> Lærenem, hva'?
Må jo hellere høre efter når "ekspertisen" kigger forbi
>> .....mens den anden så ok ud til jeg tørrede olien af. Det blev derfor
>> først synligt da jeg havde skiftet den meget defekte ventil.
>
> Jeg tror at alene afmonteringen, á at skulle trække den udslåede ende
> igennem det snævert passende ventilstyr, vil afstedkomme kvaler - Eller
> har du allerede den ude?
Som du sagde - multisliber ... Jeg fik den helt defekte ud ved at slibe
toppen væk. Så var det ikke noget problem at få den igennem pladen over
fjederen ellers ventilstyr/pakninger.
Jeg har ikke taget den lidt defekte ud endnu....
> Det kunne forøvrigt se ud til at 'Prilia har et problem med hærdningen af
> ventilerne til denneher motor :-/
> Der bliver ikke skrevet om mod's eller alternativer nogetsteds??
Nej desværre - og jeg har læst om rigtig mange motorskader ved 20-30kkm. En
stor del skyldes sikkert mangel på service. Jeg har også hørt en dansk
"knallertmekaniker" mene at det var noget fis at checke/stiller ventiler
hver 6000km på den. Men med en spillerum på 5/100 ifølge specs er der jo
ikke meget at gøre med...
Så mon ikke jeg skal tage mig sammen og skifte den anden ventil også - jeg
har bare ikke flere liggende i skuffen men jeg ved da en forhandler der har
..... (brugte - for ellers tager det sikkert måneder igennem TMP)