hastighed på 45 scooter
Fra : hansi

Dato : 05-01-06 22:13

hej i ng

må en 45 scooter max kunne køre 45kmt eller må den kunne køre hurtigere (jeg
ved godt man kun må køre 45 kmt)en bil kan jo også køre mere end 80 kmt

mvh hansi

Fra : Ukendt

Dato : 06-01-06 06:07

"hansi" <hansi@city.dk> wrote in

> [...]
>
> må en 45 scooter max kunne køre 45kmt eller må den kunne køre
> hurtigere (jeg ved godt man kun må køre 45 kmt)en bil kan jo også køre

Jeg mener at faktisk at den skal være begrænset til kun at kunne køre
45, ellers var der jo ingen grund til at montere begrænsning fra
fabrikken. Men prøv at kigge nærmere i detail forskrift for køretøjer.
Her står alt om hvordan køretøjer skal være indrettet !

Fra : Anders E. Andersen

Dato : 06-01-06 14:02

hansi skrev:
> hej i ng
>
> må en 45 scooter max kunne køre 45kmt eller må den kunne køre hurtigere (jeg
> ved godt man kun må køre 45 kmt)en bil kan jo også køre mere end 80 kmt

Man må ikke lave konstruktionsmæssige ændringer på den. Det må man vel
fortolke sådan, at hvis du kan få en knallert hos forhandleren der kan
køre f.eks. 60km/t uden at importøren, forhandleren eller dig selv har
lavet konstruktionsmæssige ændringer, ja så må den vel betragtes som
lovlig. Hvis du bliver taget med den i paragraf 77 eftersyn, ja så er
der jo intet at komme efter.

Men man kan ikke få en knallert 45 der kan køre 60 km/t (på flad vej i
vindstille vejr..) uden at der er pillet ved den svhj. Det skulle da
være mærkeligt om de så ville typegodkende den. Så problemstillingen
ender vist der.

Anders

Fra : Henning Lund

Dato : 07-01-06 00:06

Anders E. Andersen <andersa@ellenshoej.dk> skrev:

> [...]
> vindstille vejr..) uden at der er pillet ved den svhj. Det skulle da
> være mærkeligt om de så ville typegodkende den. Så problemstillingen

Det kan altså godt ske enkelte gange at de løber omkring de 60 km/t lige
fra importørens, jeg har solgt et par stykker som kunne det for nogle
år siden. Piaggio Typhoon var navnet på hurtigløberne og det var ikke
scooterens eget speedometer der viste 60

Henning Lund
icq 18805021 - mail: hl"snabela"lite.dk
http://sitecenter.dk/freespace bla.med lidt køb & salg

Fra : Hekto

Dato : 07-01-06 10:10

> [...]
> nogle år siden. Piaggio Typhoon var navnet på hurtigløberne og det
> var ikke scooterens eget speedometer der viste 60

Næh; men nu er der jo også indført hastighedsbegrænsning på 45 km/t, og
så er det sådan set ligemeget hvad de kan køre, lovligt eller ulovligt.

--
/Hekto
Ducati Pantah SL/M600 - Cagiva Elefant 650

Fra : Henning Lund

Dato : 08-01-06 20:54

Hekto <urxgb@urxgb.qxROT13> skrev:

> Næh; men nu er der jo også indført hastighedsbegrænsning på 45 km/t,
> og så er det sådan set ligemeget hvad de kan køre, lovligt eller
> ulovligt.
Og?

Fra : Thomas B

Dato : 09-01-06 22:08

"Henning Lund" <falsk_adresse@noget.invalid> skrev i en meddelelse

> Og?

Det er bare reglerne. Efter det nye klippekort system kan det give et klip i
køre kortet med mere en 58 km/t

Fra : Hekto

Dato : 10-01-06 09:09

Thomas B laid this down on his screen :
> Det er bare reglerne. Efter det nye klippekort system kan det give et klip i
> køre kortet med mere en 58 km/t

Det var bare dét jeg ville sige .... og så vil jeg gerne høre en med
ABBA!

Fra : RpR

Dato : 13-01-06 10:22

> [...]
> lavet konstruktionsmæssige ændringer, ja så må den vel betragtes som
> lovlig. Hvis du bliver taget med den i paragraf 77 eftersyn, ja så er

Jeg mener nu også det er førerens ansvar at maskinen kun kan køre 45km/t,
sådan forholder det sig ihvertfald med 30km/t scooterne. Noget helt andet er
så at politiet normalt ikke siger noget til at du kører stærkere end 45km/t
på landeveje osv hvor det er tilladt for alle andre traffikanter. Min egen
RS 50'er kører på den sjove side af 120km/t, og sålænge jeg har kørt pænt
inde i byerne har de ladt mig være i fred. MC panserne hilser endda på mig

--

- RpR
~=[ www.MopedGallery.dk ]=~

Fra : Allan Riise

Dato : 13-01-06 10:46

RpR wrote:

> [...]
> 120km/t, og sålænge jeg har kørt pænt inde i byerne har de ladt mig
> være i fred. MC panserne hilser endda på mig

Det kan jeg genkende fra min egen kørsel, men som Rpr så rigtigt skriver, så
kør dog for pokker efter forholdende....

--
Allan Riise
http://www.scootergalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=59672

Fra : Ukendt

Dato : 13-01-06 19:53

"Allan Riise" <Ari06@pc.dk> skrev i en meddelelse

> Det kan jeg genkende fra min egen kørsel, men som Rpr så rigtigt skriver,
> så kør dog for pokker efter forholdende....

Jeg kan også slutte mig til her. Er kun blevet stoppet fordi skidtet larmede
noget meget, i følge civilbetjenten på en civil MC :). En billig Proma Legal
er altså ikke sagen! Ellers har jeg ikke været plaget af panserne :)

Fra : RpR

Dato : 14-01-06 10:23

> [...]
Legal
> er altså ikke sagen! Ellers har jeg ikke været plaget af panserne :)

Når jeg kommer over 10.5k rpm på RS'en lyder den som en speedway maskine fra
70'erne, men den er heldigvis meget tavs omkring 5k rpm, og det passer lige
med bykørsel

--

- RpR
~=[ www.MopedGallery.dk ]=~

Fra : Allan Riise

Dato : 14-01-06 10:33

RpR wrote:

> Når jeg kommer over 10.5k rpm på RS'en lyder den som en speedway
> maskine fra 70'erne, men den er heldigvis meget tavs omkring 5k rpm,
> og det passer lige med bykørsel

Gid jeg kunne sige det samme, men en 28mm Fladspjældskarb. lyder som
en....... 28 mm fladspjældskarb.