/ Forside / Interesser / Fritid / Motorcykler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Motorcykler
#NavnPoint
dova 9238
pallenoc 4816
pallebhan.. 3536
masteraug.. 3050
nilsg 2382
jakjoe 2110
transor 2030
CLAN 1915
Sunowich 1420
10  3773 1345
Batt. ud af CBR600
Fra : Danniboy


Dato : 01-12-05 17:24

En kombination af dårligt batt, og et forgæves startforsøg pga. en druknet
motor har resulteret i et tomt batt. Hvordan får jeg det ud af min CBR600
(F2)

Jeg kunne selvf. pille alt af for selv at finde den, men det er nemmere at
spørge jer gæve gutter ;)



 
 
Danniboy (01-12-2005)
Kommentar
Fra : Danniboy


Dato : 01-12-05 17:51

Bonusspørgsmål: Hvad er i øvrigt den korrekte fremgangsmåde når man skal
starte en druknet MC? :D



MKS - 74 (01-12-2005)
Kommentar
Fra : MKS - 74


Dato : 01-12-05 18:03

On Thu, 1 Dec 2005 17:51:29 +0100, "Danniboy" <email@email.email>
wrote:

>Bonusspørgsmål: Hvad er i øvrigt den korrekte fremgangsmåde når man skal
>starte en druknet MC? :D

Kommer sandelig an på hvorfor den er druknet, er det kun p.g.a et
svagt batteri, så lad det op eller få starthjælp, så starter den som
regel (ofte uden udluftning af cylindrene), nogle gange kan en
drukning dræbe std. NGK'erne så skal der nye til og er der noget andet
elektrisk galt skal det se'fø'li afhjælpes. Skift iøvrigt det batteri
snarest ellers risikerer du hurtigt at ensretteren futter med en af
dagene (tjek den lige).

Batteriet på en F2'er graver du frem ved at tage sædesideskjoldene
forsigtigt af (knæk ikke noget) og skrue de 2 bolte af der holder
sædet, den sorte kasse i rammen der nu dukker frem er batterikassen,
af med låget....et voila

--
-Michael
CBR600 info - http://home.tiscali.dk/isl21043/CBR600/
Div. VF500-, RS250- og CBR600F-dele m.m. til salg på:
http://62.79.120.117/

Danniboy (01-12-2005)
Kommentar
Fra : Danniboy


Dato : 01-12-05 22:47

> Kommer sandelig an på hvorfor den er druknet, er det kun p.g.a et
> svagt batteri, så lad det op eller få starthjælp, så starter den som
> regel (ofte uden udluftning af cylindrene), nogle gange kan en
> drukning dræbe std. NGK'erne så skal der nye til og er der noget andet
> elektrisk galt skal det se'fø'li afhjælpes.
Det gjorde den i min iver for at køre en lille tur i det dejlige solskin, så
det endte i choker og en smule for meget gas.


>Skift iøvrigt det batteri
> snarest ellers risikerer du hurtigt at ensretteren futter med en af
> dagene (tjek den lige).
Hvorfor det? Tilgiv mig min uvidenhed ;)

>
> Batteriet på en F2'er graver du frem ved at tage sædesideskjoldene
> forsigtigt af (knæk ikke noget) og skrue de 2 bolte af der holder
> sædet, den sorte kasse i rammen der nu dukker frem er batterikassen,
> af med låget....et voila
Takker - det vil jeg gøre så der lige kan komme liv i dyret igen :)



MKS - 74 (01-12-2005)
Kommentar
Fra : MKS - 74


Dato : 01-12-05 23:10

On Thu, 1 Dec 2005 22:47:08 +0100, "Danniboy" <email@email.email>
wrote:

>Det gjorde den i min iver for at køre en lille tur i det dejlige solskin, så
>det endte i choker og en smule for meget gas.

Man skal som med enhver ny (for dig) maskine lige lære at starte den
ordentligt, CBR'eren er ret følsom for lav batterispænding og kan være
temmelig svær at løbe igang, bedst ned af en bakke. Den første CBR jeg
havde knaldede _alle_ 4 NGK'ere på en gang da jeg skulle starte den 2.
gang, fik 4 nye rør og 8-10 CBR'ere senere har jeg aldrig haft
problemet siden.

>Hvorfor det? Tilgiv mig min uvidenhed ;)

Kendt CBR-problem at de org. regulatorer/ensrettere undertiden dør i
slutningen af batteriets levetid og da batteriet koster noget mindre
og det iøvrigt er temmelig irriterende når det er ved at være tid til
de evige batteri-jagtmarker, så er det bedre at skifte et ½-dårligt
batteri inden det står helt af. Det omvendte kan også sagtens ske, så
tjek lige at det ikke er en dårlig reg. der har ødelagt batteriet, de
org. er nemlig uden køleribber og er ikke det bedste Honda
(OEM-fabrikanten) har lavet (og de lavede derfor også erstatningsreg.
med køleribber).

--
-Michael
CBR600 info - http://home.tiscali.dk/isl21043/CBR600/
Div. VF500-, RS250- og CBR600F-dele m.m. til salg på:
http://62.79.120.117/

Armand (05-12-2005)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 05-12-05 00:15

MKS - 74 wrote:
>
>
> Kendt CBR-problem at de org. regulatorer/ensrettere undertiden dør i
> slutningen af batteriets levetid og da batteriet koster noget mindre
> og det iøvrigt er temmelig irriterende når det er ved at være tid til
> de evige batteri-jagtmarker, så er det bedre at skifte et ½-dårligt
> batteri inden det står helt af.

Heey!
Ganske logisk og derfor så meget desto mere et godt råd!!

Mon et Amperemeter ville kunne give en et, således nyttefuldt, hint om
et batteri's falmende tilstand :-/

--
Armand.

Danniboy (03-12-2005)
Kommentar
Fra : Danniboy


Dato : 03-12-05 09:55

Efter kyndige råd fra Special her i Aalborg (som vist også læser med her i
gruppen) fik jeg rykket mine tændrør ud - og NØJ - de trængte godt nok til
en rensning. Så jeg satte dem i cellulosefortynder (også et godt råd fra
ovenstående), og fik herefter det hele monteret igen. Og mindsanten om ikke
den sprang igang igen i første forsøg.

Tak for hjælpen :)

/Dan



MKS - 74 (03-12-2005)
Kommentar
Fra : MKS - 74


Dato : 03-12-05 10:58

On Sat, 3 Dec 2005 09:55:20 +0100, "Danniboy" <email@email.email>
wrote:

> Så jeg satte dem i cellulosefortynder (også et godt råd fra
>ovenstående), og fik herefter det hele monteret igen. Og mindsanten om ikke
>den sprang igang igen i første forsøg.

Det var da godt, kan godt redde NGK'erne efter en drukning en gang
imellem, men bestemt ikke altid - nogle gange er det nok at tage dem
ud og lade dem ligge på hylden et døgns tid og andre gange er de
bare stendøde uanset hvad man gør (som sagt prøvet det med alle 4 rør
simultant), de er irriterende følsomme for en drukning og man kan
overveje at skifte til et andet mærke f.eks Denso-rør istedet.

--
-Michael
CBR600 info - http://home.tiscali.dk/isl21043/CBR600/
Div. VF500-, RS250- og CBR600F-dele m.m. til salg på:
http://62.79.120.117/

Danniboy (04-12-2005)
Kommentar
Fra : Danniboy


Dato : 04-12-05 15:33

>overveje at skifte til et andet mærke f.eks Denso-rør istedet.

Det var faktisk lige præcist dét der stod på dem :)



MKS - 74 (04-12-2005)
Kommentar
Fra : MKS - 74


Dato : 04-12-05 15:49

On Sun, 4 Dec 2005 15:32:57 +0100, "Danniboy" <email@email.email>
wrote:

>>overveje at skifte til et andet mærke f.eks Denso-rør istedet.
>
>Det var faktisk lige præcist dét der stod på dem :)

*LOL* - det var da en lille smule morsomt, std. er NGK'ere (og at et
eller flere strejker/dør ved drukning) og de sidder næsten altid i,
da relativt få herhjemme forhandler Denso, men fortsæt så bare med dem
, evt. kunne du overveje hvorfor de var så beskidte, hold øje med
forbruget og se om de soder hurtigt til igen, ligeledes om batteriet
er ved at gå dødt eller det bare var en engangsforetagelse, da det som
sagt tit kan være en ide at skifte et ½-dårligt batteri.

--
-Michael
CBR600 info - http://home.tiscali.dk/isl21043/CBR600/
Div. VF500-, RS250- og CBR600F-dele m.m. til salg på:
http://62.79.120.117/

Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177552
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408849
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste