/ Forside / Interesser / Fritid / Motorcykler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Motorcykler
#NavnPoint
dova 9238
pallenoc 4816
pallebhan.. 3536
masteraug.. 3050
nilsg 2382
jakjoe 2110
transor 2030
CLAN 1915
Sunowich 1420
10  3773 1345
Hjælp til motorproblem på Yamaha Vision xz~
Fra : OFH


Dato : 11-12-05 15:38

Hej
Min kammerat har det problem at hans Yamaha Vision mister motorkraft så
snart moteren bliver varm. Den starter og køre ellers fint, men det dur jo
ikke at den så kommer ned på halv kraft når den er varm.
Han har målt tændspoler og tændkabler. Skiftet hele sikringsboksen og målt
på ledningsnettet overalt hvor han kunne tænke at der kunne være et problem.
Men han kan ikke finde fejlen.
Er der nogen som har en ide om hvad det kan være?


--
Med venlig hilsen
Ove Fogh Hansen
ofh@email.dk



 
 
Steen Gruby (11-12-2005)
Kommentar
Fra : Steen Gruby


Dato : 11-12-05 15:43

On Sun, 11 Dec 2005 15:37:53 +0100, "OFH" <Trold@email.dk> wrote:

Hej.

>Er der nogen som har en ide om hvad det kan være?

Du giver ikke mange konkrete oplysninger om fejlen eller maskinen.
Er det er to- eller firecyl. motor?
Har den een eller to tændspoler?
Mister den tænding på en cylinder?


--

Steen Gruby
Suzuki XN85 Turbo
Ducati Paso 750
NSU Super FOX 1958
www.gruby.dk

OZ7PUS (11-12-2005)
Kommentar
Fra : OZ7PUS


Dato : 11-12-05 15:52


"Steen Gruby" <oz9zi@virker.ikke> skrev i en meddelelse
news:vjeop1t3j3eaql06fmkqcpafkp3a4bs8ph@4ax.com...
> On Sun, 11 Dec 2005 15:37:53 +0100, "OFH" <Trold@email.dk> wrote:
>
> Hej.
>
>>Er der nogen som har en ide om hvad det kan være?
>
> Du giver ikke mange konkrete oplysninger om fejlen eller maskinen.
> Er det er to- eller firecyl. motor?
> Har den een eller to tændspoler?
> Mister den tænding på en cylinder?
>
>
> --
>
> Steen Gruby
> Suzuki XN85 Turbo
> Ducati Paso 750
> NSU Super FOX 1958
> www.gruby.dk

Ja flere infos ville være dejligt

Enste jeg lige kan komme på er at det skulle være en totakter med slidte
stempel ringe .. så midster de nemlig pusten når de bliver varme.
ihvertfald på motore op til 100ccm .. Vel det samme over ;)

OZ3BTO



OFH (11-12-2005)
Kommentar
Fra : OFH


Dato : 11-12-05 16:15

Det er en firtakter med 2 cyl. Den mister pusten på begge cyl. Det virker
som en el-fejl, men ret mig hvis jer tar fejl!

"Steen Gruby" <oz9zi@virker.ikke> skrev i en meddelelse
news:vjeop1t3j3eaql06fmkqcpafkp3a4bs8ph@4ax.com...
> On Sun, 11 Dec 2005 15:37:53 +0100, "OFH" <Trold@email.dk> wrote:
>
> Hej.
>
>>Er der nogen som har en ide om hvad det kan være?
>
> Du giver ikke mange konkrete oplysninger om fejlen eller maskinen.
> Er det er to- eller firecyl. motor?
> Har den een eller to tændspoler?
> Mister den tænding på en cylinder?
>
>
> --
>
> Steen Gruby
> Suzuki XN85 Turbo
> Ducati Paso 750
> NSU Super FOX 1958
> www.gruby.dk



Steen Gruby (11-12-2005)
Kommentar
Fra : Steen Gruby


Dato : 11-12-05 16:22

On Sun, 11 Dec 2005 16:14:43 +0100, "OFH" <Trold@email.dk> wrote:

OK.

>Det er en firtakter med 2 cyl. Den mister pusten på begge cyl. Det virker
>som en el-fejl, men ret mig hvis jer tar fejl!
>
Så er det nok en V2 motor.
Er i sikre på at den mister pusten på begge cyl. ?
Har i prøvet at måle temperaturen på udstødningsrørene?
Har den een eller to Pickup's?

Prøv at lade maskinen køle ned og så varme PU'en med en heathgun fra
at se om fejlen kommer med det samme.
Det samme kan prøves med tændboksen.

Hvis det kun er den ene cyl. der fejler så prøv at bytte tændspolerne.

--

Steen Gruby
Suzuki XN85 Turbo
Ducati Paso 750
NSU Super FOX 1958
www.gruby.dk

OFH (11-12-2005)
Kommentar
Fra : OFH


Dato : 11-12-05 16:45

Jeg går ud fra at han har mærket på udstødningerne om begge cyl tænder. Det
er begge cyl som går død. Hvad mener du med pickup's??????
Her rækker min viden vist ikke, men alt hvad du skriver lader jeg gå videre
til min kammerat. Og stol blot på at han er taknemmelig for al den hjælp du
kan give.

"Steen Gruby" <oz9zi@virker.ikke> skrev i en meddelelse
news:cngop1dnsd2pvg3hmkum18anskhbvvu9u1@4ax.com...
> On Sun, 11 Dec 2005 16:14:43 +0100, "OFH" <Trold@email.dk> wrote:
>
> OK.
>
>>Det er en firtakter med 2 cyl. Den mister pusten på begge cyl. Det virker
>>som en el-fejl, men ret mig hvis jer tar fejl!
>>
> Så er det nok en V2 motor.
> Er i sikre på at den mister pusten på begge cyl. ?
> Har i prøvet at måle temperaturen på udstødningsrørene?
> Har den een eller to Pickup's?
>
> Prøv at lade maskinen køle ned og så varme PU'en med en heathgun fra
> at se om fejlen kommer med det samme.
> Det samme kan prøves med tændboksen.
>
> Hvis det kun er den ene cyl. der fejler så prøv at bytte tændspolerne.
>
> --
>
> Steen Gruby
> Suzuki XN85 Turbo
> Ducati Paso 750
> NSU Super FOX 1958
> www.gruby.dk



OZ7PUS (11-12-2005)
Kommentar
Fra : OZ7PUS


Dato : 11-12-05 17:03


"OFH" <Trold@email.dk> skrev i en meddelelse
news:439c4258$0$16993$ba624c82@nntp02.dk.telia.net...
> Det er en firtakter med 2 cyl. Den mister pusten på begge cyl. Det virker
> som en el-fejl, men ret mig hvis jer tar fejl!
>


Så vil jeg lige så stille trække mig tilbage igen da jeg ikke er voldsomt
meget erfaren med 4 taktere
Har altid syntes at 4 takt var spild når det kunne gøres på 2takter :P

OZ3BTO



OFH (11-12-2005)
Kommentar
Fra : OFH


Dato : 11-12-05 16:20

Lidt flere data om cyklen:
1982 Yamaha Vision Specs

Engine

Type: Liquid cooled, 4-stroke DOHC V-twin

Displacement: 552 cc's

Ignition System: TCI (Transistor Controlled Ignition)

Carburetor Type: Mikuni BD34 Downdraft automotive type

Clutch: Wet, multi-plate

Transmission: 5-speed, constant mesh

"OFH" <Trold@email.dk> skrev i en meddelelse
news:439c39b4$0$12109$ba624c82@nntp02.dk.telia.net...

> Hej
> Min kammerat har det problem at hans Yamaha Vision mister motorkraft så
> snart moteren bliver varm. Den starter og køre ellers fint, men det dur jo
> ikke at den så kommer ned på halv kraft når den er varm.
> Han har målt tændspoler og tændkabler. Skiftet hele sikringsboksen og målt
> på ledningsnettet overalt hvor han kunne tænke at der kunne være et
> problem.
> Men han kan ikke finde fejlen.
> Er der nogen som har en ide om hvad det kan være?
>
>
> --
> Med venlig hilsen
> Ove Fogh Hansen
> ofh@email.dk
>



Ukendt (11-12-2005)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 11-12-05 19:46


OFH skrev i meddelelsen <439c39b4$0$12109$ba624c82@nntp02.dk.telia.net>...
>Hej
>Min kammerat har det problem at hans Yamaha Vision mister motorkraft så
>snart moteren bliver varm. Den starter og køre ellers fint, men det dur jo
>ikke at den så kommer ned på halv kraft når den er varm.
>Han har målt tændspoler og tændkabler. Skiftet hele sikringsboksen og målt
>på ledningsnettet overalt hvor han kunne tænke at der kunne være et
problem.
>Men han kan ikke finde fejlen.
>Er der nogen som har en ide om hvad det kan være?


XZ er forsynet med "defekte" karburatorer fra ny, og de bliver ikke bedre
med tiden :-|

Meen, tjek nu lige tankudluftningen først.

mvh
Orla




Armand (11-12-2005)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 11-12-05 23:16

Orla Pedersen wrote:
> OFH skrev i meddelelsen <439c39b4$0$12109$ba624c82@nntp02.dk.telia.net>...
>
>>Hej
>>Min kammerat har det problem at hans Yamaha Vision mister motorkraft så
>>snart moteren bliver varm. Den starter og køre ellers fint, men det dur jo
>>ikke at den så kommer ned på halv kraft når den er varm.
>>Han har målt tændspoler og tændkabler. Skiftet hele sikringsboksen og målt
>>på ledningsnettet overalt hvor han kunne tænke at der kunne være et
>
> problem.
>
>>Men han kan ikke finde fejlen.
>>Er der nogen som har en ide om hvad det kan være?
>
>
>
> XZ er forsynet med "defekte" karburatorer fra ny, og de bliver ikke bedre
> med tiden :-|
>
> Meen, tjek nu lige tankudluftningen først.

Jup!
Det er ellers min faste frase, men nu kom Orla jo først; men så kan jeg
præcisere istedet:
Når motoren begynder at tabe kraft, så hold ind til siden og let låget
på tanken: Hvis det er udluftningen der er problemet vil man i grelle
tilfælde ligefrem kunne høre et *SVUP* når låget lettes, men uden lyden
kan det hænde at motoren liver op efter kort tid (á bensinen løber til
karbunaderne som ved res.-tank), hvilket også er en indikering på at
tankudluftningen er tilstoppet!

--
Armand.

OFH (12-12-2005)
Kommentar
Fra : OFH


Dato : 12-12-05 07:03

Hej Allesammen

Nej hvor er det altså fedt at i gider svare på mine ydmyge forespørgsler.
Jeg lader alle jeres svar gå videre til min kammerat. Umiddelbart lyder det
med tankudluftningen som om det kunne være problemet.
Jeg var i mine unge dage i Canada, hvor jeg købte en gammel V8'er til at
køre rundt i. Den havde det samme problem med vaacum i tanken. Så måtte jeg
holde ind til siden og lette tanklåget, hvorefter jeg kunne køre videre.


"Armand" <armand@mc-chaufforerne.dk> skrev i en meddelelse
news:Ay1nf.2474$Cl2.73132@news000.worldonline.dk...
> Orla Pedersen wrote:
>> OFH skrev i meddelelsen
>> <439c39b4$0$12109$ba624c82@nntp02.dk.telia.net>...
>>
>>>Hej
>>>Min kammerat har det problem at hans Yamaha Vision mister motorkraft så
>>>snart moteren bliver varm. Den starter og køre ellers fint, men det dur
>>>jo
>>>ikke at den så kommer ned på halv kraft når den er varm.
>>>Han har målt tændspoler og tændkabler. Skiftet hele sikringsboksen og
>>>målt
>>>på ledningsnettet overalt hvor han kunne tænke at der kunne være et
>>
>> problem.
>>
>>>Men han kan ikke finde fejlen.
>>>Er der nogen som har en ide om hvad det kan være?
>>
>>
>>
>> XZ er forsynet med "defekte" karburatorer fra ny, og de bliver ikke bedre
>> med tiden :-|
>>
>> Meen, tjek nu lige tankudluftningen først.
>
> Jup!
> Det er ellers min faste frase, men nu kom Orla jo først; men så kan jeg
> præcisere istedet:
> Når motoren begynder at tabe kraft, så hold ind til siden og let låget på
> tanken: Hvis det er udluftningen der er problemet vil man i grelle
> tilfælde ligefrem kunne høre et *SVUP* når låget lettes, men uden lyden
> kan det hænde at motoren liver op efter kort tid (á bensinen løber til
> karbunaderne som ved res.-tank), hvilket også er en indikering på at
> tankudluftningen er tilstoppet!
>
> --
> Armand.



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177560
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408943
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste