"Gaakeligak" <gaake@li.gak> skrev i en meddelelse
news:Xns973EE7F86562CGaakeligakxxxxxxxxxx@194.255.237.193...
> "KubikH" <kallehauge@SLETemail.dk> wrote in
> news:dp92m4$247m$1@newsbin.cybercity.dk:
>
>
>> Er du sikker på at den drukner ?? ....... bliver tændrøret vådt ??
>> Er du sikker på at chokeren duer?? .... det passer jo med at den
>> starter ok ved varm motor.
>> (Her forudsætter jeg at den har automatchoker)
>>
>> En anden ting i den modsatte ende er, at svømmerhuset kan være utæt.
>> Så skal du først have fyldt noget i det, før den vil gå.
>> (Her forudsætter jeg at den har vacuumstyret benzinhane)
>>
>> Mvh
>> Niels
>>
>>
>
> Jeps - den drukner. Og chokeren duer fint. helt ny original choker (400
> kr). Blev testet inden den blev sat på. - og ja, det er en
> automatchoker.
>
> Karburatoren er tjekket igennem. Alle pakninger er tætte, og alle dele
> er ok.
>
> Der må overhovedet ikke røres ved gassen, når den skal starte - hvis man
> gør det, er den umulig at starte (før der er gået 1 times tid).
>
> Prodceduren for at starte scooteren er som følger:
>
> 1. Jeg trykker starteren ind - den springer i gang for at dø 1 sekund
> senere.
> 2. Jeg trykker starten ind igen og holder den i 15-20 sekunder hvorefter
> maskinen lige pludselig tager fat.
> 3. Jeg lader maskinen stå og hoste lidt i en 25-30 sekunder, hvorefter
> der kan gives gas.
>
> Hvis jeg giver gas på noget tidspunkt i ovenstående (og her taler vi
> altså bare den allermest lette berøring af gashåndtaget) - dør maskinen
> omgående og er møg-svær at starte igen.
>
> Jeg har prøvet den klassiske - ligesom på en bil - tænding på, lige vrid
> håndtaget i bund og slip igen med det samme - for at åbne for choker og
> andet - og så starte den (pga vakuummangel vil det jo ikke suge benzin
> ned) - men det hjælper minus (det hjælper i vores Ascona - og den har
> trods alt også "bare" en karburator med automatchoker - hvor virkemåden
> er det samme som på scooteren - omend i større målestok).
>
> Maskinen går 35 km på en liter - så en utæt karb tror jeg ikke på.
>
> Vi har ikke lyst til at købe en ny karb el. andre store (læs: dyre)
> dele, hvis ikke det kan fjerne problemet. Maskinen er 10+ år gammel, så
> det kan efterhånden ikke betale sig. Vi har indenfor det sidste halve år
> brugt mange penge - især timepris på at få mekanikere til at kigge på
> den, udel held.
>
> Det går over min - og tydeligvis mekanikernes forstand. Desværre -
> derfor søger jeg guruernes hjælp herinde.
>
> Mvh
> /Gaakeligak - Knud blandt venner.
Hej igen
Ved godt at jeg er irriterende .... MEN!!
De symptomer du beskriver, passer ikke helt med at den drukner!!
Har du prøvet at pille tændrøret ud efter et mislykket startforsøg, og
kigget nærmere på det??
Hvis det er pladdervådt, og lugter af benzin, har du ret.
Er det stadig tørt, vinder jeg
)
Jeg synes stadig du skulle kigge meget nøje efter om der er benzin i
svømmerhuset, inden du starter.
Der må være en tømmeskrue i bunden af svømmerhuset, du kan prøve at åbne.
Saml det evt.aftappede op, og gør det samme igen lige efter et stop så du
kan sammenligne.
Automatchokeren på sådan en fætter, åbner jo bare for en
"Ministartkarburator" der er integreret i den almindelige karburator.
Det eneste den kan gøre er at smide en masse benzindampe ind i en fart.
Da du har opgivet alt andet, er det værd at lege med.
En evt.utæthed,skal ikke være ret stor for at tømme svømmerhuset på et par
timer.
Hvis man så har en vacuumstyret benzinhane er den der.
Det startforsøg du beskriver ved at dreje paralleller til din Ascona, duer
ikke af den simple grund at der ikke er en accelerationspumpe på knallerten.
I Asconaen giver du den en ekstra "snaps" direkte i indsugningen vha. din
accelerationspumpe, når du træder på pedalen.
Til sidst:
Hvis den drukner ved en berøring af gashåndtaget, skulle man jo lige kunne
tage stikket fra chokeren, og starte samtidig med at man giver gas.
Så skulle den starte med det samme.
Mvh
Niels