Dørlukker hængsel
Fra : Filip

Dato : 23-01-06 09:28

Hej

Jeg skal have lukket en inderdør i huset automatisk, da vi hele tiden
glemmer et lukke den. Jeg har set at man kan få sådan en ekstra hængsel med
en fjeder i som kan klare opgaven, men jeg ved ikke hvor man kan finde sådan
en fætter, ved I det? Hvis I har andre metoder vil jeg også gerne høre om
dem

Filip

Fra : Max

Dato : 23-01-06 09:42

Hej Filip

> [...]
> hængsel med en fjeder i som kan klare opgaven, men jeg ved ikke hvor
> man kan finde sådan en fætter, ved I det? Hvis I har andre metoder

Fjedren bliver du træt af at høre på og den slår både karmen ud
og døren i stykker. Køb dig en rigtig dørpumpe til opgaven.

Mvh Max

Fra : Filip

Dato : 23-01-06 10:32

> Fjedren bliver du træt af at høre på og den slår både karmen ud
> og døren i stykker. Køb dig en rigtig dørpumpe til opgaven.

Nu er fjederen bygget ind i hænglset og jeg går ud fra det er lavet
ordentligt. Mine forældre har selv sådan en, som har virket UDEN at knirke i
15 år.

Filip

Fra : Max

Dato : 23-01-06 10:50

Hej Filip

> Nu er fjederen bygget ind i hænglset og jeg går ud fra det er lavet
> ordentligt. Mine forældre har selv sådan en, som har virket UDEN at
> knirke i 15 år.

Det var nu heller ikke knirken jeg hendtyede til, det var lyden af
døren der lukker jeg mente.

Men smut ind på http://www.carlf.dk og søg på fjederbelastede hængsler

Mvh Max

Fra : Filip

Dato : 23-01-06 11:36

> Men smut ind på http://www.carlf.dk og søg på fjederbelastede hængsler

Eneste problem er at de ikke passer til mine hængsler. Jeg har set man også
kan få sådan en synlig fjeder som man kan skrue på døren. Nogen ide om hvor
man finder sådan en?

Filip

Fra : Max

Dato : 23-01-06 12:30

Hej Filip

> Nogen ide om hvor man finder sådan en?

Prøv på samme side at søge på dørfjedre

Mvh Max

Fra : Filip

Dato : 23-01-06 15:29

> Prøv på samme side at søge på dørfjedre

Godt. Jeg har nu bestile en dørfjeder som skulle komme i næste uge.

Filip

Fra : Max

Dato : 23-01-06 15:52

Hej Filip

> Godt. Jeg har nu bestile en dørfjeder som skulle komme i næste uge.

Fint, lykke til med opgaven.

Mvh Max

Fra : Hans M. Pedersen

Dato : 23-01-06 18:21

"Filip" <annonym@get2net.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> sådan en fætter, ved I det? Hvis I har andre metoder vil jeg også gerne

Hvis det er en rimelig standard hængsel til indvendige døre kan du sikkert
bestille den i et byggemarked eller være heldig de har en.
Firmaet IPA har en del i programmet http://www.ipabeslag.dk/
Kig under hængsler 1.1