Tal lige om fedt mc-område
Fra : Thomas Jensen

Dato : 05-12-05 20:17

Hey,

på et forum fandt jeg denne beretning/billedserie, taget i Tortilla
Flats i arizona, USa.
Udover det selvfølgelig er en dejlig mc , ser det sgu fedt ud.
Forår nu!!

http://forums.sportbikes.net/forums/showthread.php?t=298475

mvh

Thomas Jensen
Yamaha FZ6S ´04
http://dkfritidmotorcykel.dk/?id=11

Fra : snusken

Dato : 05-12-05 21:21

> på et forum fandt jeg denne beretning/billedserie, taget i Tortilla
> Flats i arizona, USa.

Ja, og bemærk de store mosfrie arealer..

--
fjern 2*ii i email adressen

mvh eric

Fra : KOP

Dato : 05-12-05 23:47

................men forår nu.... den går sgu ikke. Arizona ligger da vist
stadig nord for ækvator. Nej der er faneme det sureste efterår over there.
--
kop
FZS 600 '98

Fra : KOP

Dato : 05-12-05 23:49

..... men det med MC'en er jeg helt enig i.
--
kop
FZS 600 '98

Fra : Ukendt

Dato : 06-12-05 09:41

Thomas Jensen <thomas@thomas-jensen.dk> wrote in news:4394921f$0$2097
$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk:

> [...]
> Flats i arizona, USa.
> Udover det selvfølgelig er en dejlig mc , ser det sgu fedt ud.

Og hvorfor fa.... er de lige man stadig bor i et land hvor det enten
regner, eller bar er koldt/mørkt

Fra : Jan Bachman

Dato : 09-12-05 00:31

>Og hvorfor fa.... er de lige man stadig bor i et land hvor det enten
>regner, eller bar er koldt/mørkt

At bo i et land, hvor det værste moder natur kan diske op med, er et
vindpust en gang om året, der kan flytte et par tagsten, er vel OK. Jo
mere interessant et landskab, desto voldsommere naturkræfter spiller
ind fra tid til anden. Er nu meget godt tilfreds med at rejse efter
den slags

Men enig. Den kold/mørke tid med salt på vejen er noget nisserøv!

/Jan

Fra : Jimmy Damsgård

Dato : 06-12-05 10:58

"Thomas Jensen" <thomas@thomas-jensen.dk> wrote in message
> Hey,
>
> på et forum fandt jeg denne beretning/billedserie, taget i Tortilla Flats
> i arizona, USa.

Jeg boede i nærheden (bullhead city) i et år. Fantastisk område! Men lidt
den omvendte verden. Man kan ikke køre MC i juni, juli og august, da det er
for varmt. Resten af året er det helt fantastisk Mc vejr:)

Enten er der lange brede veje med begrænset trafik eller hyggelige snoede
bjergveje - perfekt.

Eneste virkelige minus er de lave hastighedsgrænser.

Vi havde dengang en 4-5 år gammel Kawasaki cruiser et-eller-andet i perfekt
stand, der kostede 1.500 dollars. På det tidspunkt stod dollaren i 5,50
krone.

Det kunne man godt blive forfalden til:)

/JD

Fra : BikeManiac

Dato : 07-12-05 11:02

Jeg har selv været i området med både bil og motorcykel (harley
davidson). Lige ved Tortilla Flats var jeg i bil og sejle på søen du
ser bagved. Stedet er bare kanon - totalt western agtigt, men vejene er
så små og kringlede at man max kan køre 50 km/h - ja nogle gange er
der hastighedsbegrænsning så man kun må køre 10 mph. Det er bare
super kanon fedt område. Jeg kan også VARMT anbefale Highway 191 i
det østlige AZ. Det er kanonvarmt i Phoenix om sommeren, men i
Tortilla er det lidt køligere. Lige nu på denne årstid kan der godt
falde lidt sne.

Lucas

Fra : Moller

Dato : 07-12-05 11:32

BikeManiac wrote:
> [...]
> ser bagved. Stedet er bare kanon - totalt western agtigt, men vejene er
> så små og kringlede at man max kan køre 50 km/h

   Hmmm, er det ik mere cyklen der var problemet der ??? end vejene

   :) lyder som et kanon ferie mulighed...

--
VH
Lars Molnit

Fra : Tony Lorentzen

Dato : 09-12-05 13:58

Thomas Jensen wrote:
> [...]
> Flats i arizona, USa.
> Udover det selvfølgelig er en dejlig mc , ser det sgu fedt ud.

Wrrraaauuw! Jeg vil tilbage! Tog følgende billeder på en 12 dages tur
derovre sidste år. Vi kørte dog på Harleyer - alt i alt et dejligt
bekendtskab så længe det ikke er en maskine jeg skal køre på til hverdag

<http://tony.lorentzen.com/arizona/>

--
Tony
Fazer 1000 o>'o

Fra : Steen E.

Dato : 10-12-05 12:22

> [...]
> derovre sidste år. Vi kørte dog på Harleyer - alt i alt et dejligt
> bekendtskab så længe det ikke er en maskine jeg skal køre på til

(lidt) OT: Ja, Arizona er et rigtigt flot område, jeg har lagt et par
billeder fra vores tur derovre i september i dk.binaer.motor.

Det er fra Sedona - mellem Flagstaff og Phoenix - oppe fra nogle
bjerg-trails, hvor man frit kan køre - sikkert også på en off-roader -
men som det fremgår gjorde vi det i en lejet Jeep. Rigtigt fedt terræn,
og med 4 L/190 hp maskineri kravlede den op og ned overalt

Det kan jeg kun anbefale, sørg dog for at komme tilbage til beboede
områder inden mørkets frembrud - der bliver rigtigt mørkt og så er det
ikke let at finde rundt deroppe med et håndtegnet kort

--
Steen E.
http://www.dfmc.dk/default.asp?mode=info&id=623