Affjedring gsx'er 89'
Fra : Mikkel F.S. Andersen

Dato : 30-11-05 12:49

Jeg er ved at indhente nogle priser på hvad det koster at få nye fjedre
i foran og affjedring bag på min gsx 750f'er fra 89. Jeg syntes den er
noget blød i det, så de er nok ved at være udskiftningsværdige.

Mit spørgsmål er så: Skal man prøve at finde nogle fjedre der er hårere
end standardfjedrene, eller vil nye være rigeligt 'håre'?

Er der i øvrigt nogle mærker, som er specielt værd at gå efter? Vel og
mærke til en ældre maskine ;)

--
/mikkel
"Those penguins... they sure 'aint normal..."

Fra : Kim \(Bandit600\)

Dato : 02-12-05 17:20

"Mikkel F.S. Andersen" skrev

> [...]
> end standardfjedrene, eller vil nye være rigeligt 'håre'?
>
> Er der i øvrigt nogle mærker, som er specielt værd at gå efter? Vel og

Jeg synes selv det var en rigtig god investering at købe nye progressve
fjedre til min cykel, så jeg vil anbefale dig at skifte dem, hvis du synes
din forgaffel er blevet for blød!
Standardfjedrene på min model er kun ca halvt så lange som selve længden
på gaffelbenene, i resten sad der et metalrør, altså ingen absobering der i.
standardfjedrene er el ca 3,5-4,5mm og med ensartet vikling!
Hvis du køber nye progressive fra eksempel fra ohlins, hyperpro, wirth,
whitepower, wilbers osv, (pris 800-1500kr) vil de højest sandsyneligt være
noget kraftigere, og være i hele forgaffelbenets længde, og tættere viklet i
den ene ende, altså progressive! Husk olien har også stor betydning for
affjedringen!

Mvh kim..

Fra : Mikkel F.S. Andersen

Dato : 08-12-05 23:17

On Fri, 2 Dec 2005 17:19:53 +0100
"Kim \(Bandit600\)" <lundgaard@skjern-net.dk> wrote:

> [...]
> den ene ende, altså progressive! Husk olien har også stor betydning for

Tak for svaret, så må jeg hellere komme igang. Er der sparet noget ved at købe sådan nogle sager i .de - eventuelt hvor?
I følge min manual er fjedre i forgaflen og støddæmperen bag lige til at skifte selv.