On Wed, 28 Dec 2005 18:32:57 +0100, "Hekto" <urxgb@urxgb.qxROT13>
wrote:
>Det er ligegyldigt hvor batteriet er fra, hvis det får lov til at
>aflade, holder det ikke længe. Specielt om vinteren må det ikke stå
>koldt og være afladt.
Det har ikke som sådant fået lov at aflade...
Det er blevet brugt som det skulle og jeg har endda lavet et ladestik
så jeg kan lade eksternt med en lader da min generator ikke kan nå at
oplade batteriet på den forholdsvis korte (5 km) tur til arbejde..
Batteriet er af en sådan forfatning at der skal omkring 17 volt til
for at lade strøm på det og dette betyder i min terminologi at det er
ved at være kaput...
Spændingen hvormed der skulle lades for at det vil tage strøm er
gradvist steget fra de 13-14 volt de første 2 måneder til nu efter 12
måneder altså at skulle have de der 17-18 stykker..
Knallerten bliver brugt dagligt og er altid blevet holdt ved lige med
destileret vand så det er ikke fordi jeg har mishandlet batteriet..
Havde en lignende situation med et bilbatteri fra TSvansen, dette
begyndte efter 3 måneder at selvaflade helt vildt..Man kunne lade det
helt op og lade det stå i bilen i 2 dage og så var det
afladet....Købte et Varta kvalitetsbatteri til bilen og siden har der
overhovedet ikke været problemer..
>- ellers kan du sådan set batale hvad du har lyst til!
>Der er gel-batterier, vedligeholdelsesfrie batterier og gode gamle
>billige vedligeholdelsesbatterier!
Men det jeg er ude efter er et alm blybatteri i en ordentlig
kvalitet..Ikke sådan et batteri som dem Tsvansen sælger ... Laver
Varta eller f.eks danbrit ikke den slags batterier til knallert 45 ?
Henrik