Bandit med bremseproblemer
Fra : Henrik Andersen

Dato : 21-11-05 08:03

Jeg har afmonteret bagsvingeren og derfor også den bagerste kaliber og
tømt det for bremsevæske.
Nu har jeg samlet det hele igen, men jeg kan ikke få tryk på
bagbemsen. Det er som om pumpen ikke fungerer korrekt.
Er der nogle gode forslag til en løsning?

Henrik Andersen

Fra : Moller

Dato : 21-11-05 08:22

Henrik Andersen (slet GCJEH) wrote:
> [...]
> bagbemsen. Det er som om pumpen ikke fungerer korrekt.
> Er der nogle gode forslag til en løsning?

   Har du kommet bremse væske i ;)

--
VH
Lars Molnit

Fra : Henrik Andersen

Dato : 21-11-05 11:05

Moller <news@molnit.com> skrev:

> [...]
>MZ ETZ 300 CDi ReedValve, MZ TS
>250/1 Supra5, CZ 180
>Suzuki GSF-R 1200, Yamaha FZR1000 årgang 87

Ja da, jeg er ikke hel senil dement (endnu)

Henrik Andersen

Fra : Moller

Dato : 21-11-05 13:17

Henrik Andersen (slet JML0G) wrote:

> Ja da, jeg er ikke hel senil dement (endnu)

   Så er det bare som tommy siger... pumpe pumpe til du blir blå i
ansigtet... elastik trikket i alle tidsrum du ikk er ved maskinen ;)

Fra : Tommy Fer

Dato : 21-11-05 11:19

> [...]
> bagbemsen. Det er som om pumpen ikke fungerer korrekt.
> Er der nogle gode forslag til en løsning?

Bliv ved og bliv ved..

Det kan drille utroligt meget. Der findes udstyr der suger på
udluftnings skruen, de er en utrolig hjælp. Derudover kan det betale sig
at skrue hovedcylinderen (pumpen) af og ligesom lave frie veje for
luften, således der ikke er er buer der kan fange luften.

mvh Tommy Fer

Fra : Knud Dam

Dato : 21-11-05 18:40

"Henrik Andersen (slet GCJEH)" <hen.and@GCJEHpost3.tele.dk> skrev i en
meddelelse news:11325568220.949961705169382@dtext.news.tele.dk...
> [...]
> bagbemsen. Det er som om pumpen ikke fungerer korrekt.
> Er der nogle gode forslag til en løsning?

Hej Henrik.

Hvor bor du ?

Min bror har en bremseudlufter, som gør sagen meget Leth.

KD, Bandit 600 S (Sydfyn)

Fra : Henrik Andersen

Dato : 23-11-05 08:00

Knud Dam <danteknikdetteskalvaek@tele2adsl.dk> skrev:

>"Henrik Andersen (slet GCJEH)"
><hen.and@GCJEHpost3.tele.dk> skrev i en
>meddelelse
>ext.news.tele.dk...

>Hej Henrik.
>
>Hvor bor du ?
>
>Min bror har en bremseudlufter, som
>gør sagen meget Leth.
>
>KD, Bandit 600 S (Sydfyn)

Jeg bor i Slagelse, så det er lidt langt og dyrt.

Men tak for tilbudet.

Henrik Andersen

Fra : Moller

Dato : 23-11-05 08:37

Henrik Andersen (slet XRJ9D) wrote:

> Jeg bor i Slagelse, så det er lidt langt og dyrt.
>
> Men tak for tilbudet.

   Ja, så er Vordingborg tættere på ;) og man spare broen.... jeg har en
liggende i garagen også :) hvis den er helt gal.

Fra : snusken

Dato : 22-11-05 19:09

> Er der nogle gode forslag til en løsning?

Første skal du være sikker på, at det hovedcylinderen er ren
og at det lille hul i hovedcylinderen er åbent og rent til at
den nye bremsevædske kan løbe ind i selve cylindren. I modsat
fald kan gummiringen på stemplet blive varmt (ved pumpning)
og tage skade.

Men ellers kan en en lille undertrykspumpe, tilsluttet slave-
cylinderens udluftningsnippel bruges:

http://louis9.louis.de/katalog2005/pages/715.pdf

OG med en hel del tålmodighed, er der tryk på hydralikken..
--
fjern 2*ii i email adressen

mvh eric