Elektriske forbindelser og dansk vintervej~
Fra : Anders Majland

Dato : 11-12-05 19:55

Min McCoi kædesmører var holdt op med at virke og jeg har idag "hygget" mig
foran gasovnen med at fejlfinde på den. Jeg fik isoleret problemet til
reed-relæet der på cykelcomputer maner trigges af en magnet på foreste
bremsekive....

Så frem med loddeklopen og pille føleren fra både styreenhed - den var god
nok den var kortsluttet.... Hmmm Nå men så måtte jeg jo pakke føleren ud -
og sørme om ikke den var ok ...

Det var bare en overgang mellem i ledningssamlingen.... Dvs der kommer 2
ledere fra føleren som jeg havde loddet på en "forlængeledning". De 2 ledere
er loddet ca 15mm fra hinanden og der var 2 lag krympeflex omkring.
Alligevel var der trængt vejsalt og vand nok ind til at det kortsluttede...

Så nu er det loddet igen og der er kommet en krympeflex med lim omkring
samlingerne og yderligere et lag krymp til at stabilisere ....

--
anders DOT majland AT jyde DOT dk

Fra : Hekto

Dato : 11-12-05 20:51

> [...]
>
> Så nu er det loddet igen og der er kommet en krympeflex med lim
> omkring samlingerne og yderligere et lag krymp til at stabilisere

Du kunne jo evt. overveje at flytte reed'en op til magneten i
speedometeret? Sådan virker det selvslukkende blinkrelæ på Yammerhøns
jo.

--
/Hekto
Ducati Pantah SL/M600 - Cagiva Elefant 650

Fra : Anders Majland

Dato : 11-12-05 21:54

> Du kunne jo evt. overveje at flytte reed'en op til magneten i
> speedometeret? Sådan virker det selvslukkende blinkrelæ på Yammerhøns jo.

Nu er min "høne" fra før man fandt på den slags ... Og nej jeg tror ikke jeg
vil til at pille i speedohuset

Fra : Hekto

Dato : 11-12-05 21:55

> Nu er min "høne" fra før man fandt på den slags ... Og nej jeg tror
> ikke jeg vil til at pille i speedohuset

Næppe! Selv en RD350'er havde det!

Fra : Martin Sørensen

Dato : 11-12-05 22:49

> Næppe! Selv en RD350'er havde det!

Og det samme med min XS400 fra 1982.. Måske det var meget gængst på Yamaha
fra den tid?

--
signing off.. Martin Sørensen

Fra : Armand

Dato : 11-12-05 23:31

Anders Majland wrote:

> Nu er min "høne" fra før man fandt på den slags ...

'77? I dont think so!

--
Armand.
(hvis første motorcykel i '77 havde Yamaha's nymodens afbryder monteret)

Fra : Jacob

Dato : 12-12-05 00:19

Nu er min "høne" fra før man fandt på den slags ... Og nej jeg tror
ikke jeg
vil til at pille i speedohuset

Nu er det måske interessant at vide hvilken høne det drejer sig om og
hvor gammel den er.

Min høne - en XJ 900 fra 1983 - havde et "rigtigt" speedometerkabel og
er vel - hvis jeg har fanget pointen i en "reed" - helt mekanisk. Men
ellers er det da relativt harmløst - omend tidskrævende - at pille i
et speedohus.

VH Jacob

Fra : Steen Gruby

Dato : 12-12-05 00:21

On 11 Dec 2005 15:18:44 -0800, "Jacob" <jt.kikkenborg@get2net.dk>
wrote:

Hej Jacob.

> [...]
>er vel - hvis jeg har fanget pointen i en "reed" - helt mekanisk. Men
>ellers er det da relativt harmløst - omend tidskrævende - at pille i

Spørgsmålet er simpelt.
Har din XJ en funktion hvor blinklyset selv slår fra?
Prøv at kigge i manualen, der kan være monteret et uoriginalt
blinkrelæ.

--

Steen Gruby
Suzuki XN85 Turbo