Bremselys i topcasen
Fra : Snusken

Dato : 17-12-05 10:29

Hej,
Har nogen erfaringer med indbygning af bremselys i topcasen ?
Har nemlig købt en Kappa K48 (via hase_gelb på Ebay.de) og
den var forberedt til 4 lysdioder(til bremselys), som jeg bygget ind.
Det næste er så en elegant løsning til "anhængerstikket",
har nogen et bud på det ?
--
vh, erico
---

Fra : AW på ZRX

Dato : 18-12-05 17:02

> Det næste er så en elegant løsning til "anhængerstikket",
> har nogen et bud på det ?

Hejsa

Dengang jeg havde XJ600 havde jeg wingrack på. Mine tasker var Givi med
sådan et stykke gennemsigtigt rødt plastic langs lukningen. Jeg købte en
række pærer, og smækkede ind bag ved. Ledninger hen til 2 popnitter monteret
i bunden af tasken.

På wingracken lavede jeg så en anordning med en fjederbelastet bjælke af
ikke ledende materiale. Heri blev monteret 2 skruer som tilfældigvis sad
lige under popnitterne på tasken. Det hele var lavet sådan, at man satte
tasken på som normalt, og så var der kontakt.

Når tasken ikke var på, sad der selvfølgelig 2 skruer med strøm på, så der
var sat en sikring ind, hvis der skulle komme kortslutning. Det kom der
aldrig, men man skulle huske, at rense "kontakterne" ind i mellem, ellers
kunne der godt komme lidt dårlig forbindelse.

Popnitterne sad med ca. 2 cm imellem bagerst på bunden af tasken, og
fjederbjælken sad forrest på pladen på wingracken. Jeg lavede og monterede
selvfølgelig fjederbjælken først, og mærkede derefter af på tasken.

Det krævede lidt StormP at gøre det, men det virkede.

Allan

Fra : snusken

Dato : 19-12-05 06:52

> [...]
> fjederbjælken sad forrest på pladen på wingracken. Jeg lavede og monterede
> selvfølgelig fjederbjælken først, og mærkede derefter af på tasken.
Hej Allan,
Tak for den gode bekrivelse. Den giver ideer til eftertanke, da jeg i
forvejen er ved tilpasse/svejse et GSX750F wing-rack med Mono-key til
tykke Berta, en GSX1100G..
--
fjern 2*ii i email adressen

mvh eric