Hjælp til den grønne knallertmekaniker =)
Fra : emil.jensen@gmail.co~

Dato : 16-01-06 15:52

Her den anden ville jeg pille tændrørshætten af min Piaggio NRG, for
at se om det var pga. tændrøret at min knallert ikke kunne starte
(har siden fundet ud af at det var batteriet). Smart som jeg er, kom
jeg til at pille ledningen fra tændrørshætten ud af den dims den
kommer fra (aner ikke hvad den hedder). I kan se det her, ledningen
kommer fra indgangen længst tilbage på den røde dims der:
http://img29.imageshack.us/my.php?image=ledningfratndrshtte20ie.jpg .
Jeg har afisoleret ledningen igen, men kan ikke få den ordentlig op i
igen.
http://img29.imageshack.us/my.php?image=ledningfratndrshtte0up.jpg

Jeg vil så pille følgende skjold af:
http://img29.imageshack.us/my.php?image=skjold19vn.jpg men det er som
om at alle skjoldene overlapper hinanden, og jeg aner ikke hvor jeg
skal starte henne med at pille skjolde af. Her ses et bedre overblik
over knallerten: http://img29.imageshack.us/my.php?image=skold28fa.jpg

Som i tydeligt kan høre er jeg grøn i faget her, så hvis der er
noget i vil have uddybet så bare skriv.

MVH. Emil =)

Fra : Henning Lund

Dato : 16-01-06 15:57

emil.jensen@gmail.com <emil.jensen@gmail.com> skrev:

> Jeg har afisoleret ledningen igen, men kan ikke få den ordentlig op i
> igen.

Den skal ikke afisoleres, klip det afisolerede af igen og skru ledningen
ind i tændspolen igen.

Henning Lund
icq 18805021 - mail: hl"snabela"lite.dk
http://sitecenter.dk/freespace bla.med lidt køb & salg

Fra : emil.jensen@gmail.co~

Dato : 16-01-06 16:08

nå så det skal skrues op i. Vil jeg lige prøve.

Fra : Henning Lund

Dato : 16-01-06 16:22

emil.jensen@gmail.com <emil.jensen@gmail.com> skrev:
> nå så det skal skrues op i. Vil jeg lige prøve.

Stik hovedet under scooteren og se om der ikke sidder en fransk skrue
lignende bæst inde i hullet i tændspolen, gør der ikke det, så har du
rykket den af sammen med tændrørsledningen og så skal der en ny spole
til ;o(

Fra : Allan Riise

Dato : 16-01-06 16:27

Henning Lund wrote:

> [...]
> lignende bæst inde i hullet i tændspolen, gør der ikke det, så har du
> rykket den af sammen med tændrørsledningen og så skal der en ny spole

Nææ, den skal bare skrues på igen, som man ville gære ved tændrørshætten.

--
Allan Riise
http://www.scootergalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=59672

Fra : Henning Lund

Dato : 16-01-06 16:34

Allan Riise <Ari06@pc.dk> skrev:

> Nææ, den skal bare skrues på igen, som man ville gære ved
> tændrørshætten.

ahva? siger du at spiralen kan skrues i igen og give forbindelse, så har
de dælme lavet om på spolerne siden slutningen af 90érne, da kunne man
ikke redde spolerne hvis spiralen var knækket af.

Fra : Allan Riise

Dato : 16-01-06 16:46

Henning Lund wrote:

> ahva? siger du at spiralen kan skrues i igen og give forbindelse, så
> har de dælme lavet om på spolerne siden slutningen af 90érne, da
> kunne man ikke redde spolerne hvis spiralen var knækket af.

Der står intet om at sneglen er knækket af, men at han kom til at *rive* den
ud!

Fra : Henning Lund

Dato : 16-01-06 17:55

Allan Riise <Ari06@pc.dk> skrev:

> Der står intet om at sneglen er knækket af, men at han kom til at
> *rive* den ud!

Derved kan spiralen også følge med hvis den næsten er tæret over af ir
mm, lad os nu hjælpe manden i stedet for at diskutere hvad der står.

Fra : Allan Riise

Dato : 16-01-06 18:07

Henning Lund wrote:

> Derved kan spiralen også følge med hvis den næsten er tæret over af ir
> mm, lad os nu hjælpe manden i stedet for at diskutere hvad der står.

Og han har sat den i, så det....

Fra : Henning Lund

Dato : 16-01-06 18:56

Allan Riise <Ari06@pc.dk> skrev:

> Og han har sat den i, så det....

Har du en dårlig dag siden du bare bliver ved med at hovere, jeg slutter
med dette indlæg da jeg ikke føler at min hjælp nytter ved at diskutere
om unødige ting her i gruppen. Emil du må have held og lykke med
afhjælpningen af problemet.

Fra : Allan Riise

Dato : 16-01-06 20:34

Henning Lund wrote:

> [...]
> slutter med dette indlæg da jeg ikke føler at min hjælp nytter ved at
> diskutere om unødige ting her i gruppen. Emil du må have held og

Du bliver hurtigt sur Henning, har hun lukket i dag?

Fra : emil.jensen@gmail.co~

Dato : 16-01-06 16:59

Har prøvet at klippe kobberet af så den ikke er afisolerer mere. Har
sat den op i CDI'en som i sagde (men tror ikke "sneglen" er revet løs
fordi ledningen satte sig fint når man pressede den opi tændspolen).
Knallerten starter dog stadig ikke. Jeg takker mange gange for jeres
svar, problemet må ligge et andet sted end CDI/tændrørshætte.

Jeg har hældt karburatorvæske på, så det er ikke problemet.
Batteriet har også lige været opladt( horn, blinklys osv virker).

Har i nogle forslag til hvad der kan være galt?

Fra : Allan Riise

Dato : 16-01-06 17:12

emil.jensen@gmail.com wrote:
> [...]
> Batteriet har også lige været opladt( horn, blinklys osv virker).
>
> Har i nogle forslag til hvad der kan være galt?

Er der gnist på tændrøret, tag det af og sæt det i hætten og læg det så det
rører topstykke/cylinder.
Har du prøvet med et andet tændrør?

Fra : emil.jensen@gmail.co~

Dato : 17-01-06 00:22

I skal begge to have stor tak,fik her til aften liv i svinet. Fik
pillet skjoldet af under sædet og skruet CDI-boksen af så jeg kunne
sætte ledningen ordenlig på.

Elsker internettet, så man kan lynhurtigt kan få glæde af andres
visdom.

=)

Fra : Allan Riise

Dato : 17-01-06 00:29

emil.jensen@gmail.com wrote:
> I skal begge to have stor tak,fik her til aften liv i svinet. Fik
> pillet skjoldet af under sædet og skruet CDI-boksen af så jeg kunne
> sætte ledningen ordenlig på.

Velbekommen.