"Lars Krucov Detlef" <lars@detlef.dk> skrev i en meddelelse
news:43968087$0$67259$157c6196@dreader2.cybercity.dk...
>
> Hold dig fra de der kedelige Suzuki'er
>
> --
> Venlig hilsen
>
> Lars
> DragStar Classic 650
>
>
www.detlef.dk/xvs
>
Jeg ville nu sige hold dig fra de kedelige choppere. Men jeg tror de fleste
midaldrende "born again" motorcyklister går efter choppere fordi man ikke
kunne få dem som unge og der er lidt easy rider over dem.
Min oplevelse er også at de fleste enten skifter dem ud med en "rigtig"
motorcykel efter 4 - 5 år, eller også nøjes de med at køre søndagsture på
deress choppere.
Det er nok en modningsproces man skal igennem når man starter med mc som
midalrende (40-50).
Jeg har selv kørt mc i 30 år og har selv været igennem choppere, racere ,
touring osv. Hver type har sine fordele og ulemper, og passer til en på
forskellige tidspunkter af ens liv.
Lige nu har jeg en allrounder, da jeg både kører på ferie men også ræs på
småveje.
Ulemper/fordel med :
Chopper:
-Sidder dårligt på ture over 300 km (især ryggen, da man ikke kan løfte
røven fordi benene er forude og affredringen er kort). Larmen fra potterne
irriterer på længere ture. Svært at have bagage med. Svinger dårligt.
Bremser dårligt. For meget pudsearbejde. Bagsædepassagerer hader dem fordi
der kun er et frimærke at sidde på.
+Flot at køre på. Lyder godt på korte ture. Giver opmærksomhed.Kan monteres
med en masse "bling".
Racer:
- Dårlig at køre langt på ved hastigheder under 100 (armene gør ondt fordi
man hviler på dem). Ukomfortable. Bagsædepassagerer hader dem fordi de
sidder med benene mellem ørene pga. af de højtsidende fodhvilere. Larmer for
meget på langture. For lidt bagageplads.
+ Sjovt at køre stærkt både på snoede veje og autobane. Larmer fedt når man
giver den gas. Man kan virkelig mærke mc'en rykker. Sjovt at vise sine dæk
frem der kun er slidt på siderne
Touring:
- Kedelige mc'er (store og tunge). Nogle af demligner mere en scooter end en
mc. Ikke altid så hurtige. Kan ikke køres helt så rask som en racer. Er ofte
monteret med en masse elektrisk lort. Larmer ikke på korte friske ture.
+God komfort. God bagageplads. Bagsædepassagerer elsker dem. Kan køre langt
uden problemer. Skal ikke tanke hele tiden. Skal ikke pudses så meget.
Larmer ikke på langture.
Find selv på flere til Enduro, Allrounder osv.
Pointen er at hvad der er fedt skifter afhængig af hvor man er i tilværelsen
, men også af om man er på søndagstur op ad strandvejen eller på touring
jorden rundt.
Og for mig er det mest ligegyldige hvilket mærke mc'en er, bare den opfylder
de behov jeg har p.t.
(jeg burde nok have 10 forskellige mc'er
Mvh jens