OT: Iban/Swift
Fra : OZ3BTO

Dato : 22-11-05 00:46

Ja jeg ved jo at her sidder en del der har brugt disse

Sagen er den at jeg har solgt noget til en nordmand der vil overføre
pengende til min bank

Der er slef brugt Iban/Swift sjov

Spørgsmålet er så hvor længe går der før kr. står på min konto efter han
har overført ?

OZ3BTO

Fra : Jens Jacob Bager Jen~

Dato : 22-11-05 09:25

> [...]
> pengende til min bank
>
> Der er slef brugt Iban/Swift sjov
>
> Spørgsmålet er så hvor længe går der før kr. står på min konto efter

Et par dage

--
Mojn
Jens Bager Jensen

Fra : Bjørn S

Dato : 22-11-05 09:31

OZ3BTO wrote:

> Spørgsmålet er så hvor længe går der før kr. står på min konto efter han
> har overført ?

Jeg har prøvet det mange gange til/fra Norge, og det kan gå helt op til en
uge + weekend(hvor der ikke sker noget). Jeg tror det er lidt afhængigt af
bankene i de forskellige land, Nordea går ihvertfald store omveje så de
kan trække renter.

--
/Bjørn

Fra : Dr.Enduro

Dato : 22-11-05 10:31

OZ3BTO wrote:
> [...]
> pengende til min bank
>
> Der er slef brugt Iban/Swift sjov
>
> Spørgsmålet er så hvor længe går der før kr. står på min konto efter han

Har oplevet 5-6 hverdage til Tyskland.

--

Hilsen Jan

Fra : Henrik Nielsen

Dato : 22-11-05 10:33

"hvor længe går der"

Når jeg overføre penge, kommer det an på hvor meget jeg vil betale.... Men
den "billige" mener jeg tager 3-4 dage...

--
Mvh.
Henrik

Fjern x i mailadr. ved svar på mail.

Fra : OZ3BTO

Dato : 22-11-05 13:50

"OZ3BTO" <spam@oz3bto.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> pengende til min bank
>
> Der er slef brugt Iban/Swift sjov
>
> Spørgsmålet er så hvor længe går der før kr. står på min konto efter han

Takker for de mange svar
Også vil jeg da vente nogen dage og se hvad der sker
For aftalen med nordmanden er at jeg intet sender førd er er kr på min konto

OZ3BTO

Fra : snusken

Dato : 22-11-05 19:15

> Der er slef brugt Iban/Swift sjov
>
> Spørgsmålet er så hvor længe går der før kr. står på min konto efter han
> har overført ?

Hvis der i stedet for SWIFT benyttes det nyere BIC nummer, som
specifikt udpeger den lokale bank (og ikke hovedkontoret eller en
hypotekbank) kan selv en discountoverførsel foregå på en dag eller to..

--
fjern 2*ii i email adressen

mvh eric

Fra : Richard

Dato : 22-11-05 20:14

snusken wrote:

> Hvis der i stedet for SWIFT benyttes det nyere BIC nummer, som
> specifikt udpeger den lokale bank (og ikke hovedkontoret eller en
> hypotekbank) kan selv en discountoverførsel foregå på en dag eller to..

Ikke nødvendigvis for bankerne handler efter sigende med disse
udlandsoverførsler: Din bank udbyder dem på spotmarkedet og sælger dem
videre til højestbydende bank, der så arbejder med dem en eller flere
dage, indtil de til sidst havner på modtagerens konto

Formentlig af den grund skifter den anførte udenlandske korrespondentbank
- ofte i et helt tredie EU-land - fra gang til gang på overførsler til
samme land og bankkoncern

Lad os se om ikke DR Pengemagasinet eller Kontant kaster sig over emnet en
dag

--
Richard Pade, Sorgenfri, DK

Fra : snusken

Dato : 22-11-05 21:09

> [...]
> videre til højestbydende bank, der så arbejder med dem en eller flere
> dage, indtil de til sidst havner på modtagerens konto

Ja, hvor der kan malkes geder, bliver der også.
Helt utroligt idag, at der opretholdes så gl.dags
systemer, hvor kreditkortbetaling via internettet er
så nemt at bruge.

--
fjern 2*ii i email adressen

mvh eric

Fra : OZ3BTO

Dato : 23-11-05 12:00

> [...]
> pengende til min bank
>
> Der er slef brugt Iban/Swift sjov
>
> Spørgsmålet er så hvor længe går der før kr. står på min konto efter han

Det gik hurtigere end forventet .. Har lige fået brev fra banken om at
pengende er overført
Så nu vil jeg på posthuset og sende en pakke

OZ3BTO