Regler for blinklys samt udstødning
Fra : Ukendt

Dato : 23-11-05 23:37

Hej

Hvilke regler er der for hvornår en MC skal have blinklys?
Er der nogen regler for udstødning?
Hvilke årgange skiller det?

--
Venlig Hilsen
Greetings

Preben Christensen
www.cobra-mc.dk

Fra : Jake

Dato : 24-11-05 10:42

Preben Christensen wrote:
> Hej
>
> Hvilke regler er der for hvornår en MC skal have blinklys?
> Er der nogen regler for udstødning?
> Hvilke årgange skiller det?

Taget løst fra hukommelsen
MC'er fra før 1995 skal ikke have blinklys, men hvis de er monteret så
skal de virke.

Med hensyn til udstødning er der bestemte regler for hvor meget en sådan
må støje

mvh
Jake
XJ 600 i vinterhi

Fra : Michael Gertz Nielse~

Dato : 24-11-05 10:56

Det hedder vist; motorcyklen ikke må støje unødvendigt (grænsen er vist på
94 dB) - Det er dog ikke blandt politiets mærkesag at jagte MC'er der
støjer, men noget der undersøges når MC'en skal til syn.

Kan tilføje som bonusinfo at en mc ikke behøver haveriblink.

Fra : Mikkel Christensen

Dato : 24-11-05 11:56

"Michael Gertz Nielsen" <michael_gertz_nielsen@hotmail.com> writes:

> Det er dog ikke blandt politiets mærkesag at jagte MC'er der støjer,
> men noget der undersøges når MC'en skal til syn.

Det kommer ganske an på hvordan du og din motorcykel ser ud. Min bror
bliver da ihvertfald jævnligt stoppet på hans HD og chikaneret af de
sortklædte. Det er dog blevet bedre efter at han er begyndt at køre
rundt med en kopi af synsrapport, registreringsattest og udvalgte
passager af 'Foreskrift for syn af motorkøretøjer' - så slipper han
da i det mindste for turen over i synshallen.

--
Mikkel | You need only two tools: WD-40 and gaffer tape.
motortosse.dk | If it doesn't move and it should, use WD-40.

Fra : Henning

Dato : 24-11-05 22:26

Når du siger udstødning, kan det jo både være forurening og støj. Da jeg
gætter på støj kan jeg oplyse dig følgende som er fundet på
Færdselsstyrelsen side
http://www.fstyr.dk/graphics/Synkron-Library/Faerdselsstyrelsen/Dok/Vejledninger/Syn_og_omsyn/kap07.pdf
se side 15. (Der står også noget om forurening)
Der er ikke nemt at beskrive da jo ældre en motorcykler er jo mere må den
larme, jo større kubik jo mere må de larme og de må også larme mere hvis der
er monteret uoriginal udstødning.
Henning