Udluftning igen
Fra : Wagner

Dato : 22-01-06 19:19

Jeg har ikke fået ordentlig varme på gulvvarmen i badeværelset endnu.
Jeg har prøvet alle gode ideer, som foreslået i tråden fra 17/1.
Der er et eller andet, der ikke stemmer. Når jeg lufter ud uden
cirkulationspumpen tændt, så fiser luften ud af luftventilen på radiatoren
øverst på loftet. Så langt så godt.
Når pumpen derefter tændes og jeg forsøger at lufte igen, ja, så suges der
luft som bare pokker ind i systemet. Der er fyldt vand på !!
Hvad skal jeg gøre?
vh
Wagner

Fra : Martin Bak

Dato : 22-01-06 19:44

"Wagner" <@> skrev i en meddelelse
> [...]
> Når pumpen derefter tændes og jeg forsøger at lufte igen, ja, så suges der
> luft som bare pokker ind i systemet. Der er fyldt vand på !!

Der er åbenbart ikke vand nok på systemet alligevel. Det kunne lyde som om,
at nogle af radiatorerne i stuetagen ikke er fulde af vand. Har du luftet
dem ordentligt ud først? og efterfyldt systemet med vand indimellem?
Der _kan_ også sidde luftskruer på strengene f.eks i skunken. disse sidder
der hvis der ellers er risiko for, at en luftlomme kan komme til stå og
blokere for cirkulationen. Er der sådanne luftskruer, må du også forsøge at
lufte ud der.

Martin