Highland Riffel ?
Fra : Lars Bisgaard

Dato : 04-01-06 00:06

Hej,

Jeg er blevet tilbudt en Highland riffel, har fået at vide at nyprisen på
den for ca. 3-4 år siden var endten 5900 eller 6900 ( uden kikkert )
Jeg har ikke set den endnu, men den skulle være fin som ny og ikke have
skudt mange skud. ( ved godt at det siger alle jo ;)

Problemet er bare at jeg ikke kan finde nogen Highland riffel på nettet, er
den total ukendt eller er jeg bare dårlig til at lede ?

Nogle der kender til kvaliteten på en sådan ?

Det er en 6.5- 55

MVH

Lars Bisgaard

Fra : Kito

Dato : 04-01-06 07:47

"Lars Bisgaard" <lcbfjern@dettemail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> er den total ukendt eller er jeg bare dårlig til at lede ?
>
> Nogle der kender til kvaliteten på en sådan ?

Hej Lars, jeg kender ikke den riffel du omtaler, men jeg kan godt undre mig,
når sælger siger den ikke har skudt ret meget. Hvad er ret meget. Når jeg
tænker på at i de mange år jeg har haft en riffel til konkurrance skydning,
kunne der godt skydes ca 100 skud om ugen hele året rundt. Piben blev målt
hver år og der var ikke nogen forandringer i riffelgangen.
10.000 skud betyder ikke ret meget for en riffel, og så man skud kommer en
jagtriffel nok ikke op på.
Løbet er tykkere på en konkurrance riffel, men det skyldes den megen varme
der vil opstå af de mange skud.
Jeg har en drilling og lige før jul var der en kloge Åge der påstod den
var slidt op??
Ok riflen er over 50 år gammel, men hvor mange slider et løb op på en
drilling, hvor riffelammuntionen koster i vejledende udsalg 30 kr stykket.
Hvor mange bruger en drilling på flugtskydningsbanen uge efter uge.
Den er lige så flot som ny og det hele kører lige så stramt som var den ny.
For at vende tilbage til din riffel, så skal du se om den har et
udseende der passer dig, og er velholdt , så kan du ikke komme galt afsted.

vh
Poul

Fra : Jack Jensen

Dato : 04-01-06 13:25

"Lars Bisgaard" <lcbfjern@dettemail.dk> wrote in message
> [...]
> Jeg har ikke set den endnu, men den skulle være fin som ny og ikke have
> skudt mange skud. ( ved godt at det siger alle jo ;)

Hej Lars
Er det ikke en Midland?
Hvis det er hed den først Parker Hale.
I så fald er det en engelsk riffel.
Den skyder udmærket, men er noget slasket/upræcis i låsen. (Det var min, som
jeg købte som ny).
Mvh.
Jack

Fra : Lars Bisgaard

Dato : 04-01-06 15:05

Har lige fået at vide idag at den faktisk hedder Churchill Highland måske
Highlander
så mærket må jo være Churchill ( håber det er stavet rigtigt )
Den er fra 99 og han har været på skyde banen 5 gange. og ca. det samme
antal gange på jagt. dog uden at have skudt på jagterne.
Da det er en kolega stoler jeg på det men skal ud og kigge på den i morgen.

Har I lidt vide om mærket / model vil jeg meget gerne høre om det !

MVH

Lars Bisgaard

Fra : Buhl

Dato : 04-01-06 18:47

> Har I lidt vide om mærket / model vil jeg meget gerne høre om det !
>
> MVH
>
> Lars Bisgaard

Jeg har aldrig hørt om mærket - det tyder det ikke på andre har ?
Det behøver selvfølgelig ikke at betyde noget, men det kunne også tyde på at
det er en riffel der ikke har gjort sig fortjent til nogen nævneværdig plads
i historien ?

Prøv evt. at ringe til Korsholm og snak med Knud Børge - hvis ikke han
kender til den finden den ikke

Til info, så solgte jeg en ombygget/renoveret Husquarna militærriffel (nyt
aftræk, ny sidesikring, afdrejet pibe, bruneret, nyt skæfte) incl en næsten
ny busnell 3-9x40 kikkert for 3500,- for nogle måneder siden. Køber kunne
ved første afprøvning sætte 5 fabriksladede skud indenfor 10 cm. Jeg ved
ikke om det kan hjælpe, men det siger noget om hvad du kan forvente af stand
og præcision i det prisleje.

Husk at der kommer 840,- til sheriffen oven i prisen !

Fik du købt en vovse forresten ?

Mvh.
Hans Houmøller

Fra : Lars Bisgaard

Dato : 05-01-06 16:38

> [...]
> stand og præcision i det prisleje.
>
> Husk at der kommer 840,- til sheriffen oven i prisen !

Hej

Har fået opklaret at det er en italiener og kvaliteten skulle vist være på
højde med Sabatti, så det er jo en billig riffel men det regnede jeg også
med.

jeg har givet bud på den men regner ikke med at han vil sælge den til det
jeg har budt, hvis han gør skal jeg heldigvis kun give det halve er 840 da
jeg har med ejer tilladelse til en anden riffel idag.

Ja jeg har bestilt en Drente i Skjern, som hvis alt går vel skulle være klar
til afhentning omkring uge 24, så håber at det kommer til at passe det man
siger med at det er de lange vente tider der giver de store glæder ;)

MVH

Lars Bisgaard