kondenstørretrumbler
Fra : tb

Dato : 23-01-06 19:48

Nogen ide om hvad der er galt

har kørt 2½ time og der er varmt derinde, men tøjet bliver ikke tørt...

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 23-01-06 19:56

"tb" <skodskod@yahoo.com> wrote in message
> Nogen ide om hvad der er galt
>
> har kørt 2½ time og der er varmt derinde, men tøjet bliver ikke tørt...

for meget tøj?
Spændingsfald i elinstallationen

Fra : tb

Dato : 23-01-06 20:08

> for meget tøj?
> Spændingsfald i elinstallationen

næppe det sidste, elmåleren tager sig godt betalt :-/

Hvis der er varme, hvon kondenserer den så ? Der sidder den der store
varmeveksler lignende dims, men den er jo ikke elektrisk. Er der noget
andet der kan gå i stykker?

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 23-01-06 21:05

> næppe det sidste, elmåleren tager sig godt betalt :-/

Elmåleren tqager jo ikke højde for et effekttab i din egen installation. en
tørretumpler trækker jo en del strøm hele tiden, og der kan jo være væselig
effekttab i elinstallationen sagtens 20% hvis der fx også er andre ting der
kører på samme el-gruppe, og samtidigt går det jo så væselig længere tid da
maskinen ikke kan varme så meget med lav spænding.

Fra : Calle.

Dato : 23-01-06 22:02

Bjarke Hansen wrote:
> [...]
> der fx også er andre ting der kører på samme el-gruppe, og samtidigt
> går det jo så væselig længere tid da maskinen ikke kan varme så meget
Er det noget du ved noget om, fordi jeg syntes du er på overdrevet nu!
--
**** Calle ****

Fra : Michael Kjærsgård

Dato : 23-01-06 20:02

> Nogen ide om hvad der er galt
>
> har kørt 2½ time og der er varmt derinde, men tøjet bliver ikke tørt...

Fnugfiltret renset?
Kører tromlen rundt?

--
Michael

Fra : tb

Dato : 23-01-06 20:09

> Fnugfiltret renset?
> Kører tromlen rundt?

jep til begge. Har lige prøvet at rense den der veksler ting...

Fra : Inger Pedersen

Dato : 23-01-06 20:56

"tb" <skodskod@yahoo.com> skrev i en meddelelse

> har kørt 2½ time og der er varmt derinde, men tøjet bliver ikke tørt...

Vandbeholder fyldt?

Aftræk stoppet?

Hilsen Inger

Fra : Inger Pedersen

Dato : 23-01-06 20:57

"Inger Pedersen" <inger_mpFJERNDETTE@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Aftræk stoppet?

Ups! Der er ski da ikke noget aftræk *rødme*

Hilsen Inger

Fra : tb

Dato : 23-01-06 20:59

">> Aftræk stoppet?

> Ups! Der er ski da ikke noget aftræk *rødme*

der er tilslutning til kloak.

Nå, men en lettere rensning af veksler tingen hjalp, så efter 4 timer er
tøjet nu tørt (piv, det havde jo næsten været billigere at købe nyt

tak for input

Fra : Max

Dato : 23-01-06 21:07

Hej

> Ups! Der er ski da ikke noget aftræk *rødme*

Så er det manglende aftræk nok problemet ;)

Mvh Max

Fra : DJ Bobo \(211 16\)

Dato : 23-01-06 21:26

"tb" <skodskod@yahoo.com> skrev i en meddelelse

> Nogen ide om hvad der er galt
> har kørt 2½ time og der er varmt derinde, men tøjet bliver ikke tørt...

Hvis temperaturen i rummet stiger til over 26 grader celcius, stopper din
kondenstørretumbler med at virke korrekt. Du skal derfor sørge for, at
temperaturen i rummet ikke når den højde!

Fra : tb

Dato : 23-01-06 21:34

> Hvis temperaturen i rummet stiger til over 26 grader celcius, stopper din
> kondenstørretumbler med at virke korrekt. Du skal derfor sørge for, at
> temperaturen i rummet ikke når den højde!

Interessant info som er helt nyt for mig. Nå, men vores bryggers er ikke
opvarmet, så den ligger pt omkring 12 grader

Fra : Max

Dato : 23-01-06 21:46

Hej

> Interessant info som er helt nyt for mig. Nå, men vores bryggers er
> ikke opvarmet, så den ligger pt omkring 12 grader

Så er det nok for koldt :)

Mvh Max

Fra : DJ Bobo \(211 16\)

Dato : 23-01-06 21:47

> så den ligger pt omkring 12 grader

Hvad mener du så med, at der er varmt derinde?

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 24-01-06 07:02

"DJ Bobo (211 16)" <nyhedsgrupperSLET@DETTEjubii.dk> wrote in message

> "tb" <skodskod@yahoo.com> skrev i en meddelelse

> Hvad mener du så med, at der er varmt derinde?

nok i trumlen mon ikke?

Fra : Calle.

Dato : 23-01-06 22:01

tb wrote:
> Nogen ide om hvad der er galt
>
> har kørt 2½ time og der er varmt derinde, men tøjet bliver ikke
> tørt...
blæservingen kører ikke med, eller afgangsrør forstoppet = ingen cirkulation
--
**** Calle ****

Fra : Tml

Dato : 24-01-06 18:18

mange tumblere har 2 termostater, det er nok den termostat eller evt
varmelegme til den varmeste temp der er kaput