Hej Allesammen
Nej hvor er det altså fedt at i gider svare på mine ydmyge forespørgsler.
Jeg lader alle jeres svar gå videre til min kammerat. Umiddelbart lyder det
med tankudluftningen som om det kunne være problemet.
Jeg var i mine unge dage i Canada, hvor jeg købte en gammel V8'er til at
køre rundt i. Den havde det samme problem med vaacum i tanken. Så måtte jeg
holde ind til siden og lette tanklåget, hvorefter jeg kunne køre videre.
"Armand" <armand@mc-chaufforerne.dk> skrev i en meddelelse
news:Ay1nf.2474$Cl2.73132@news000.worldonline.dk...
> Orla Pedersen wrote:
>> OFH skrev i meddelelsen
>> <439c39b4$0$12109$ba624c82@nntp02.dk.telia.net>...
>>
>>>Hej
>>>Min kammerat har det problem at hans Yamaha Vision mister motorkraft så
>>>snart moteren bliver varm. Den starter og køre ellers fint, men det dur
>>>jo
>>>ikke at den så kommer ned på halv kraft når den er varm.
>>>Han har målt tændspoler og tændkabler. Skiftet hele sikringsboksen og
>>>målt
>>>på ledningsnettet overalt hvor han kunne tænke at der kunne være et
>>
>> problem.
>>
>>>Men han kan ikke finde fejlen.
>>>Er der nogen som har en ide om hvad det kan være?
>>
>>
>>
>> XZ er forsynet med "defekte" karburatorer fra ny, og de bliver ikke bedre
>> med tiden :-|
>>
>> Meen, tjek nu lige tankudluftningen først.
>
> Jup!
> Det er ellers min faste frase, men nu kom Orla jo først; men så kan jeg
> præcisere istedet:
> Når motoren begynder at tabe kraft, så hold ind til siden og let låget på
> tanken: Hvis det er udluftningen der er problemet vil man i grelle
> tilfælde ligefrem kunne høre et *SVUP* når låget lettes, men uden lyden
> kan det hænde at motoren liver op efter kort tid (á bensinen løber til
> karbunaderne som ved res.-tank), hvilket også er en indikering på at
> tankudluftningen er tilstoppet!
>
> --
> Armand.