Udfyldende lim
Fra : Kaj

Dato : 24-01-06 20:16

Hej!
Jeg har brug for en lim, som foruden at lime også kan fylde ud omkring det
limede. Limen skal bruges til at lime en træklods inden i et hjortekranium,
et trofæ som skal sættes på en plade og hænges op. Det er meningen, at
kraniet (geviret) skal fastholdes af limen til klodsen, som skal skrues fast
på pladen bagfra.
Hvilken lim vil være egnet til formålet? PU lim skummer op, men fylder efter
min mening ikke godt mok. Kan man måske finde en monteringsslim, som kan
bruges? andre forslag ?
Mvh
Kaj

Fra : Max

Dato : 24-01-06 21:02

Hej Kaj

> fylder efter min mening ikke godt mok. Kan man måske finde en
> monteringsslim, som kan bruges? andre forslag ?

En gang fugeskum må vel kunne løse opgaven.

Mvh Max

Fra : Hans M. Pedersen

Dato : 24-01-06 21:02

"Kaj" <kasenxfejl@yahoo.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> efter
> min mening ikke godt mok. Kan man måske finde en monteringsslim, som kan

Denne lim er kanon .. fed konsistens og synker ikke .. :

http://www.sika.dk/index.com?get=webshop&action=view_product&product_id=259&lang=dk

Fra : Preben Riis Sørensen

Dato : 24-01-06 21:31

"Hans M. Pedersen" <hmp45@hotmail.com> skrev
> Denne lim er kanon .. fed konsistens og synker ikke .. :

http://www.sika.dk/index.com?get=webshop&action=view_product&product_id=259&
lang=dk

Nu skrev han jo ikke noget om at det var en Sika, men dertil er Sika-lim
selvfølgelig et nærliggende bud.

Man kan tilskære et tykt trælaminatstykke så det ved iskruning klemmer
stykket mellem hjerne og næse fast. Vandrette lag, så det ikke flækker. Hvis
dette er savet væk, er den fornuftigste løsning et par velplacerede
forkromede skruer i panden udefra. Hvis hjernestykket er højt, giver det
mulighed for at ilime en træklods med en blanding af polyester, talkum og
Titanhvidt, der bruges dobbelt hærdermængde.

Der findes muligvis jernbeslag, det gør der til Rådyr, men så skal der
(også) være ben mellem næse og hjerne.

--
M.V.H.
Preben Riis Sørensen