hvad gør politiet hvis mc ikke vil stoppe?
Fra : tb

Dato : 28-11-05 19:56

Sad bare og tænkte over det, efter at have set en af de der latterlige
ghostrider klip

En bil kan man smide sømplader ud for, eller man kan mase den eller hvad ved
jeg, men gør man noget ved en MC i høj fart, slår man jo sandsynligvis
føreren ihjel.
Omvendt er det jo ikke smart hvis de der med dødsforagt og manglende
hensynstagende bare gør som de vil fordi de ikke kan fanges

OG !!!!!!!!! Det er **IKKE** fordi jeg har planer om at skrue kørselstiden
til mit arbejde ned

Fra : kristensenrune@hotma~

Dato : 28-11-05 22:15

Nogle vælger at gøre sådan her:
http://www.break.com/articles/copmotor.html

Håber bare ikke at betjent Jensen også gør det ;)

Fra : Kenneth Østrup

Dato : 30-11-05 01:35

kristensenrune@hotmail.com wrote:
> Nogle vælger at gøre sådan her:
> http://www.break.com/articles/copmotor.html
>
> Håber bare ikke at betjent Jensen også gør det ;)

Damn, vanvittigt

Kenneth Østrup
Weblog: <http://blog.riskoger.net/>
Billedarkiv: <http://bronson.dk/>
Honda RC04/SC01/PC25 - 1984

Fra : Niels B

Dato : 30-11-05 14:47

kristensenrune@hotmail.com wrote:

> Nogle vælger at gøre sådan her:
> http://www.break.com/articles/copmotor.html

> Håber bare ikke at betjent Jensen også gør det ;)

Av! Så kan han lære det!

Fra : Thomas & Camilla

Dato : 28-11-05 23:25

Hejsa.
Hvis du ingen nummer plade har på, og du ikke vil standse, så kan de ikke
gøre noget. De må ikke bruge sømmåtter, sparke dig af, eller køre ind i dig.

Fra : Jon & Ann-Rikka

Dato : 29-11-05 10:47

De vil højst sandsynligt prøve at følge efter dig, indtil du løber tør for
benzin.
Hvis du køre rigtig råddent, holder de nok radiokontakt med andre betjente
og prøve at spotte dig uden indgriben og fare for andres liv og lemmer..

--
MVH
Jon Larsen

"Thomas & Camilla" <ccxxvejrupskov@tiscali.dk(fjern ccxx)> skrev i en
meddelelse news:438b83c5$0$47072$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...

Fra : Claus Rittig

Dato : 29-11-05 21:54

"Jon & Ann-Rikka" <jonlarsen@(fjerndette)stofanet.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> og prøve at spotte dig uden indgriben og fare for andres liv og lemmer..

Nåh, mon ikke lige netop DET er en god anledning til at bruge de nye
helikoptere de har fået?
Og hvis hastigheden er tilstrækkelig høj, når du ryster politi-bilen af, og
der er andre trafikanter på vejen, så er det ikke kun færdselsloven du vil
blive tiltalt efter

Politiet syd for grænsen har ikke så avancerede helikoptere som vi har i DK,
de satser anderledes: De har lige fået leveret en dynge specialbyggede
Porsche Carrera RS politibiler for at løse det problem de har med
udenlandske (især engelske) hasarderede motorcyklister.

Det er nok værd at overveje, før man prøver at stikke af fra politiet, om
man har råd til at miste det der er på spil.

Rittig

Fra : MKS - 74

Dato : 29-11-05 22:01

On Tue, 29 Nov 2005 21:53:44 +0100, "Claus Rittig"
<ClausRittigFJERNDETTE@Hotmail.Com> wrote:

>Det er nok værd at overveje, før man prøver at stikke af fra politiet, om
>man har råd til at miste det der er på spil.

Det er velsagtens så dem der iøvrigt synes de har et l****liv der
prøver .

--
-Michael
CBR600 info - http://home.tiscali.dk/isl21043/CBR600/

Fra : Dr.Enduro

Dato : 30-11-05 07:46

MKS - 74 wrote:

> Det er velsagtens så dem der iøvrigt synes de har et l****liv der
> prøver .

Ja, og som måske tror, at andre folks liv er lige så trist, så det ikke
gør noget, hvis de tager nogen med i faldet...

--

Hilsen Jan

Fra : Ronni

Dato : 29-11-05 10:26

"tb" <skodskod@yahoo.com> wrote in message
> [...]
> Omvendt er det jo ikke smart hvis de der med dødsforagt og manglende
> hensynstagende bare gør som de vil fordi de ikke kan fanges

Jeg VED det ikke, men jeg vil tro de noterer din nummerplade, og henter dig
senere.
Har du ikke nummerplade på, vil de vel køre efter dig til du enten stopper
eller forsvinder.

Nu du selv nævner GR filmene, har du set klippet "Linköping uncut" fra
bonussektionen?
Det klip viser vist meget godt hvorfor man ikke skal prøve at køre fra
politiet - jeg tror det er de færreste der har nerver til at holde en fart
over 220 ret længe ad gangen, men polisen følger med ved den hastighed. (At
de så kører galt til sidst er en anden ting).
Desuden vil en MC betjent nok kunne hænge på selv den mest adrenalin-pumpede
kører på en 1000cc-R maskine, da de også har temmelig stor erfaring.
Det er jo sjældent man har 50 km tom motorvej til at køre fra politiet.

Ellers kunne de jo ringe hjem og høre om der var en trafikhelikopter i
luften - det er der jo altid i Ørnen :)

Så svaret på dit spørgsmål er nok, at det ikke er et voldsomt stort problem,
og at der derfor heller ikke er opfundet værktøjer og retningslinier til den
situation.

Mvh
Ronni

Fra : tb

Dato : 29-11-05 12:02

> [...]
> over 220 ret længe ad gangen, men polisen følger med ved den hastighed.
> (At de så kører galt til sidst er en anden ting).

Ja jeg synes 220 på en autobahn med god plads giver rigeligt adrealin, så
jeg har ingen planer om at prøve

> [...]
> stor erfaring.
> Det er jo sjældent man har 50 km tom motorvej til at køre fra politiet.

ja jae, men omvendt kan det jo være det presser synderen op i fart, og får
ham til at tage dumme chancer, hvis han er efterfulgt, så det må vel være et
valg..
Og hvis det er indtil tanken er tom, så vil jeg håbe at det er en meget
tørstig mc de følger så de ikke skal ud på en flere hundrede km tur...

> Ellers kunne de jo ringe hjem og høre om der var en trafikhelikopter i
> luften - det er der jo altid i Ørnen :)

Hørte noget om at der i station2 igår havde været noget om at de ville bruge
millitær helikoptere i større stil til netop dette...

Fra : Ronni

Dato : 29-11-05 19:53

"tb" <skodskod@yahoo.com> wrote in message
news:438c3548$0$78284$157c6196@dreader1.cybercity.dk...> ja jae, men omvendt
kan det jo være det presser synderen op i fart, og får
> ham til at tage dumme chancer, hvis han er efterfulgt, så det må vel være
> et valg..
Det er det nemlig. Og man skal huske på, at politiet ikke kan se hvad der
foregår inde i hovedet på dig, og ikke kan gætte hvorfor du ikke vil
stoppes.
Det kunne jo være fordi du lige havde kørt et barn ihjel, havde begået et
bankrøveri eller andet, så de er jo nødt til at kalkulere med en vis risiko
hvis folk ikke stopper frivilligt.

> Hørte noget om at der i station2 igår havde været noget om at de ville
> bruge millitær helikoptere i større stil til netop dette...
Jeg så ikke programmet, har du et link til noget info om det?

Mvh
Ronni

Fra : Ukendt

Dato : 29-11-05 23:46

http://station2.tv2.dk/udsendelser/article.php?id=3267869

--
Dannie

Fra : Thomas Makro

Dato : 30-11-05 13:48

On Tue, 29 Nov 2005 12:02:23 +0100, "tb" <skodskod@yahoo.com> wrote:

> [...]
Jamen den flyver jo kun 200 km/t - iflg station 2 - så det gør ingen
forskel.

--
Thomas Makro, DMCN #280
Honda VFR 750 F

Fra : Martin Guld Thomsen

Dato : 30-11-05 14:28

"Thomas Makro" <tmakro@vip.removethisrightnow.cybercity.dk> wrote in message
> Jamen den flyver jo kun 200 km/t - iflg station 2 - så det gør ingen
> forskel.

Ja, det er selvfølgelig kun 200-210km/t, men til gengæld er det ægte km/t,
så de fleste MC skal op 220-230km/t på speedometeret for matche det,
derudover kan en Heli jo flyve i fugleflugtlinie, modsat en en MC som
normalt er nødt til at holde sig på vejen ved hastigheder over 200km/t,
hvilket gør den umuligt at flygte fra foruden man kan finde et stykke vej
som går næsten ligeud i minimum 20-30km, da den jo også har et rimelig
udsyn.

En MC der kan gå over 230km/t vil selvfølgelig kunne køre fra den på
motorveje og større landeveje, hvis trafikken altså tillader det.

Mvh.
Martin.

Fra : Anders Rostgaard Bys~

Dato : 30-11-05 14:54

> Jamen den flyver jo kun 200 km/t - iflg station 2 - så det gør ingen
> forskel.

Iflg. http://forsvaret.dk/HMAK/Materiel/Panser/ (ved ikke helt hvad en
helikopter laver under "Panser") har Fennec'sene en topfart på 145knob (ca
=270kmt) så I kan godt finde Hayabusa'en eller ZX12'eren frem

/Anders

Fra : Thomas Makro

Dato : 30-11-05 15:12

On Wed, 30 Nov 2005 13:53:32 +0000 (UTC),
anders_FJERNbystrup@hotmail.com (Anders Rostgaard Bystrup) wrote:

>Iflg. http://forsvaret.dk/HMAK/Materiel/Panser/ (ved ikke helt hvad en
>helikopter laver under "Panser") har Fennec'sene en topfart på 145knob (ca
>=270kmt) så I kan godt finde Hayabusa'en eller ZX12'eren frem

Endelig en udfordring til Ghostrider

Fra : Armand

Dato : 01-12-05 20:29

Thomas Makro wrote:

> Jamen den flyver jo kun 200 km/t - iflg station 2 - så det gør ingen
> forskel.

Og dét er samtidig kun i.f.t. luften, så med 50kmt's modvind har man
noget af et fortrin

--
Armand.

Fra : Steen Schmidt

Dato : 17-12-05 17:04

Armand wrote:

> Og dét er samtidig kun i.f.t. luften, så med 50kmt's modvind har man
> noget af et fortrin

Med 50 km/t modvind går en ZX12 altså heller ikke 300

Mvh
Steen

Fra : Armand

Dato : 17-12-05 21:28

Steen Schmidt wrote:

> Med 50 km/t modvind går en ZX12 altså heller ikke 300

Måske nok ikke; men jvf. ovenstående oplysning om 200km/t er det så i
praksis kun 150' ved 50' modvind!

--
Armand.

Fra : Niels B

Dato : 30-11-05 15:02

tb wrote:

> [...]

> hensynstagende bare gør som de vil fordi de ikke kan fanges

> OG !!!!!!!!! Det er **IKKE** fordi jeg har planer om at skrue kørselstiden

Spurgte en betjent om nøjagtig det samme en dag jeg mødte dem ved en
fartkontrol (var derude i forbindelse med mit arbejde, så røg ikke selv i
fælden)

Han sagde at de normalt tog nummeret, og kontaktede jetpiloten senere,
hvis han stak af fra dem, men i de tilfælde hvor nummerpladen var bukket,
var der ikke så meget andet at gøre, end at håbe på, at de fik ham en
anden dag.

Jeg fik også at vide, at de kun eftersatte fartbøller til en vis grænse,
for som han sagde havde han også en familie at skulle hjem til efter
fyraften.

Det synes jeg lyder som en meget fair forklaring man må så bare håbe
at ghostriderwannaee'en ikke tager andre med i faldet, når han smadrer sig
selv og sin cykel :-|

/Niels

Fra : Claus Rittig

Dato : 01-12-05 18:44

"Niels B" <nielses-messenger@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Jeg fik også at vide, at de kun eftersatte fartbøller til en vis grænse,
> for som han sagde havde han også en familie at skulle hjem til efter
> fyraften.

Er det ikke netop derfor de har taget helikopterne i brug?

Rittig

Fra : Rune D. Jørgensen

Dato : 02-12-05 12:01

Det var smuk og solrig dag da Niels B skrev
news:dmkbbu$3lr$1@abbeden.bunk.cc i dk.fritid.motorcykel:

> Han sagde at de normalt tog nummeret, og kontaktede jetpiloten senere,

Hvis det er en jetjager skal man nok ikke satse på at køre fra den :P

--
Rune D. Jørgensen

Fra : Anders Majland

Dato : 02-12-05 12:30

> Hvis det er en jetjager skal man nok ikke satse på at køre fra den :P

Jeg tror bare misilerne fra en F16 kan lave lidt ravage i asfalten .... De
patruljerer jo alligevel det danske luftrum og hvorfor skulle de ikke også
sættes ind mod hastighedsovertrædelser. Så kan de også få trænet lidt mod
bevægelige mål....

Ovenstående er IRONI

Fra : Mikkel Christensen

Dato : 02-12-05 15:22

"Anders Majland" <anders.majland-see.signature@address.invalid> writes:

> [...]
> .... De patruljerer jo alligevel det danske luftrum og hvorfor skulle
> de ikke også sættes ind mod hastighedsovertrædelser. Så kan de også få

Yeah! Apache Longbow til færdselspolitiet! Så kan man jo se om man kan køre
fra Mr. 30mm.

> Ovenstående er IRONI

Nåeh... :)

--
Mikkel | Died. Woke up in Hell. Punched in PIN, logged on.
motortosse.dk | Just another day.