Der burde være forbud med boldte med stjer~
Fra : Anders Majland

Dato : 11-12-05 19:50

For en uge siden opgav mit omdrejningstællerkabel - det er jo en sliddel og
det havde trods alt knapt 40000km og var kun blevet smurt grundigt med olie
inden montering for godt 1,5 år siden ....

På siden af topstykket sidder så udtaget til drevet - det sidder bare med en
enkelt bolt med sekskant hoved så det var ingen sag, men derimod at få
kablet ud af sneglen .... Det er bolt der går helt igennem og derved er det
udsat for vejrpåvirkninger fra fire sider ... Og kærven var allerede dårlig
inden jeg købte mc'en og det holdt selvfølgelig ikke til forsøget på at
dreje den ud (selvom den havde ligget 12timer i et wd40 bad). Sidste weekend
forsøgte jeg så at bore den ud men knækkede boret i hullet... Jeg borede
bagfra fordi der var en jævn flade at angribe på og det var i den side der
var gevind i sneglehuset...

Nu havde jeg så fået købt nogle nye bor og noget ordenligt smørremiddel og
jeg angreb bolten fra den anden side (forsiden) og det lykkedes også få
lavet et ordenligt hul og hive den ud med en skrueudtrækker.... Så nu sidder
der også en bolt med indvendig 6-kant ....

--
anders DOT majland AT jyde DOT dk

Fra : tb

Dato : 11-12-05 21:10

Nu er du jo en erfaren mand, så det gælder nok ikke dig Men til alle
andre : Køb en slagskruetrækker - det er simpelthen et fantastisk instriment
til sjerne/normale skruer. Tror jeg gav 60kr ved Louis, og den lever på
bedste velgående efter 3 år og mange dumme skruer...

"Anders Majland" <anders.majland-see.signature@address.invalid> skrev i en
meddelelse news:439c74d5$0$47069$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...

Fra : Armand

Dato : 11-12-05 23:29

Anders Majland wrote:
> .....holdt ikke til forsøget på at
> dreje den ud (selvom den havde ligget 12timer i et wd40 bad).

Jeg tror ikke at det på nogen måde effketiveiserer at nedsænke 100% i
WD40/lign.
Samtidig med at olien kryber ind i mellemrummet må den nødvendigvis
fortrænge noget luft, og hvor skal det blive af hvis man angriber fra
alle sider på én gang á nedsænkning? :-/

--
Armand.