On Thu, 1 Dec 2005 22:47:08 +0100, "Danniboy" <email@email.email>
wrote:
>Det gjorde den i min iver for at køre en lille tur i det dejlige solskin, så
>det endte i choker og en smule for meget gas.
Man skal som med enhver ny (for dig) maskine lige lære at starte den
ordentligt, CBR'eren er ret følsom for lav batterispænding og kan være
temmelig svær at løbe igang, bedst ned af en bakke. Den første CBR jeg
havde knaldede _alle_ 4 NGK'ere på en gang da jeg skulle starte den 2.
gang, fik 4 nye rør og 8-10 CBR'ere senere har jeg aldrig haft
problemet siden.
>Hvorfor det? Tilgiv mig min uvidenhed ;)
Kendt CBR-problem at de org. regulatorer/ensrettere undertiden dør i
slutningen af batteriets levetid og da batteriet koster noget mindre
og det iøvrigt er temmelig irriterende når det er ved at være tid til
de evige batteri-jagtmarker, så er det bedre at skifte et ½-dårligt
batteri inden det står helt af. Det omvendte kan også sagtens ske, så
tjek lige at det ikke er en dårlig reg. der har ødelagt batteriet, de
org. er nemlig uden køleribber og er ikke det bedste Honda
(OEM-fabrikanten) har lavet (og de lavede derfor også erstatningsreg.
med køleribber).
--
-Michael
CBR600 info -
http://home.tiscali.dk/isl21043/CBR600/
Div. VF500-, RS250- og CBR600F-dele m.m. til salg på:
http://62.79.120.117/