>
> > Jepper, og i en model der _ikke_ er en chopper, en ordentlig touring gryde
> > ville være at foretrække, den har jo moment nok til at trække en alm.
> > campingvogn
>
> Diesel er oplagt til touring.. Kombineret med en god, stor tank så vil
> man få en seriøst aktionsradius.. K1200RS Turbo-Diesel? :) Goldwing
> med diesel..
>
> Det er vel også oplagt til eks. Enduro-cykler?
Det er vel selve drivkraften bag, dvs et ønske om produksjon af mc'er
for det militære (der insisterer på single-fuel-ideen). Og disse skal
helst tage sig frem hvor det skal være. Helt top
/Christer
--
Christer Waleryd - DoD#2075
'73 CB750*2 '81 CB750F '74 CB500
'88 XT600 '69 Triumph T120
'59 Amazoooon '5? T24 OTC#440
http://lcw.at.dod.no lcw@dod.no
| |
Peter Skov (20-12-2005)
| Kommentar Fra : Peter Skov |
Dato : 20-12-05 17:09 |
| | |
Anders Majland (20-12-2005)
| Kommentar Fra : Anders Majland |
Dato : 20-12-05 17:28 |
|
> http://www.drive.cranfield.ac.uk/cfml/dieselmotorbike1.cfm
>all NATO armed forces to operate their entire inventory of vehicles and
>powered equipment on either diesel fuel or >aviation kerosene.
Jetfuel kunne også give nogle sjove mc'er f.eks den som Jay Leno har
gjort ret kendt .... Men nok ikke så anvendelige for jenser i mudderet....
| |
Kenneth Østrup (22-12-2005)
| Kommentar Fra : Kenneth Østrup |
Dato : 22-12-05 19:02 |
| | |
Lasse Christensen (22-12-2005)
| Kommentar Fra : Lasse Christensen |
Dato : 22-12-05 22:42 |
|
Kenneth Østrup wrote:
> Peter Skov wrote:
>
>>>>Det er vel også oplagt til eks. Enduro-cykler?
>>>
>>>Det er vel selve drivkraften bag, dvs et ønske om produksjon af mc'er
>>>for det militære (der insisterer på single-fuel-ideen). Og disse skal
>>>helst tage sig frem hvor det skal være. Helt top
>>
>>
>>Her er den
>>
>> http://www.drive.cranfield.ac.uk/cfml/dieselmotorbike1.cfm
>
>
> Hvor kan den købes?
>
Ifølge Big Big Bikes programmet på Discovery ligner det usandsynlig
meget Kawasakis udgave der står der!
--
How exactly do you teach abstinence though?
It's like beating a dead cow, it's fun, but it doens't really get you
anywhere.
| |
kenneth T (20-12-2005)
| Kommentar Fra : kenneth T |
Dato : 20-12-05 16:45 |
|
> Diesel er oplagt til touring.. Kombineret med en god, stor tank så vil
> man få en seriøst aktionsradius.. K1200RS Turbo-Diesel? :) Goldwing
> med diesel..
Jep det kunne være fint, skulle så lige chippes til 200hk & 500nm, så den
også kan trække en smule på baghjul:)
...det ville jo også være rart på turing, at have lidt længere mellem
tankstop, end de 100-220km jeg er tvunget til at leve med på min 12R.
--
MVH
Kenneth T
ZX12R El azul es más rápido
http://dkfritidmotorcykel.dk/?id=177
| |
Ukendt (20-12-2005)
| Kommentar Fra : Ukendt |
Dato : 20-12-05 17:38 |
|
"kenneth T" <ken_t@cool.dk> skrev i en meddelelse
news:43a826f5$0$46990$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...
> ..det ville jo også være rart på turing, at have lidt længere mellem
> tankstop, end de 100-220km jeg er tvunget til at leve med på min 12R.
Det er dæleme ikke langt du kører på literen, på ferien i august måned kørte
jeg 200 km mlm. tankningerne med en hastighed af 200-250, ved 160-200 kørte
jeg 300 km mlm. tankningerne, højest registret forbrug var 12 km/l, laveste
18 km/l på hele turen på motorvejen lå den mlm. 12-15 alt efter hastigheden.
--
Dannie
Kawasaki ZZ-R1100 - 1995 http://www.zx-r.dk
DMCN#409 http://www.dfmc.dk/?id=75
BMW 535I E34 - 1989; Hobby Prestige 495 - 1988
| |
kenneth T (20-12-2005)
| Kommentar Fra : kenneth T |
Dato : 20-12-05 19:35 |
|
>> ..det ville jo også være rart på turing, at have lidt længere mellem
>> tankstop, end de 100-220km jeg er tvunget til at leve med på min 12R.
>
>
> Det er dæleme ikke langt du kører på literen, på ferien i august måned
> kørte jeg 200 km mlm. tankningerne med en hastighed af 200-250, ved
> 160-200 kørte jeg 300 km mlm. tankningerne, højest registret forbrug var
> 12 km/l, laveste 18 km/l på hele turen på motorvejen lå den mlm. 12-15 alt
> efter hastigheden.
220-235km på 17 liter (12,9-13,8 km/l), ved alm tysk motorvejsfart, cruising
130-180, det er -det er vel meget pænt?
100-120km på 15-17liter (6-8km/l) når man leger lidt med porche-gutterne og
ligende, dvs. brian-kørsel 240-300km/t -det er vel også helt pænt?
Jeg har jo også ca. 40hk mere at fodre end dig, og de vil ikke nøjes med
muggent brød :)
Det skal siges at det selvfølgelig er med givi-tasker monteret (21 liters).
Eneste fejl ved min Mc, er efter min mening at den har en alt for lille tank
(18L), 25L ville passe bedre, ellers er det en perfekt touring-maskine, når
målet er flest muligt bjergtoppe i løbet af en ferie :)
--
MVH
Kenneth T
ZX12R El azul es más rápido
http://dkfritidmotorcykel.dk/?id=177
| |
Ukendt (20-12-2005)
| Kommentar Fra : Ukendt |
Dato : 20-12-05 22:07 |
|
"kenneth T" <ken_t@cool.dk> skrev i en meddelelse
news:43a84ec8$0$47091$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...
> 220-235km på 17 liter (12,9-13,8 km/l), ved alm tysk motorvejsfart,
> cruising 130-180, det er -det er vel meget pænt?
> 100-120km på 15-17liter (6-8km/l) når man leger lidt med porche-gutterne
> og ligende, dvs. brian-kørsel 240-300km/t -det er vel også helt pænt?
> Jeg har jo også ca. 40hk mere at fodre end dig, og de vil ikke nøjes med
> muggent brød :)
> Det skal siges at det selvfølgelig er med givi-tasker monteret (21
> liters).
Ok ja jeg kørte med Oxford panniers, og givi topboks så oppakningen er nok
det samme sådan cirka ( http://dfmc.dk/gallerypicture.asp?id=12945&m=full),
men ja dine flere heste kræver jo lidt mere mad ellers en lækker cykel
sådan en 12´er men den har jeg ikke lige råd til
Jeg fik desværre kun mulighed for afprøvning af topfart en enkelt gang, da
jeg havde en GPz900r på slæb.
> Eneste fejl ved min Mc, er efter min mening at den har en alt for lille
> tank (18L), 25L ville passe bedre, ellers er det en perfekt
> touring-maskine, når målet er flest muligt bjergtoppe i løbet af en ferie
> :)
Ja 18 ltr. er godt nok ikke meget
--
Dannie
Kawasaki ZZ-R1100 - 1995 http://www.zx-r.dk
DMCN#409 http://www.dfmc.dk/?id=75
BMW 535I E34 - 1989; Hobby Prestige 495 - 1988
| |
Jesper Hedegaard (20-12-2005)
| Kommentar Fra : Jesper Hedegaard |
Dato : 20-12-05 19:58 |
|
"snusken" <snuskenii@iipc.nu> skrev i en meddelelse
news:43a7e36c$0$141$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
>> Ja så kom den,, cyklen til dieselfolket, > http://kortlink.dk/news/29sk
>
> Det var bamse'me osse på tide; nu må vi
> vel vente på en god Kina kopi til
> menneskepriser
>
> --
> fjern 2*ii i email adressen
>
> mvh eric
Jamen det har du da ku få i flere år i indisk kopi; "Royal" Enfield findes
skam som Diesella
--
--
Jesper Hedegaard
GS500E når vejret spiller
Volvo når det spilder
| |
Jens Jessen (21-12-2005)
| Kommentar Fra : Jens Jessen |
Dato : 21-12-05 08:28 |
|
Den har nu været her længe i form af Royal Enfield diesel, og der er alrede
én på danske plader.
--
Med venlig hilsen
Motor Press
Journalist Jens Jessen (DjF)
Skanderborgvej 140
DK-8660 Skanderborg
Danmark
Tlf. DK + 8657 7201
Fax. DK+ 8657 7204
Mobil 2073 7471
E-mail: jens.jessen@get2net.dk
"MC'isten" <""""""""""""""> skrev i en meddelelse
news:43a7d729$0$1768$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> Hej
>
> Ja så kom den,, cyklen til dieselfolket
>
> http://kortlink.dk/news/29sk
>
>
> mvh
> witten
>
| |
Preben Riis Sørensen (21-12-2005)
| Kommentar Fra : Preben Riis Sørensen |
Dato : 21-12-05 20:26 |
|
"Jens Jessen" <jens.jessen@get2net.dk> skrev i en meddelelse
news:43a903eb$0$1749$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> Den har nu været her længe i form af Royal Enfield diesel, og der er
alrede
> én på danske plader.
Det er noget med en dunk bagbå, og næste tankning Italien.
--
M.V.H.
Preben Riis Sørensen
preben@esenet.dk
| |
Ninja Rider (22-12-2005)
| Kommentar Fra : Ninja Rider |
Dato : 22-12-05 22:16 |
| | |
|
|