Muse-kranium
Fra : Hornbech - Nuuk

Dato : 23-01-06 00:36

Hvor stort er et musekranium?

Eller spurgt på en anden måde, hvor fintmasket skal et net være for at holde
musene ude? Katten kan knap følge med i det her vejr.

/K

Fra : nana sørensen

Dato : 23-01-06 01:31

"Hornbech - Nuuk" <Hornbech1@greennet.gl> wrote in message
> Hvor stort er et musekranium?
>
> Eller spurgt på en anden måde, hvor fintmasket skal et net være for at
> holde musene ude? Katten kan knap følge med i det her vejr.
>
> /K

jeg mener man siger 5mm eller 7mm. sådan er tommefingerreglen i hvertfald,
når man skal holde mus INDE, i et bur-

Fra : jfo

Dato : 23-01-06 15:19

> jeg mener man siger 5mm eller 7mm. sådan er tommefingerreglen i hvertfald,
> når man skal holde mus INDE, i et bur-

7 mm !? Det var ikke en stor mus, hva' ?

Fra : nana sørensen

Dato : 23-01-06 19:48

"jfo" <fossadun@yahoo.com> wrote in message

> 7 mm !? Det var ikke en stor mus, hva' ?

Det er det dyrehandlre anbefaler for at holde mus inde. Jeg havde en mus der
præsterede at komme ud af under en 10mm mellemrum mellem tremmerne.

Fra : Preben Riis Sørensen

Dato : 23-01-06 20:21

"nana sørensen" <nanatorsk@phobia.dk> skrev

> Det er det dyrehandlre anbefaler for at holde mus inde. Jeg havde en mus
der
> præsterede at komme ud af under en 10mm mellemrum mellem tremmerne.

Der er jo den ting ved store mus, at de ret hurtigt bliver til et større
antal små mus.....

--
M.V.H.
Preben Riis Sørensen

Fra : Ukendt

Dato : 23-01-06 23:57

Preben Riis Sørensen wrote:
> "nana sørensen" <nanatorsk@phobia.dk> skrev

Jeg har engang hørt at hullerne ikke må være strørrer end en blyants ende.

hej hej

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 24-01-06 03:30

Hornbech - Nuuk wrote:
> Hvor stort er et musekranium?
>
> Eller spurgt på en anden måde, hvor fintmasket skal et net være for
> at holde musene ude?

Det er nærmest umuligt. Vil musene ind, skal de nok finde en sprække, du har
overset. Sprækken behøver ikke være i jordhøjde, musene kan uden problemer
klatre op ad en lodret mur.

Det er bedre at bekrige dem, når de er kommet ind. Køb musekorn og fælder.

I fælderne kan du f.eks. lægge noutella som lokkemiddel. Jeg har selv i
mangel af noutella med held prøvet med en blanding af svinefedt og
pålægschololade.

> Katten kan knap følge med i det her vejr.

Du fodrer den sikkert for godt. ;)

I øvrigt er invasionen vist overstået for denne vinter. Nu skal du bare have
fat i dem, der allerede har sneget sig ind - og dem, der er født inde (det
kan nemt være mange).

Erik Ginnerskov
http://html-faq.dk/