|
| DYRT..bekendskab med louis.de Fra : Rene Mikkelsen |
Dato : 01-12-05 17:26 |
|
Hej NG!
Ved min bestilling hos det tyske Louis af dele til olie skift til en Honda
xl 600,og min egen Kawa600r,er der tilsyneladende gået virus i deres ordre
computer,eller en indtaster har fået et epileptisk anfald.
Jeg har modtaget mine dele på nær 2 stk o-ringe til olie filteret Ordrer
nr:10050284 pris:1,25 eur pr. stk.,nå det er nok en forglemmelse men så
idag...
Jeg modtager en mail at nu er min ordrer på 2 stk ryglæn til en Suzuki vz
800 afsendt Ordrer nr:10005084 pris:248,95 eur pr.stk der er ryglæn på
vej til mig for 3700 kr. jeg ikke har bestilt!!!!!!!!
Jeg har i dag talt flere gang med en meget venlig Mc gut Jan Falcher hed han
vist,
er lidt usikker på hans efternavnet men det passer jo godt i denne
sammenhæng,der fortæller at han godt kan se at der er sket en fejl,problemet
er bare at de er sendt,
og det vil så også dermed sige at de har hævet beløbet på min konto,jeg
fortæller ham at jeg kan se de ikke har hævet beløbet endnu,så de må kunne
stoppe det,han går i regnskab´s afd.,de er gået hjem for i dag.....og
bla..bla
Pakken kan heller ikke stoppes da den har forladt lageret,så det er noget
rigtig pis for at sige det mildt,
har fortalt kone og børn at der ingen jul bliver i år da far skulle have ny
olie til mcén.
Har fået luft nu TAK,jeg skal nok fortælle hvordan det hele ender til evt.
interesserede.
God Jul
Rene Mikkelsen
www.dfmc/?id=601
| |
Niels Bengaard (01-12-2005)
| Kommentar Fra : Niels Bengaard |
Dato : 01-12-05 17:27 |
|
> Har fået luft nu TAK,jeg skal nok fortælle hvordan det hele ender til evt.
> interesserede.
Hvis du ikke modtager pakken ryger den retur uden ekstra portoudgift, så må
du aftale med dem, at de fører beløbet tilbage, når de modtager delene.
Niels
| |
Rene Mikkelsen (01-12-2005)
| Kommentar Fra : Rene Mikkelsen |
Dato : 01-12-05 21:39 |
|
> > Har fået luft nu TAK,jeg skal nok fortælle hvordan det hele ender til
evt.
> > interesserede.
>
> Hvis du ikke modtager pakken ryger den retur uden ekstra portoudgift, så
må
> du aftale med dem, at de fører beløbet tilbage, når de modtager delene.
>
> Niels
Hej Niels
Korrekt! det var Jan F.fra louis også inde på,men tør jeg at lade vær med
at afhente pakken,da den så i givet fald sendes retur uden nogen forsikring
for mig,og hvis det nu skulle gå helt galt og pakken forsvinder,er både
pakken og mine 3700 kr væk.
MVH Rene Mikkelsen
>
| |
bem (01-12-2005)
| Kommentar Fra : bem |
Dato : 01-12-05 21:34 |
|
Rene Mikkelsen wrote:
> Hej Niels
> Korrekt! det var Jan F.fra louis også inde på,men tør jeg at lade vær
> med at afhente pakken,da den så i givet fald sendes retur uden nogen
> forsikring for mig,og hvis det nu skulle gå helt galt og pakken
> forsvinder,er både pakken og mine 3700 kr væk.
>
> MVH Rene Mikkelsen
Du har i følge købeloven ret til at undlade at afhente varen, og det er ikke
dit problem, hvis pakken forsvinder. Dine penge kan aldrig være tabt, for
hvis ikke leverandøren frivilligt tilbagebetaler beløbet, så kan du gå ned i
din bank og underskrive en erklæring om, at du ikke har modtaget varen,
hvorefer banken *med det samme* skal tilbageføre beløbet - jeg går ud fra,
at du har betalt med kreditkort. Så den rigtige måde i dette tilfælde vil
være at undlade at afhente pakken.
/Bo
| |
Thomas B. Andersen (01-12-2005)
| Kommentar Fra : Thomas B. Andersen |
Dato : 01-12-05 22:30 |
|
"bem" <bo.elkjaer@NOSPAMeudoramail.com> skrev i en meddelelse
news:438f5e3f$0$15791$14726298@news.sunsite.dk...
> Du har i følge købeloven ret til at undlade at afhente varen, og det er
> ikke dit problem, hvis pakken forsvinder. Dine penge kan aldrig være tabt,
> for hvis ikke leverandøren frivilligt tilbagebetaler beløbet, så kan du gå
> ned i din bank og underskrive en erklæring om, at du ikke har modtaget
> varen, hvorefer banken *med det samme* skal tilbageføre beløbet - jeg går
> ud fra, at du har betalt med kreditkort. Så den rigtige måde i dette
> tilfælde vil være at undlade at afhente pakken.
Han skal selvfølgelig bare lige huske, at han har handlet i Tyskland, og
derfor
efter tyske regler hvad angår købelov!
Men jeg ville også lade pakken gå retur.
>
> /Bo
Thomas
RF 600
| |
bem (01-12-2005)
| Kommentar Fra : bem |
Dato : 01-12-05 22:56 |
|
Thomas B. Andersen wrote:
> "bem" <bo.elkjaer@NOSPAMeudoramail.com> skrev i en meddelelse
> news:438f5e3f$0$15791$14726298@news.sunsite.dk...
>
>> Du har i følge købeloven ret til at undlade at afhente varen, og det
>> er ikke dit problem, hvis pakken forsvinder. Dine penge kan aldrig
>> være tabt, for hvis ikke leverandøren frivilligt tilbagebetaler
>> beløbet, så kan du gå ned i din bank og underskrive en erklæring om,
>> at du ikke har modtaget varen, hvorefer banken *med det samme* skal
>> tilbageføre beløbet - jeg går ud fra, at du har betalt med
>> kreditkort. Så den rigtige måde i dette tilfælde vil være at undlade
>> at afhente pakken.
>
> Han skal selvfølgelig bare lige huske, at han har handlet i Tyskland,
> og derfor
> efter tyske regler hvad angår købelov!
Njah, ikke helt, det kommer an på:
"For så vidt angår salg til udlandet, gælder det, for kontraktlige
forpligtelser, at man i forbrugerkøb ikke kan fravige ufravigelige regler i
forbrugerens land, der stiller forbrugeren bedre, end de regler, der gælder
ifølge den aftalte lovgivning. Hvis der fx er ufravigelige regler i et andet
lands lovgivning, der stiller forbrugeren bedre end den danske købelov, vil
disse regler skulle finde anvendelse.
Hvis der ikke er indgået en aftale om, hvilket lands regler, der skal finde
anvendelse, gælder lovgivningen i det land, hvor forbrugeren har sin bopæl."
Det betyder, at man i hvert fald ikke er ringere stillet end ved køb i
danmark, fordi den danske købelov i forbrugerkøb er præceptiv
(ufravigelig)..
/Bo
| |
Anders Majland (02-12-2005)
| Kommentar Fra : Anders Majland |
Dato : 02-12-05 09:33 |
|
>> Han skal selvfølgelig bare lige huske, at han har handlet i Tyskland,
>> og derfor
>> efter tyske regler hvad angår købelov!
>
> Njah, ikke helt, det kommer an på:
Slettet en masse ...
Men det kan bøjes lidt for butikker der ikke aktikt markedsfører sig mod
dansk område - og da louis end ikke reklamerer på dansk kan de måske sno sig
der ... Det taler så den anden vej at de i deres folder oplyser porto til
danmark...
Men i forholdet til mellem danske og tyske regler er de tyske på mange måder
bedre end de danske. Bla. betaler de i tyskland returporto for varer man af
den ene eller anden grund vil returnere - herhjemme hænger vi selv på
returportoen hvis vi fortryder et køb. (Og da Louis ikke betaler returporto
fra dk taler det også for at de kører efter danske regler her)
De gange jeg har haft brug for at reklamere over noget til Louis har det
løst sig til min tilfredshed - selvom det nogle gange har taget lidt tid....
Jeg har også haft dem til at sende mig et et luftfilter til 150 euro ved en
fejl istedt for en stump til få euro. Det opdagede jeg først da jeg åbnede
kassen. Det returnede jeg og louis refunderede pengene incl returportoen.
>
> "For så vidt angår salg til udlandet, gælder det, for kontraktlige
> forpligtelser, at man i forbrugerkøb ikke kan fravige ufravigelige regler
> i forbrugerens land, der stiller forbrugeren bedre, end de regler, der
> gælder ifølge den aftalte lovgivning. Hvis der fx er ufravigelige regler i
> et andet lands lovgivning, der stiller forbrugeren bedre end den danske
> købelov, vil disse regler skulle finde anvendelse.
> Hvis der ikke er indgået en aftale om, hvilket lands regler, der skal
> finde anvendelse, gælder lovgivningen i det land, hvor forbrugeren har sin
> bopæl."
>
> Det betyder, at man i hvert fald ikke er ringere stillet end ved køb i
> danmark, fordi den danske købelov i forbrugerkøb er præceptiv
> (ufravigelig)..
>
> /Bo
>
| |
Peter B. Juul (03-12-2005)
| Kommentar Fra : Peter B. Juul |
Dato : 03-12-05 07:37 |
|
"Anders Majland" <anders.majland-see.signature@address.invalid> writes:
> Jeg har også haft dem til at sende mig et et luftfilter til 150 euro ved en
> fejl istedt for en stump til få euro. Det opdagede jeg først da jeg åbnede
> kassen. Det returnede jeg og louis refunderede pengene incl returportoen.
Og det er netop essensen af sagen: Et rimeligt velrenomeret firma som
Louis vil formentlig gøre sådan uden at kny, med mindre forbrugeren
_virkelig_ har teet sig som en idiot. Deres omdømme er for vigtigt til
at lave ballade over lidt porto.
--
Peter B. Juul, o.-.o "En fremmed er en idiot,
The RockBear. ((^)) du ikke har smadret endnu."
I speak only 0}._.{0 - gammelt kinesisk ordsprog.
for myself. O/ \O
| |
Ukendt (03-12-2005)
| Kommentar Fra : Ukendt |
Dato : 03-12-05 10:12 |
|
Peter B. Juul skrev i meddelelsen ...
>Og det er netop essensen af sagen: Et rimeligt velrenomeret firma som
>Louis vil formentlig gøre sådan uden at kny, med mindre forbrugeren
>_virkelig_ har teet sig som en idiot. Deres omdømme er for vigtigt til
>at lave ballade over lidt porto.
Faktisk vil de helst slet ikke have uro. Jeg ville købe en tanktaske, fik
ordrebekræftelse, men alligevel dukkede der et par dage efter med posten en
"desværre, udsolgt" op. Samme dag var tanktasken igen på til salg, nu til
næsten den dobbelte pris. Jeg forelagde på mail til Louis, hvad jeg
fornemmede lignede, at de havde fortrudt den lave pris på
bestillingstidspunktet, og derfor havde afvist min bestilling. Dagen efter
havde jeg en Louis medarbejder i røret, som tilbød mig en tanktaske til den,
(forkerte ?), lave pris.
Man skal selvfølgelig huske på, at deres internetbutik er en automatiseret
"ting", som bare udleverer en stak data til de stakkels pakkefolk på
lageret, og at "butikken" kun bliver opdateret én gang i døgnet i
week-ender. Derfor er der størst sikkerhed mod udsolgte varer i
forretningstiden, hvor internetsiden opdateres hver time.
mvh
Orla
| |
Ole Hansen (03-12-2005)
| Kommentar Fra : Ole Hansen |
Dato : 03-12-05 11:26 |
|
Orla Pedersen wrote:
> Faktisk vil de helst slet ikke have uro. Jeg ville købe en tanktaske, fik
> ordrebekræftelse, men alligevel dukkede der et par dage efter med posten en
> "desværre, udsolgt" op. Samme dag var tanktasken igen på til salg, nu til
> næsten den dobbelte pris. Jeg forelagde på mail til Louis, hvad jeg
> fornemmede lignede, at de havde fortrudt den lave pris på
> bestillingstidspunktet, og derfor havde afvist min bestilling. Dagen efter
> havde jeg en Louis medarbejder i røret, som tilbød mig en tanktaske til den,
> (forkerte ?), lave pris.
Det er da også den eneste rigtige måde, at drive forretning på. Hvis man
en gang røvrender en kunde, så er man sikker på at han eller hun aldrig
kommer tilbage. Hvis man behandler dem ordentligt, så kommer de igen og
igen - og fortæller alle deres venner og bekendte om, hvilken flink og
rar butik man har handlet med... Så hellere indrømme, man har lavet en
fejl, sælge varen til kunden med et evt. tab - for de penge skal nok
komme igen.
> mvh
> Orla
--
Ole Hansen
| |
MKS - 74 (03-12-2005)
| Kommentar Fra : MKS - 74 |
Dato : 03-12-05 11:33 |
|
On Sat, 03 Dec 2005 11:25:56 +0100, Ole Hansen <moped@get2net.dk>
wrote:
>Det er da også den eneste rigtige måde, at drive forretning på. Hvis man
>en gang røvrender en kunde, så er man sikker på at han eller hun aldrig
>kommer tilbage. Hvis man behandler dem ordentligt, så kommer de igen og
>igen - og fortæller alle deres venner og bekendte om, hvilken flink og
>rar butik man har handlet med... Så hellere indrømme, man har lavet en
>fejl, sælge varen til kunden med et evt. tab - for de penge skal nok
>komme igen.
Jeg ved ikke hvorfor jeg kommer til at tænke på MC Hjørnet og kære Per
.
--
-Michael
CBR600 info - http://home.tiscali.dk/isl21043/CBR600/
Div. VF500-, RS250- og CBR600F-dele m.m. til salg på:
http://62.79.120.117/
| |
Pizzabager (03-12-2005)
| Kommentar Fra : Pizzabager |
Dato : 03-12-05 15:23 |
|
> Jeg ved ikke hvorfor jeg kommer til at tænke på MC Hjørnet og kære Per
> .
>
At den mand stadig har en forretning er utroligt.. :) han burde have mistet
samtlige mulige kunder i Dk efterhånden..
kasper
| |
Jacob Bunk Nielsen (01-12-2005)
| Kommentar Fra : Jacob Bunk Nielsen |
Dato : 01-12-05 17:28 |
|
"Rene Mikkelsen" <fam.mikkelsen@mail.tdcadsl.dk> writes:
> Jeg modtager en mail at nu er min ordrer på 2 stk ryglæn til en Suzuki vz
> 800 afsendt Ordrer nr:10005084 pris:248,95 eur pr.stk der er ryglæn på
> vej til mig for 3700 kr. jeg ikke har bestilt!!!!!!!!
Surt!
Men det kan altså godt passe at ordren om at hæve pengene er gået
afsted selv om de ikke er forsvundet fra din konto endnu. Det sker jo
ret sikkert helt automatisk.
De kan trøste dig med at jeg har oplevet deres kundeservice som
relativt kompetent (og længder foran alle de danske internetbutikker
jeg har prøvet at handle med) de par gange jeg har haft fat i dem. Jeg
er næsten sikker på at I nok skal finde en fredelig løsning, som ikke
kommer til at koste dig andet end en tur til posthuset for at sende de
der ryglæn tilbage.
> God Jul
Tak, i lige måde, også til gruppens øvrige brugere.
--
Jacob | ........@
Bandit 600 N | ......_[]-=*
www.bunk.cc | .....(o)Z_/(o)
| |
Andersen \(3650\) (01-12-2005)
| Kommentar Fra : Andersen \(3650\) |
Dato : 01-12-05 17:49 |
|
"Jacob Bunk Nielsen" <spam@bunk.cc> skrev i en meddelelse
news:spamdrop+m3lkz4ye7r.fsf@paven.bunk.cc...
> "Rene Mikkelsen" <fam.mikkelsen@mail.tdcadsl.dk> writes:
>
>> Jeg modtager en mail at nu er min ordrer på 2 stk ryglæn til en Suzuki vz
>> 800 afsendt Ordrer nr:10005084 pris:248,95 eur pr.stk der er ryglæn
>> på
>> vej til mig for 3700 kr. jeg ikke har bestilt!!!!!!!!
>
> Surt!
>
> Men det kan altså godt passe at ordren om at hæve pengene er gået
> afsted selv om de ikke er forsvundet fra din konto endnu. Det sker jo
> ret sikkert helt automatisk.
>
> De kan trøste dig med at jeg har oplevet deres kundeservice som
> relativt kompetent (og længder foran alle de danske internetbutikker
> jeg har prøvet at handle med) de par gange jeg har haft fat i dem. Jeg
> er næsten sikker på at I nok skal finde en fredelig løsning, som ikke
> kommer til at koste dig andet end en tur til posthuset for at sende de
> der ryglæn tilbage.
>
Ja eller undlade at modtage/afhente pakken og så bed banken om at
tilbageføre beløbet. Det er det godt ved at betale med kort via nettet
God jul herfra også *<
| |
mlt (01-12-2005)
| Kommentar Fra : mlt |
Dato : 01-12-05 19:03 |
|
> De kan trøste dig med at jeg har oplevet deres kundeservice som
> relativt kompetent (og længder foran alle de danske internetbutikker
> jeg har prøvet at handle med) de par gange jeg har haft fat i dem. Jeg
> er næsten sikker på at I nok skal finde en fredelig løsning, som ikke
> kommer til at koste dig andet end en tur til posthuset for at sende de
> der ryglæn tilbage.
Enig, suveræn service ! Så det skal nok gå godt.
* med venstre fra styret *
Mikker
| |
Ukendt (01-12-2005)
| Kommentar Fra : Ukendt |
Dato : 01-12-05 21:47 |
|
"mlt" <mlt@dreamon.dk> skrev i en meddelelse
news:438f3aaf$0$140$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
>
> > De kan trøste dig med at jeg har oplevet deres kundeservice som
> > relativt kompetent (og længder foran alle de danske internetbutikker
> > jeg har prøvet at handle med) de par gange jeg har haft fat i dem. Jeg
> > er næsten sikker på at I nok skal finde en fredelig løsning, som ikke
> > kommer til at koste dig andet end en tur til posthuset for at sende de
> > der ryglæn tilbage.
>
> Enig, suveræn service ! Så det skal nok gå godt.
>
> * med venstre fra styret *
>
Jeg er også sikker på at det virker. Havde for et par år siden en
garantifejl på en omdr. tæller der var et lille år gammel.
Jeg sendte den retur, men den var i restordre, jeg fik så en mail om og de
ville tilbage flytte pengene.
Nogle dage efter kunne jeg se på min konto, at beløbet for omdr. tæller var
indsat + porto for at sende den tilbage!!!
Det er sku service
--
Venlig hilsen
Flemming Disc
www.discteknik.dk
| |
Rene Mikkelsen (02-12-2005)
| Kommentar Fra : Rene Mikkelsen |
Dato : 02-12-05 07:30 |
|
"Flemming Disc" <disctekniksnabeladiscteknik.dk> skrev i en meddelelse
news:438f6142$0$211$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...
>
> "mlt" <mlt@dreamon.dk> skrev i en meddelelse
> news:438f3aaf$0$140$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> >
> > > De kan trøste dig med at jeg har oplevet deres kundeservice som
> > > relativt kompetent (og længder foran alle de danske internetbutikker
> > > jeg har prøvet at handle med) de par gange jeg har haft fat i dem. Jeg
> > > er næsten sikker på at I nok skal finde en fredelig løsning, som ikke
> > > kommer til at koste dig andet end en tur til posthuset for at sende de
> > > der ryglæn tilbage.
> >
> > Enig, suveræn service ! Så det skal nok gå godt.
> >
> > * med venstre fra styret *
> >
>
> Jeg er også sikker på at det virker. Havde for et par år siden en
> garantifejl på en omdr. tæller der var et lille år gammel.
> Jeg sendte den retur, men den var i restordre, jeg fik så en mail om og de
> ville tilbage flytte pengene.
> Nogle dage efter kunne jeg se på min konto, at beløbet for omdr. tæller
var
> indsat + porto for at sende den tilbage!!!
> Det er sku service
>
> --
>
> Venlig hilsen
> Flemming Disc
> www.discteknik.dk
Jamen,den flinke Herr Jan F. fortalte da også at skulle det ske at posten
satte pakken i carporten,og jeg var nød til at betale for at sende pakken
tilbage,skulle jeg endelig sørge for at få sendt kviteringen med for
portoen, så de kunne betale det også,syntes bare stadig det havde været god
moral hvis de lå de 3700kr ud frem for mig,også i december,og ikke at
forglemme dem der har lavet fejlen.
Det gav da lidt luft igen......
MVH Rene Mikkelsen
>
| |
Armand (05-12-2005)
| Kommentar Fra : Armand |
Dato : 05-12-05 00:07 |
|
Rene Mikkelsen wrote:
>
> Jamen,den flinke Herr Jan F. fortalte da også at skulle det ske at posten
> satte pakken i carporten,og jeg var nød til at betale for at sende pakken
> tilbage,skulle jeg endelig sørge for at få sendt kviteringen med for
> portoen, så de kunne betale det også,
Hæ!
Tænk lige over hvorledes at du får kvitteringen for en ting du sender
med i samme forsendelse
> ...syntes bare stadig det havde været god
> moral hvis de lå de 3700kr ud frem for mig,også i december,og ikke at
> forglemme dem der har lavet fejlen.
Du er bare øm om dit læder!
Tag nu bare en slapper og afvent tingenes retmæssige gang - Det er vel
ikke værre end at finde ud af at du har fået tilbage for en 50'er selvom
du betalte med en plovmand og det er en halv time efter lukketid,
hvorfor du nødvendigvis må vente hele påsken(!) førend du kan henvende
dig om den let fundne fejltagelse :-/
--
Armand.
| |
Lasse Christensen (01-12-2005)
| Kommentar Fra : Lasse Christensen |
Dato : 01-12-05 19:19 |
|
Rene Mikkelsen wrote:
> Hej NG!
Hvordan kan de hæve penge fra din konto uden tilladelse, eller en ordrer
halløj fra dig?
Har du oprettet dig som bruger derinde, og derved tastet dine
kontooplysninger ind?
I så fald kunne det måske være en udefra der havde fået adgang til dine
login-oplysninger, og misbrugt dem?
--
How exactly do you teach abstinence though?
It's like beating a dead cow, it's fun, but it doens't really get you
anywhere.
| |
Rene Mikkelsen (01-12-2005)
| Kommentar Fra : Rene Mikkelsen |
Dato : 01-12-05 21:46 |
|
"Lasse Christensen" <nugiz@nospamcompuclub.dk> skrev i en meddelelse
news:438f3e79$0$78283$157c6196@dreader1.cybercity.dk...
> Rene Mikkelsen wrote:
> > Hej NG!
>
> Hvordan kan de hæve penge fra din konto uden tilladelse, eller en ordrer
> halløj fra dig?
> Har du oprettet dig som bruger derinde, og derved tastet dine
> kontooplysninger ind?
> I så fald kunne det måske være en udefra der havde fået adgang til dine
> login-oplysninger, og misbrugt dem?
>
> --
> How exactly do you teach abstinence though?
> It's like beating a dead cow, it's fun, but it doens't really get you
> anywhere.
Hej
Jeg afgav ordrer på flere ting bl.a 2 oliefilter o-ring,fik mail retur som
passede med det bestilte.
Jeg modtog pakken ,dog - de o-ringe,det hævede beløb var også reduceret så
ok!
Modtog så en mail at nu var mine 2 ryglæn afsendt,de 2 o-ringe der ikke var
med var nu blevet til 2 ryglæn?.
MVH Rene Mikkelsen
| |
Carl Dragert (01-12-2005)
| Kommentar Fra : Carl Dragert |
Dato : 01-12-05 20:15 |
|
"Rene Mikkelsen" <fam.mikkelsen@mail.tdcadsl.dk> wrote in message
news:438f21a4$0$8879$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
> og det vil så også dermed sige at de har hævet beløbet på min konto,jeg
> fortæller ham at jeg kan se de ikke har hævet beløbet endnu,så de må kunne
> stoppe det,han går i regnskab´s afd.,de er gået hjem for i dag.....og
> bla..bla
>
> Pakken kan heller ikke stoppes da den har forladt lageret,så det er noget
> rigtig pis for at sige det mildt,
> har fortalt kone og børn at der ingen jul bliver i år da far skulle have
> ny
> olie til mcén.
Til alle
Brug aldrig et betalingskort til postordrer eller andre køb hvor du ikke får
varen i hånden - brug altid et kreditkort!
Den som har pengene har magten.
mvh Carl Dragert
| |
Fisker (02-12-2005)
| Kommentar Fra : Fisker |
Dato : 02-12-05 10:36 |
|
>
> Til alle
> Brug aldrig et betalingskort til postordrer eller andre køb hvor du ikke
> får varen i hånden - brug altid et kreditkort!
> Den som har pengene har magten.
>
> mvh Carl Dragert
Hej
Kan du ikke lige forklare det lidt nærmere, jeg troede faktisk at det
var bedst at bruge sit almindelige visa kort til netindkøb.
Ulempen ved et kreditkort er vel også at det typisk er dyrere at have
end et alm. visa.
MVH
Ole Fisker
| |
Anders Majland (02-12-2005)
| Kommentar Fra : Anders Majland |
Dato : 02-12-05 11:34 |
|
> Kan du ikke lige forklare det lidt nærmere, jeg troede faktisk at det
> var bedst at bruge sit almindelige visa kort til netindkøb.
Reglerne er de samme for alle betalingskort - det er ligegyldigt om det er
et kredit eller et kontantkort.
I udlandet er VISA også typisk et kreditkort.
> Ulempen ved et kreditkort er vel også at det typisk er dyrere at have
> end et alm. visa.
Jeg har flere kreditkort der er gratis at have (og bruge hvis jeg indbetaler
rettidigt når kredittiden er gået) Bla. et Mastercard og et
forbrugsforeningskort (som jeg dog betaler over betalingsservice - der får
jeg så en ekstra lang kredittid som jeg betaler lidt renter for, men det
glippede pga email problemer 2 gange at betale det elektroniske girokort
rettidigt og så er der 100kr i gebyr) samt godt en håndfuld benzinkort der
også er kreditkort da månedes køb faktureres samlet. Mit visa er det dyreste
(og opsagt når denne periode udløber), forbrugsforeningen er der også et
årligt gebyr på, mens resten afaik er gratis både at have og bruge. Men der
er ikke mange af dem der kan bruges i udlandet ....
| |
Rune D. Jørgensen (02-12-2005)
| Kommentar Fra : Rune D. Jørgensen |
Dato : 02-12-05 11:43 |
|
Det var smuk og solrig dag da Fisker skrev
news:43901572$0$1748$edfadb0f@dread11.news.tele.dk i
dk.fritid.motorcykel:
> Kan du ikke lige forklare det lidt nærmere, jeg troede faktisk at det
> var bedst at bruge sit almindelige visa kort til netindkøb.
Når du bruger dit visakort i danmark, virker det som et debitkort, du får
altså trukket pengene med det samme. Når du bruger dit VISA-kort i udlandet
virker det som kredit-kort.
Du har ret i at det er bedst at bruge sit visakort til betalinger for
netkøb, da du netop, som skrevet andetsteds i tråden, kan gå ned i din bank
og underskrive en tro og love erklæring og få pengene tilbageført.
--
Rune D. Jørgensen
| |
Anders Majland (02-12-2005)
| Kommentar Fra : Anders Majland |
Dato : 02-12-05 12:22 |
|
> Når du bruger dit visakort i danmark, virker det som et debitkort, du får
> altså trukket pengene med det samme. Når du bruger dit VISA-kort i
> udlandet
> virker det som kredit-kort.
Bortset fra at pengene trækkes på kontoen hurtigst muligt... Jeg kender ikke
nogle danske banker der giver en kredit på visadankort. Men der går længere
tid inden pengene trækkes ved brug i udlandet end indenrigs - men f.eks kan
fluesmækker transaktioner godt være længe undervejs men det gør ikke
dankortet til et kreditkort - selvom der selvfølgelig godt kan være aftalt
en kredit på den tilhørende konto
| |
Carl Dragert (02-12-2005)
| Kommentar Fra : Carl Dragert |
Dato : 02-12-05 13:41 |
|
"Fisker" <OlenotValid@familienfisker.dk> wrote in message
news:43901572$0$1748$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
>
>>
>> Til alle
>> Brug aldrig et betalingskort til postordrer eller andre køb hvor du ikke
>> får varen i hånden - brug altid et kreditkort!
>> Den som har pengene har magten.
>>
>
> Kan du ikke lige forklare det lidt nærmere, jeg troede faktisk at det
> var bedst at bruge sit almindelige visa kort til netindkøb.
>
Når du betaler med kort kan du dele disse op i to grupper - kort hvor den
enkelte transaktion trækkes direkte på din konto, og kort hvor du
præsenteres for et mdl. kontoudtog med flere transaktioner som så skal
betales samlet med en given frist.
Ved den sidste type har du bedre mulighed for at gøre indsigelser før
pengene betales / trækkes på din konto.
Forestil dig en situation tilsvarende den Rene beskriver, hvor trækket er så
stort at din likviditet lider skade, f.eks. har du 30.000 stående på din
konto den 28/12, der betales automatisk en uretmæssig fordring (f.eks.
louis.de) på 15.000 kr. den 29/12, din termin skulle betales 30/12 via
betalingsservice med 25.000, men der står nu kun 15.000 tilbage på kontoen
så terminen betales ikke. Ja, du får besked fra banken og
kreditforeningsselskabet, men problemet er ubehageligt og giver en del
besvær.
Hvis du derimod brugte et kort af den første type kunne du nå at håndtere
problemet før din likviditet led skade.
Jeg kom hjem fra USA i sommer og opdagede på mit kontoudtog, at et hotel
havde trukket mig for tre værelser i to nætter i stedet for et værelse. En
opringning til hotellet løste problemet og kortselskabet rettede fordringen
før betalingen forfaldt.Det var kun $340, men det kunne jo have været et
langt større beløb.
Et andet råd:
Benyt altid to kort, et til 'normal' brug og et til Internet brug, og bland
aldrig sammen på disse. Så har du en større troværdighed hvis oplysningerne
fra dit 'normale' kort misbruges på Internettet.
Et tredie råd
Undgå at betale noget forud for en vare du modtager på et senere tidspunkt.
* Hvis firmaet går i betalingsstandsning og senere konkurs, figurerer du i
boet som en simpel kreditor.
* Sælger er måske mindre motiveret for hurtig levering (den der har pengene
har magten)
Og ja - vi har en ret god forbrugerbeskyttelse her i landet, og nogle gode
aftaler med vores pengeinstitutter - men, lidt 'rettidig omhu' skader ikke.
mvh Carl Dragert
| |
Richard (01-12-2005)
| Kommentar Fra : Richard |
Dato : 01-12-05 22:32 |
|
Rene Mikkelsen wrote:
> Ved min bestilling hos det tyske Louis af dele til olie skift til en Honda
> xl 600,og min egen Kawa600r,er der tilsyneladende gået virus i deres ordre
> computer,eller en indtaster har fået et epileptisk anfald.
De er vist inde i en rigtig dårlig periode: For nogle uger siden bestilte
jeg forskellige nedsatte restpost-varer, bl.a. nogle aerosoldåser, hvoraf
den ene blev tømt fuldstændig på vejen i den molestrerede, alt for store
papkasse, et kviksølvbatteri manglede, et par pærer var forkerte og et
beslag dobbeltleveret...
Leveringstiden var iøvrigt 1½ uge, og selv om jeg sendte det for meget
leverede beslag med retur sammen med de forkerte pærer og billeder af die
ganz schöne sauerei og et kreativt forslag om at pakke aerosoldåser sammen
i krympefolie, blev jeg alligevel faktureret for merværdien af et sæt
pærer af samme værdi som de fejlleverede...
OK, det var regnemæssigt korrekt, men ikke særlig kulant IMHO - uventet
små sko vil jeg sige
> Har fået luft nu TAK,jeg skal nok fortælle hvordan det hele ender til evt.
> interesserede.
Netop, kender netop fornemmelsen - det er vigtigt
--
Richard Pade, Sorgenfri, DK
| |
Emil (02-12-2005)
| Kommentar Fra : Emil |
Dato : 02-12-05 12:47 |
|
Carl Dragert wrote:
> Til alle
> Brug aldrig et betalingskort til postordrer eller andre køb hvor du ikke får
> varen i hånden - brug altid et kreditkort!
> Den som har pengene har magten.
Dette er for så vidt sandt hvis du bor i USA eller andre 3.
verdenslande (kreditkort mæssigt), men i Danmark har vi en ret god lov
om betalingskort, og den betyder at det er lige meget om du benytter
kreditkort eller betalingskort. Banken skal straks tilbageføre penge
til dig hvis du skaber tvivl om et "køb" på dit kort, lige meget om
det er Master/Diners eller VISA.
Mvh.
Emil S.
| |
Jes Vestervang (02-12-2005)
| Kommentar Fra : Jes Vestervang |
Dato : 02-12-05 12:55 |
|
rpaderichard@netscape.net (Richard) writes:
> Rene Mikkelsen wrote:
>
>> Ved min bestilling hos det tyske Louis af dele til olie skift til
>> en Honda xl 600,og min egen Kawa600r,er der tilsyneladende gået
>> virus i deres ordre computer,eller en indtaster har fået et
>> epileptisk anfald.
>
> De er vist inde i en rigtig dårlig periode: For nogle uger siden
> bestilte jeg forskellige nedsatte restpost-varer, bl.a. nogle
> aerosoldåser, hvoraf den ene blev tømt fuldstændig på vejen i den
> molestrerede, alt for store papkasse, et kviksølvbatteri manglede,
> et par pærer var forkerte og et beslag dobbeltleveret...
Samme her. Jeg havde bestilt nogle varer, der var på lager ifølge
hjemmesiden. Halvdelen viser sig at være udsolgt, men de sender
alligevel de resterende dele der står for en femtedel af det samlede
beløb, så portoen udgør 1/3 af den samlede udgift. Ret irriterende,
når jeg nu f.eks. bare kunne have bestilt et andet oliefilter. Efter
et par uger er de fleste varer igen på lager, og normalt ville de jo
bare eftersende varen uden ekstra porto, men åbenbart ikke denne
gang. Ikke nok med det sendte de også pakken til en forkert adresse,
jeg havde brugt tidligere på året, selvom belræftelsesmailen tydeligt
nævnte den korrekte.
Men, det er jo Louis, så en venlig henstilling per mail fik dem til at
eftersende varerne (med oprindelig rabat) uden ekstra porto
--
mvh Jes Vestervang @ FZS600 & DT125R
| |
|
|