ingen varme - systemet slår fra i kælderen
Fra : rasmus.carlsen

Dato : 23-01-06 12:53

Hejsa,

Mindre ejendom med fjernvarme - vi har ingen varme i radiatoren! I kælderen
sidder et "ur" og det er forbundet til en føler udenfor. Det slår hele tiden
fra, så det er ret så koldt.

Er det VVS-folk der har forstand på den slags? Eller kan man dreje dyret og
stille på det selv?

ras

Fra : mcloud

Dato : 23-01-06 13:13

Hej
Man burde kunne køre den over på Manuel betjening
mvh mcloud

Fra : rasmus.carlsen

Dato : 23-01-06 13:26

"mcloud" <kim@lechef.dk> skrev i en meddelelse
> Hej
> Man burde kunne køre den over på Manuel betjening

- det gjorde vi også, men det hjalp ikke ... kørte tilbage til
"normal-om-dagen .... spare-om-natten" og så gik det igang igen. ?!?

ras

Fra : Lars

Dato : 23-01-06 13:16

"rasmus.carlsen" <rasmus(punktum)carlsen@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> hele tiden fra, så det er ret så koldt.
>
> Er det VVS-folk der har forstand på den slags? Eller kan man dreje dyret

Hej Rasmus

Det er sikkert et vejrkompenseringsanlæg, jo lavere udetemp, jo hæjere
fremløb.
Der kan være flere ting i vejen.

Kan du ikke fortælle lidt mere om, hvad det er for et type anlæg ?
Evt. Frabrikat ?, type ?

MVH Lars

Fra : rasmus.carlsen

Dato : 23-01-06 13:29

"Lars" <lhelteknik@mail.dk> skrev i en meddelelse

> Det er sikkert et vejrkompenseringsanlæg, jo lavere udetemp, jo hæjere
> fremløb.

- yes men det virker sgu bare ikke. Indløbstemeperaturen viser 90 grader,
men måleren efter varmveksleren viser 20 grader og det er jo ikke rigtig nok
;-( Nu er den dog kommet op på 50 grader

> Kan du ikke fortælle lidt mere om, hvad det er for et type anlæg ?
> Evt. Frabrikat ?, type ?

- tjae ... det eneste jeg kan se er at der står Sigmagyr RVP30 på den lille
kasse med uret og solen og månen ... det ser ud som om der løber vand fra
anlægget et eller andet sted. Der er i al fald vådt pågulvet i kælderen i
området fra varmeveklser og ekspansionsbeholder og ud på gulvet (der er lidt
lavere). Håber sgu ikke der løber vand fra anlægget andre steder!

ras

Fra : mcloud

Dato : 23-01-06 13:58

Kører pumpen ??
mvh mcloud

Fra : rasmus.carlsen

Dato : 23-01-06 14:15

> Kører pumpen ??

- yes

Fra : Thomas Duus Jürgense~

Dato : 23-01-06 14:18

altså her havde vi andre jo ringet efter en vvs mand forlængst, det er et
klart tegn på at der er noget meget galt og det skal serviceres af faggolk.

thomas

Fra : Niels Rasmussen

Dato : 23-01-06 15:31

"rasmus.carlsen" <rasmus(punktum)carlsen@tdcadsl.dk> wrote in message
> [...]
> hele tiden fra, så det er ret så koldt.
>
> Er det VVS-folk der har forstand på den slags? Eller kan man dreje dyret

Bor du i Odense ? og er det kun nu du har problemet ?

Fordi så er der bøvl hos fjernvarmen generelt i Odense i dag

MVH Niels

Fra : rasmus.carlsen

Dato : 23-01-06 15:55

"Niels Rasmussen" <the.hunter@get2net.dk> skrev i en meddelelse

> Bor du i Odense ? og er det kun nu du har problemet ?

- det er nu i´valby og hele ejendommer har det noget koldt

ras