Herligt RF600 projekt
Fra : Thomas B. Andersen

Dato : 11-12-05 11:15

Så dette link på google http://www.teamsuzuki.nl/projectr.htm

Såvidt jeg forstå ud fra det Hollandske, sætter man en SRAD motor,
karburator, bagende og forgaffel på?

Fantastisk at der er nogen der gider. Forgaflen kan jeg godt forstå, for den
er noget blød den oprindelige.

Mvh Thomas

Fra : Hekto

Dato : 11-12-05 11:59

> Fantastisk at der er nogen der gider. Forgaflen kan jeg godt forstå,
> for den er noget blød den oprindelige.

Hmmmm ... fantastisk de kunne sælge den som den var!!!!

Det er da herligt nok at nogen gider splitte noget ad og lave det om så
de synes det fungerer bedre. Ikke alle ønsker 'hyldevare'.

--
/Hekto
Ducati Pantah SL/M600 - Cagiva Elefant 650

Fra : Kenneth Østrup

Dato : 11-12-05 14:12

Hekto wrote:

> Hmmmm ... fantastisk de kunne sælge den som den var!!!!
>
> Det er da herligt nok at nogen gider splitte noget ad og lave det om så
> de synes det fungerer bedre. Ikke alle ønsker 'hyldevare'.

Netop,

Jeg kunne helt sikkert spare en masse penge ved at skifte min motorcykel
ud med en anden og nyere, men nu hygger jeg mig lige så godt

Jeg har havde da ærligt talt tænkt mig at finde en Bandit 1200 / GSX-R
1100 pre '92 motor til min Honda CB750F.

Har lige fået overstået min største frygt ved motorprojektet. Opmåling
af krumtaps lejepander samt valg af nye - og det var ligetil!

Kenneth Østrup
Weblog: <http://blog.riskoger.net/>
Billedarkiv: <http://bronson.dk/>
Honda RC04/SC01/PC25 - 1984

Fra : Moller

Dato : 11-12-05 15:00

Kenneth Østrup wrote:

> Jeg kunne helt sikkert spare en masse penge ved at skifte min motorcykel
> ud med en anden og nyere, men nu hygger jeg mig lige så godt

   Ja, men ved at du skifter kommer du ind i frygten ved at ende som endnu
en SV650, SV1000 ejer i flokke, hvor i står med 50 ens maskiner til
bakkeåbningen række op og ned...

> Jeg har havde da ærligt talt tænkt mig at finde en Bandit 1200 / GSX-R
> 1100 pre '92 motor til min Honda CB750F.

   Køb en Bandit 1200 med skvadret top ;) og smid en gixxer 750 top over,
og skaf lige en Gixxer 1100 kobling ;) skild det ad, mal motoren flot op
i ;) gode farver.

> Har lige fået overstået min største frygt ved motorprojektet. Opmåling
> af krumtaps lejepander samt valg af nye - og det var ligetil!

   Yeps, at pille ved MC'er er kun et spørgsmål om køligt hoved, og
tolmodighed :) og så er det nok den bedste følelse at ha samlet det
igen, og vide at man gjorde det hele selv ;)

--
VH
Lars Molnit

Fra : Kenneth Østrup

Dato : 11-12-05 15:29

Moller wrote:

> Ja, men ved at du skifter kommer du ind i frygten ved at ende som
> endnu en SV650, SV1000 ejer i flokke, hvor i står med 50 ens maskiner
> til bakkeåbningen række op og ned...

Præcist! det er der ikke noget sjovt i efter min mening, så hellere en
Maxi på steroider og nr.plader.
Al respekt til dem som ikke deler min mening.

> Køb en Bandit 1200 med skvadret top ;) og smid en gixxer 750 top
> over, og skaf lige en Gixxer 1100 kobling ;) skild det ad, mal motoren
> flot op i ;) gode farver.

Haha det lyder som om du er fuld af gode opskrifter
Der er et CB750F "bane-stel" på vej hjem fra tyskland til mig, købt
særligt til det formål + lidt leg med ophæng til monodæmper - men det
bliver nok først næste vinter ($$$).

> Yeps, at pille ved MC'er er kun et spørgsmål om køligt hoved, og
> tolmodighed :) og så er det nok den bedste følelse at ha samlet det
> igen, og vide at man gjorde det hele selv ;)

Ja, godt jeg begyndte tidligt her til vinter. Der er stadigvæk en masse
ting som skal nåes og købes, der skal et Wiseco 985cc kit samt et sæt
fladspjælds karburatorer til at krone værket

Fra : Moller

Dato : 11-12-05 15:53

Kenneth Østrup wrote:
> [...]
> Der er et CB750F "bane-stel" på vej hjem fra tyskland til mig, købt
> særligt til det formål + lidt leg med ophæng til monodæmper - men det

   Når det drejer sig om luft/oliekølet GSX-r / GSF motor swapninger ;) så
har jeg været så meget læsestof om ombyninger igennem at man knap fatter
det ;)

> Ja, godt jeg begyndte tidligt her til vinter. Der er stadigvæk en masse
> ting som skal nåes og købes, der skal et Wiseco 985cc kit samt et sæt
> fladspjælds karburatorer til at krone værket

   Jeg skal til at sælge ud af mine projekter, og så starte delvist
forfra... det vil sige, Suzukien skal sælges, og det skal den Supra5'en
nok også sælges, men den har nogen krav i salget med sig... 1. Den skal
være synet og kampklar før jeg sælger den. 2. Den nye ejer SKAL betale
kontant for 1 års medlemsskab af MZ klub Danmark. 3. Den skal med til
Østtræf 2006 ;) så jeg ligeglad hvem der køre på den, men den skal vises
frem som en nysynet flot hvid MZ den dag :)

   Og så er der kun min MZ ETZ 300 CDi-RV tilbage og Yamahaen tilbage ;)