Nyt udstyr - læder eller Cordura
Fra : Martin Christiansen

Dato : 18-12-05 23:22

Hej med jer !

Efter at jeg lige har erhvervet mig min første MC er jeg nu på udkig efter
noget udstyr.

Kigger lidt på en læderdragt fra MConline (Brno 2-delt) som de pt. har på
tilbud til 2.000,-..

http://www.mconline.dk/laeder.php

Alternativt kunne det være et Cordura sær fra Safety1st - Hockenheim jakke
og Motegi bukser.

http://www.mconline.dk/cordura.php

Nogle der kender ovenstående sæt på godt og ondt...? Eller kan anbefale
andre sæt til en fornuftig pris.

Jeg er stadig i tvivl om jeg skal vælge læder eller Cordura. Hælder dog mest
til læder, da sættet primært skal bruges til de sjove søndagsture ud af de
små veje... Er dog i tvivl mht kulde/varme.. Hvad vil jeres råd være..?

---
Martin

ZXR 750 H1

Fra : Henrik Nielsen

Dato : 19-12-05 09:04

Personligt foretrækker jeg læder. Men det er der mange meninger om. Jeg
skiftede fra kunststof til læder, da jeg om sommeren følte jeg havde en
"plasticpose" om kroppen, og altid var drivvåd af sved, når solen skinnede.
Jeg har dog ikke prøvet Rukka, som nogle påstår ikke har det problem, men
kun de lidt billigere mærker...
Læder blafrer heller ikke.

Jeg kiggede lige på MConline, de går meget op i tykkelsen af læderet. Det
siger intet om hvor godt/sikkert det er. Det bedste læder sidder på ryggen
af en ko, elg eller ged. Det er også det dyreste. Jeg ved ikke om MConline
bruge dette, men det er nogle meget billige dragter. Men prøv dem først, der
er stor forskel på hvordan dragterne sidder, når først de er kommet på.
Tilgengæld har de den fordel at de "former" sig lidt efter din krop med
tiden.

--
Mvh.
Henrik

Fjern x i mailadr. ved svar på mail.

Fra : Ukendt

Dato : 19-12-05 12:29

"Martin Christiansen" <mc@city.invalid> wrote in

> [...]
> dog mest til læder, da sættet primært skal bruges til de sjove
> søndagsture ud af de små veje... Er dog i tvivl mht kulde/varme..

Jeg har kørt med deres codura bukser til 595,- i et par uger nu, og er
ok tilfreds. Dog er lommer lidt besværlige, da de lukkes med både lynlås
og velcro. Men til prisen er de squ ok.savner dog en lomme til
pengepungen, evt en lårlomme...

Fra : Claus Gulbech

Dato : 19-12-05 22:33

Hej Martin,

læder, læder - er langt det bedste at køre i. Du finder et godt
brugt udvalg på www.mcdress.dk.

Claus
R1

Fra : Ukendt

Dato : 19-12-05 23:59

Claus Gulbech skrev i meddelelsen
<11350282080.943360031239862@dtext.news.tele.dk>...
>Hej Martin,
>
>læder, læder - er langt det bedste at køre i

Med det gennemsnitsvejr jeg har mødt på lidt længere ture i DK, så nej !
:-/

mvh
Orla, som ikke vil lade sine køreture diktere af vejrudsigten.
VTR-fie all weather touring style

Fra : Intet Navn

Dato : 20-12-05 13:50

Claus Gulbech <gulbech@mail.tele.dk> wrote in

> læder, læder - er langt det bedste at køre i. Du finder et godt
> brugt udvalg på www.upassendereklameURL.dk.
>
> Claus
> R1

Hvis du nu er "Claus Gulbech" (tilsyneladende landets eneste?!) fra Vejle,
så KUNNE mistroiske elementer (som f.eks. mig selv) jo begynde at
mistænke, at du også var den "Claus CG Vejle" (altså clausr1@hotmail.com)
der optræder på ovenstående webside som kontaktperson - og dermed altså
ude i et fuldstændig (for dk.fritid.motorcykel) upassende reklame-
øjemed..?!?

/claus

Fra : Tony Lorentzen

Dato : 20-12-05 01:08

Martin Christiansen wrote:

> [...]
> små veje... Er dog i tvivl mht kulde/varme.. Hvad vil jeres råd være..?

Som du ved er der mange forskellige meninger om tekstil versus læder.

Jeg har kørt med cordura i de første 3 sæsoner men fik i foråret et
rigtigt godt tilbud på et næsten nyt læder-outfit - og det har jeg
bestemt ikke fortrudt at jeg har købt. Det er så meget federe at have på
om sommeren - og man ligner ikke en Michelin-mand når man lige tager
kværnen ind til byen for at mødes med vennerne eller i biffen med
kæresten. Læder er meget mere køligt end tekstil (der faktisk kan være
ulideligt om sommeren) - men det er så også mere køligt i ydersæsonerne,
så det kan anbefales at tage en sweater eller en neopren-"bluse" på
under jakken.

Jeg vil dog anbefale at du køber en god regndragt til at trække over
læder-dresset, hvis du skal ud i det velkendte danske "gajol vejr"

--
Tony
Fazer 1000 o>'o

Fra : Mikkel Christensen

Dato : 20-12-05 09:00

Tony Lorentzen <spam2@dfmc.dk> writes:

> Jeg vil dog anbefale at du køber en god regndragt til at trække over
> læder-dresset, hvis du skal ud i det velkendte danske "gajol vejr"

Amen. Min læderdragt+et sæt af HMAKs regntøj fra slut-80erne klarer fint
98% af det vejr vi har herhjemme. Ihvertfald i marts->november perioden.

--
Mikkel | Died. Woke up in Hell. Punched in PIN, logged on.
motortosse.dk | Just another day.

Fra : Torben Scheel

Dato : 20-12-05 09:44

Martin Christiansen wrote:
> [...]
> små veje... Er dog i tvivl mht kulde/varme.. Hvad vil jeres råd være..?

Det jeg oftest bruger er touringlæderbukser og en god cordurajakke. Jeg
har så et par åndende (hvem sagde at kunststof ikke er levende
regnbukser med, men de er sjældent nødvendige i let regn, medmindre man
er på langtur. Er vejret til det bliver det læder også på overkroppen.

Fordelen ved læderbukserne IMHO er både at de er mere behagelige (ikke 3
lag løstsiddende kunststof), og også at man ikke rutcher rundt på sædet.

--
vh
Torben

Fra : Ukendt

Dato : 20-12-05 12:33

"Martin Christiansen" <mc@city.invalid> skrev i en meddelelse
> [...]
> mest til læder, da sættet primært skal bruges til de sjove søndagsture ud
> af de små veje... Er dog i tvivl mht kulde/varme.. Hvad vil jeres råd

Svært, men prøv og læs http://www.mconline.dk/kampagnecordura.php og klik så
på den tæst som DBA har lavet af deres Mugello sæt.

God jagt & Jul

--
Mvh.
Dennis Hellan Pedersen

Fra : Martin Christiansen

Dato : 21-12-05 08:49

> [...]
> mest til læder, da sættet primært skal bruges til de sjove søndagsture ud
> af de små veje... Er dog i tvivl mht kulde/varme.. Hvad vil jeres råd

Tak for alle svarene. Jeg tror jeg må søge lidt dybere i lommerne og købe
både et læder og et cordura sæt.... Måske starte med et cordura sæt her til
det kølige forår, og så i løbet af sommeren også anskaffe en 2-delt
læderdragt...

---