/ Forside / Interesser / Fritid / Motorcykler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Motorcykler
#NavnPoint
dova 9238
pallenoc 4816
pallebhan.. 3536
masteraug.. 3050
nilsg 2382
jakjoe 2110
transor 2030
CLAN 1915
Sunowich 1420
10  3773 1345
Erfaring med MC alarm Legos 3?
Fra : Jonielsen


Dato : 21-11-05 22:45

Jeg skal vintermontere en motorcykelalarm. Jeg har hos Louis købt en Legos
3, men er i tvivl om en enkelt monterings-ledning. Den skal tilsyneladende
forbindes til negativ styring af horn-relæet - men min V-strom har ikke et
hornrelæ.

Kan man lade være med at montere denne funktion (alarmen har jo selv alarm
indbygget)?
Evt. hvordan skal funktionen ellers monteres?

/Jens



 
 
OZ3BTO (22-11-2005)
Kommentar
Fra : OZ3BTO


Dato : 22-11-05 00:43


"Jonielsen" <intet@spam.dk> skrev i en meddelelse
news:Edrgf.201$HE2.12@news.get2net.dk...
> Jeg skal vintermontere en motorcykelalarm. Jeg har hos Louis købt en Legos
> 3, men er i tvivl om en enkelt monterings-ledning. Den skal tilsyneladende
> forbindes til negativ styring af horn-relæet - men min V-strom har ikke et
> hornrelæ.
>
> Kan man lade være med at montere denne funktion (alarmen har jo selv alarm
> indbygget)?
> Evt. hvordan skal funktionen ellers monteres?
>
> /Jens
>
>

Hvis den er som alarmen på en bil er det ikek nødvenmdig at sætte den til
hornet
Der var også sådan en fætter på den alarm jeg har sat i madkassen og den
blev ikke sat til eftersom alarmen havde egen 120DB sirene

OZ3BTO



Armand (22-11-2005)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 22-11-05 17:32

OZ3BTO wrote:
> "Jonielsen" <intet@spam.dk> skrev i en meddelelse
> news:Edrgf.201$HE2.12@news.get2net.dk...
>
>>Kan man lade være med at montere denne funktion (alarmen har jo selv alarm
>>indbygget)?
>>Evt. hvordan skal funktionen ellers monteres?
>
> Hvis den er som alarmen på en bil er det ikek nødvenmdig at sætte den til
> hornet
> Der var også sådan en fætter på den alarm jeg har sat i madkassen og den
> blev ikke sat til eftersom alarmen havde egen 120DB sirene

Er det egentlig ikke sådan at man herhjemme IKKE må bruge bilens eget
horn :-/

--
Armand.

OZ3BTO (22-11-2005)
Kommentar
Fra : OZ3BTO


Dato : 22-11-05 22:06


"Armand" <armand@mc-chaufforerne.dk> skrev i en meddelelse
news:MJHgf.901$Cl2.11659@news000.worldonline.dk...
> OZ3BTO wrote:
> > "Jonielsen" <intet@spam.dk> skrev i en meddelelse
> > news:Edrgf.201$HE2.12@news.get2net.dk...
> >
> >>Kan man lade være med at montere denne funktion (alarmen har jo selv
alarm
> >>indbygget)?
> >>Evt. hvordan skal funktionen ellers monteres?
> >
> > Hvis den er som alarmen på en bil er det ikek nødvenmdig at sætte den
til
> > hornet
> > Der var også sådan en fætter på den alarm jeg har sat i madkassen og
den
> > blev ikke sat til eftersom alarmen havde egen 120DB sirene
>
> Er det egentlig ikke sådan at man herhjemme IKKE må bruge bilens eget
> horn :-/
>
> --
> Armand.

Ved jeg ikek noget om .. dog er der noget med at den kun må hyle i 30 sek.
Hvilket er riiigeligt til at jeg vågner og kan kikke ud af vinduet.
2Hjuleren bruger jeg en 85kg´s vovse alarm

OZ3BTO



Nielsen (22-11-2005)
Kommentar
Fra : Nielsen


Dato : 22-11-05 20:10


"Jonielsen" <intet@spam.dk> skrev i en meddelelse
news:Edrgf.201$HE2.12@news.get2net.dk...
> Jeg skal vintermontere en motorcykelalarm. Jeg har hos Louis købt en Legos
> 3, men er i tvivl om en enkelt monterings-ledning. Den skal tilsyneladende
> forbindes til negativ styring af horn-relæet - men min V-strom har ikke et
> hornrelæ.
>
> Kan man lade være med at montere denne funktion (alarmen har jo selv alarm
> indbygget)?
> Evt. hvordan skal funktionen ellers monteres?
>

Du skal ikke forbinde den til hormet. Det står også i vejledningen til Legos
3, men ikke på vejledning på nettet..!

Du skal forbinde alarmen til batteri (+ og -), til blinklys, til medfølgende
lydgiver og til strøm ved tænding. Den sidste tager de fleste fra baglygten.
Endelig skal du forbinde en ledning til (-), hvis du ikke har købt en
elektrisk kontakt til dine tasker eller lignende.

Husk, at V-strom har aluminiums-stel, og derfor skal der ikke stelforbindes,
men trækkes ledning til batteri!

Venlig hilsen
Thomas



Ukendt (23-11-2005)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 23-11-05 06:25


>
> Husk, at V-strom har aluminiums-stel, og derfor skal der ikke
> stelforbindes, men trækkes ledning til batteri!
>

Hej
Der er nu ganske udmærkedet stel i aluminium, mange strømførende ledninger
er i dag af aluminium.

Hygge PD CBR1100t



Jes Vestervang (24-11-2005)
Kommentar
Fra : Jes Vestervang


Dato : 24-11-05 00:20

"Poul Dam" <pouldamhyggeadslhome.dk> writes:

>> Husk, at V-strom har aluminiums-stel, og derfor skal der ikke
>> stelforbindes, men trækkes ledning til batteri!
>>
>
> Der er nu ganske udmærkedet stel i aluminium, mange strømførende
> ledninger er i dag af aluminium.

Der er vist noget om at aluminiumsledere ikke har det godt med
jævnspænding (som jo er tilfældet her) pga. galvanisk korrosion. Det
der redder vekselspænding er vist at processen kører baglæns halvdelen
af tiden.

Nu måtte jeg lige finde noget dokumentation:
<http://post.desitek.dk/PDFpub/5038_598.pdf>
,----
| 2. Elektrokemisk (galvanisk) korrosion optræder når metaller med
| forskellige potentialer forbindes sammen i ledende (elektrolytiske)
| omgivelser, eller når det samme metal befinder sig i uensartede
| (kemiske) og ledende omgivelser, der påvirker potentialet. Der
| opstår derved et anode-katodeforhold (element), hvor anoden vil
| korroderer (opløses) på grund af ionstrømmen i
| elektrolytten. Korrosionshastigheden er primært bestemt af
| temperaturen, potentialforskellen, hvor ledende (elektrolytiske)
| omgivelserne er samt selvfølgelig hvilket areal-og volumenforhold,
| der er mellem anode og katode. Fremmede strømme - især jævnstrømme
| - kan påvirke korrosionshastigheden både positivt og
| negativt. Beskyttelse mod elektrokemisk (galvanisk) korrosion er et
| spørgsmål om at undgå dannelsen af galvaniske elementer
| (dvs. samforbinding af metaller med for store potentialforskelle) i
| ledende omgivelser, eller udnytte de samme processer, der forårsager
| korrosion til korrosionsbeskyttelse. Anvendelse af offeranoder samt
| ved påtrykning af jævnspænding så metallet der skal beskyttes
| optræder som katode. Deraf navnene anodisk og katodisk beskyttelse.
| Kontrol og evt overvågning af fejlstrømme i installationer og anlæg
| kan forebygge korrosionsskader.
`----

De omtalte potentialeforskelle skal nok forekomme, især når
forbindelsen bliver lidt dårlig med tiden.

Jeg ville ikke eksperimentere med at få stelforbindelse gennem et
aluminiumsstel.
--
mvh Jes Vestervang @ FZS600 & DT125R

Jes Vestervang (24-11-2005)
Kommentar
Fra : Jes Vestervang


Dato : 24-11-05 09:38

"KT" <detsortehulATSLETTE@hotmail.com> writes:

>> De omtalte potentialeforskelle skal nok forekomme, især når
>> forbindelsen bliver lidt dårlig med tiden.
>
> Den omtalte potentialeforskel er en materialeegenskab som fortæller hvor
> ædelt materialet er i forhold til et andet materiale.

Ohh, ok.
--
mvh Jes Vestervang @ FZS600 & DT125R

Jes Vestervang (28-11-2005)
Kommentar
Fra : Jes Vestervang


Dato : 28-11-05 20:43

"Orla Pedersen" writes:

> Jes Vestervang skrev:
>
>>Der er vist noget om at aluminiumsledere ikke har det godt med
>>jævnspænding (som jo er tilfældet her) pga. galvanisk korrosion. Det
>>der redder vekselspænding er vist at processen kører baglæns
>>halvdelen af tiden.
>
>
> Og det holder jo ikke en meter. Stelledningen fra akku'en er som
> regel forbundet til motoren, (i "fie's" tilfælde ved
> svinggaffelophænget), herfra skal strømmen gennem motoren, og frem
> til forsiden hvor starteren befinder sig. Gæt hvad motoren er lavet
> af Alu' har ingen problemer med DC !

Ok, så
--
mvh Jes Vestervang @ FZS600 & DT125R

Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177552
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408849
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste