Opvaskemaskine-stort forbr. af afspænding ~
Fra : Olsen

Dato : 25-01-06 07:54

Vores 10 år gamle Bosch "Day and Night" er pludselig begyndt at bruge
urimeligt meget afspændingsmiddel.

Vi vasker som vi plejer og har ikke ændret på kalkindstilling m.m.
Vi bruger også de samme tabs (Coop Bluecare) og afspænding (Coops X-tra)

Hvordan føres det ind i maskinen ? Er der en slange gennem lågen?
Og kan det skilles ad for at finde en evt. brist?

\Olsen

Fra : Helle

Dato : 25-01-06 09:10

"Olsen" <snyd@c.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Hvordan føres det ind i maskinen ? Er der en slange gennem lågen?
> Og kan det skilles ad for at finde en evt. brist?

Min opvaskemaskine er også begynt at bruge mere afspændingsmiddel end
normalt - ved ikke hvorfor...

Fra : Lars Gjerløw Jørgens~

Dato : 25-01-06 15:51

"Helle" <mail@hellenielsen.dk> wrote in news:43d7326e$0$99997
$edfadb0f@dread16.news.tele.dk:

> Min opvaskemaskine er også begynt at bruge mere afspændingsmiddel end
> normalt - ved ikke hvorfor...

hmm ang. afspændingsmiddel: Vi har aldrig før haft opv.-maskine
men har fået det nu. Vi bruger ikke afsp. Gør det noget? Er det
ikke bare for at undgå "knirkende" glasting man bruger det?

/hilsner
--
| lars.g.j | e-mail: remove dots | www.lgj.dk | oz2lgj |
"Do you know what the chain of command is here?

Fra : DJ Bobo \(211 16\)

Dato : 25-01-06 19:43

"Lars Gjerløw Jørgensen" <dotlars.g.j@mail.dk> skrev i en meddelelse
> "Helle" <mail@hellenielsen.dk> wrote in news:43d7326e$0$99997
> $edfadb0f@dread16.news.tele.dk:

Som CopCat skriver, kan det skyldes følgende:
"...det var beholderen der var utæt, mellem pladen på indersiden af lågen
og plasticbeholderen til sæbe/afspænding, det løb ned af lågen når denne
stod lodret..."

> Vi bruger ikke afsp. Gør det noget? Er det ikke bare for at undgå
> "knirkende" glasting man bruger det?

Joke?
Afspændingsmiddel har til opgave at nedsætte eller mindske vandets
overfladespænding således, at vandet kan løbe af servicet uden at
efterlade striber.

Du skal altså anvende dette middel - enten som seperat tilskud eller
som 3 i 1 tabs, hvis din maskine kan anvende dette...

Fra : Lars Gjerløw Jørgens~

Dato : 25-01-06 21:48

"DJ Bobo \(211 16\)" <nyhedsgrupperSLET@DETTEjubii.dk> wrote in

> Joke?
> Afspændingsmiddel har til opgave at nedsætte eller mindske vandets
> overfladespænding således, at vandet kan løbe af servicet uden at
> efterlade striber.

Der er ikke striber på vores service - ikke hvad vi har lagt mærke
til i hvert fald. Og vi bruger netop maskinen når der er mange glas
som fx efter en fest. Det er ikke en joke. Jeg ved stadig ikke hvad
formålet er med afsp. Men jeg vil da prøve at søge andre steder :)

Måske er vores opvaskemaskine bare bedre til at ryste vandet af end
andre. Jeg har som sagt ikke tidligere haft sådan en maskine og har
ikke nogen erfaring med hverken striber eller pletter på servicet.

> Du skal altså anvende dette middel - enten som seperat tilskud eller
> som 3 i 1 tabs, hvis din maskine kan anvende dette...

skal? aarhh.. er det ikke at stramme den lidt? :D

/hilsner

Fra : Olsen

Dato : 25-01-06 22:26

Lars Gjerløw Jørgensen wrote:
> hmm ang. afspændingsmiddel: Vi har aldrig før haft opv.-maskine
> men har fået det nu. Vi bruger ikke afsp. Gør det noget? Er det
> ikke bare for at undgå "knirkende" glasting man bruger det?

Det er meget irriterende at blande dette ind i denne tråd.
Start en ny med dit spørgsmål !!!!!!!!!

\Olsen

Fra : Asbjørn M. Nielsen

Dato : 25-01-06 22:34

Olsen skrev:

>Det er meget irriterende at blande dette ind i denne tråd.
>Start en ny med dit spørgsmål !!!!!!!!!

Sludder, det er ikke noget du skal bestemme.

Hvorfor bruger du så mange udråbstegn? Et er nok!

--
Asbjørn M. Nielsen

Fra : CopyCat

Dato : 25-01-06 17:15

> Vores 10 år gamle Bosch "Day and Night" er pludselig begyndt at bruge
> urimeligt meget afspændingsmiddel.

Min gamle Bosch brugte også meget afspænding, det var beholderen der var
utæt, mellem pladen på indersiden af lågen og plasticbeholderen til
sæbe/afspænding, det løb ned af lågen når denne stod lodret ..

Iflg. den hvidevare reperatør der var her, et meget almindeligt problem med
Bosch ..

Uden at tøve ., hentede jeg en anden opvasker i kælderen .. så var problemet
væk ..

~~Frank .,

Fra : Andersen \(3650\)

Dato : 25-01-06 18:05

"CopyCat" <Not@vailable.Sorry> skrev i en meddelelse

> Uden at tøve ., hentede jeg en anden opvasker i kælderen .. så
> var problemet
> væk ..

Nå så din kone bor i kælderen.
Min bor i skuret.

Fra : CopyCat

Dato : 25-01-06 20:05

> Nå så din kone bor i kælderen.
> Min bor i skuret.

Ja .,men hun kan / vil ikke vaske op .. så jeg har nogle extra
opvaskemaskiner til stå sammen med hende ..

~~Frank .,