Alarm og røgalarmer
Fra : Dan K. Rasmussen

Dato : 22-01-06 17:39

Til vores nye hus skal vi jo have både alarm og røgalarmer. Jeg har ikke
fundet noget endnu - men mener at have set et alarm system som via gsm
sender en sms hvis der er noget galt - samtidig kan man trådløst sætte
røgalarmer til det ?

Nogen ideer ?

Mvh

Dan
www.kaihoj.dk

Fra : Holst

Dato : 22-01-06 19:07

Dan K. Rasmussen wrote:

> [...]
> fundet noget endnu - men mener at have set et alarm system som via gsm
> sender en sms hvis der er noget galt - samtidig kan man trådløst sætte

Der er vist et system, der hedder Powermax, som skulle være godt og
kunne det, du efterlyser. http://www.google.com kan nok hjælpe dig videre.

Fra : Ulrich

Dato : 22-01-06 23:06

"Holst" <newsjan06@shelter.dk> skrev i en meddelelse

> Der er vist et system, der hedder Powermax, som skulle være godt og kunne
> det, du efterlyser. http://www.google.com kan nok hjælpe dig videre.

Det kan powermax+ nemlig.
Der skal dog et GMS modul på (3000 - 3500)

Hygge Ulrich

Fra : CC

Dato : 22-01-06 19:28

"Dan K. Rasmussen" skrev i en meddelelse
> [...]
> fundet noget endnu - men mener at have set et alarm system som via gsm
> sender en sms hvis der er noget galt - samtidig kan man trådløst sætte

Hvis du skal installerer røgalarmer pga kravet i bygningsreglementet skal du
være opmærksom på,
at røgalarmen skal være tilsluttet 230V og med batteri back-up.

Søg i fx. i Google efter Røgmelder 230V så har du lidt, at startet på.

Fra : Kay Larsen

Dato : 22-01-06 23:44

"Dan K. Rasmussen" <nobody@nobody.dk> wrote in message
> [...]
> fundet noget endnu - men mener at have set et alarm system som via gsm
> sender en sms hvis der er noget galt - samtidig kan man trådløst sætte

Silvan har nogle udmærkede alarmer med tlf. opkaldssystemer
til rimelige priser. Ja, jeg har faktisk installeret et herhjemme
med detektorer, tastatur, sirene, blink lys
og alarm opkald til flere telefonnumre,
heraf er den ene min mobilos, en anden min kones mobilos
og så til mine unger.
Fungerer godt og billigt.
Der sendes ikke SMS, men en af mig indtalt besked til 4 telefonnumre
eet af gangen indtil en af opkalderne svarer og evt.
afstiller alarmen med kode.

--
Hilsen Benny