Varebil som garage... ? nogen med erfaring
Fra : M. G. Nielsen

Dato : 11-12-05 17:44

Hej

Efter at have fået min mc-garage stjålet, og min nye motorcykl væltet om
natten, så er jeg ved at være godt træt af at parkere på fortorvet her i det
indre København.
Jeg overvejer derfor at udskifte min Opel Astra van, med en Toyota Hiace
1999, og så parkere motorcyklen bag i bilen, når jeg ikke bruger den. Mit
kørselsbehov med bilen er ikke så stort, så om jeg skal køre rundt med de
ekstra kilo betyder ikke så meget. Der vil også stadig være plads til det
jeg ellers skal bruge bilen til.
Jeg påtænker at få lavet en lille rampe i bunden af bilen der via. hængsler
kan vippes ned på gaden når cyklen skal ind og ud af sidedøren.

Men hvordan med kondens inde bag i sådan en bil -det er vel ikke værere end
at motorcyklen står på fortorvet med mc-garage på?
Hvordan får jeg bedst fixeret motorcyklen så den ikke vælter, men samtidig
er let at få fri?
Hvad hvis bilen bliver stjålet med motorcyklen bagi? (med kasko, startspære
mv. på begge køretøjer)
Er der andre ting jeg skal tænke på...?

Mvh.
Morten
Honda CB900 Hornet

Fra : Leonard

Dato : 11-12-05 18:16

"M. G. Nielsen" <mortengramFJERNDETTE@webspeed.dk> wrote:

>Jeg påtænker at få lavet en lille rampe i bunden af bilen der via. hængsler
>kan vippes ned på gaden når cyklen skal ind og ud af sidedøren.

Du ka' sgutte få en stor MC ind gennem sidedøren på en Hi-Ace.
Du vil blive nødt til at bruge bagdøren.
Hvad med at leje en garage?

--
Leonard
::: http://leonard.dk/foredrag/ :::

Fra : M. G. Nielsen

Dato : 11-12-05 18:23

Tror du ikke der er plads nok... ?
Der er ingen garage i nærheden af hvor jeg bor, og jeg gider ikke til at gå
15 minutter for at komme til min motorcykel. Det har jeg prøvet med min
gixer for mange år siden...

Fra : Carsten Jensen

Dato : 11-12-05 18:43

Du skal have den ind bagfra. Der er ikke forskel på at stå ude og bag i en
varebil. Har du tænkt på vægtafgiften på en Hi-ace ( 11000 kr om året) ?

Fra : Thomas B. Andersen

Dato : 11-12-05 21:05

Jeg husker ihvertfald en gut som for et par år siden efterlyste sin varevogn
med tilhørende motorcykel. Jeg mener faktisk at det var en der køte
RoadRacing på højeste plan i DK.

Han var ihvertfald ked af at han manglede både cykel og varevogn på samme
tid.

Jeg ville klart hellere gå 15 min, eller købe en gammel Puch der kan trille
derned, og som man ikke er øm over.

Mvh Thomas

Fra : Jante

Dato : 11-12-05 21:54

"Carsten Jensen" skrev (til "M. G. Nielsen"):

> Du skal have den ind bagfra...

Her var jeg fristet til at skrive noget om overflødig vejledning
til en Honda-kører, men det skal jeg høfligst undlade...

/J

Fra : Pizzabager

Dato : 11-12-05 23:48

> Her var jeg fristet til at skrive noget om overflødig vejledning
> til en Honda-kører, men det skal jeg høfligst undlade...

Lol tænkte lige det samme.. :)

Kasper

Fra : Leonard

Dato : 12-12-05 07:47

"Jante" <jante{REMOVE}@orangenet.dk> wrote:

>Her var jeg fristet til at skrive noget om overflødig vejledning
>til en Honda-kører, men det skal jeg høfligst undlade...

LOL )

--
Leonard
::: http://leonard.dk/foredrag/ :::

Fra : Jes Vestervang

Dato : 11-12-05 21:58

"Thomas B. Andersen" <t-buus@stofanet.dk> writes:

> Jeg ville klart hellere gå 15 min, eller købe en gammel Puch der kan
> trille derned, og som man ikke er øm over.

Man vil sikkert også vække opsigt på maxien på turen ned til mc'en
iført hele ræs-udstyret
--
mvh Jes Vestervang @ FZS600 & DT125R