RpR wrote:
>> Man må ikke lave konstruktionsmæssige ændringer på den. Det må man
>> vel fortolke sådan, at hvis du kan få en knallert hos forhandleren
>> der kan køre f.eks. 60km/t uden at importøren, forhandleren eller
>> dig selv har lavet konstruktionsmæssige ændringer, ja så må den vel
>> betragtes som lovlig. Hvis du bliver taget med den i paragraf 77
>> eftersyn, ja så er der jo intet at komme efter.
>
> Jeg mener nu også det er førerens ansvar at maskinen kun kan køre
> 45km/t, sådan forholder det sig ihvertfald med 30km/t scooterne.
> Noget helt andet er så at politiet normalt ikke siger noget til at du
> kører stærkere end 45km/t på landeveje osv hvor det er tilladt for
> alle andre traffikanter. Min egen RS 50'er kører på den sjove side af
> 120km/t, og sålænge jeg har kørt pænt inde i byerne har de ladt mig
> være i fred. MC panserne hilser endda på mig
Det kan jeg genkende fra min egen kørsel, men som Rpr så rigtigt skriver, så
kør dog for pokker efter forholdende....
--
Allan Riise
http://www.scootergalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=59672