Fjernelse af kraetre efter gamle fliser.
Fra : Bjarne K.

Dato : 22-01-06 11:52

Jeg har pillet fliser af en gammel væg i badeværelset. Nu skal der så sættes
nye fliser op, men inden skal der påføres vådrumsmembran mm. Så er der nogen
der har en idé til hvordan jeg fjerner de ujævnheder der er af gammel
fliseklæb.

Jeg kan selvfølgelig hugge det gamle puds incl klæbrester ned og
efterfølgende pudse det op igen, eller jeg kan hugge de værste ujævnheder
væk og så klæbe gipsplader på, men det er begge dele ret besværligt, så jeg
tænkte på om det var muligt at slibe vægen med en eller anden maskine.

Det eneste jeg har kunnet google frem, var en der foreslog at bruge en
mursten, men findes der ikke en eller anden
maskine der kan klare opgaven ?

Jeg har vinkelsliber, men mener ikke en sådan kan bruges, og der skal nok
bruges et par kilometer sandpapir, hvis
jeg går igang med min båndpudser.

Bjarne K.

Fra : Bjarne K.

Dato : 22-01-06 12:00

Jeg mener kratere. Altså lige som dem på månen, bare ikke så store.

Bjarne K.

Fra : Ole Pedersen

Dato : 22-01-06 12:48

"Bjarne K." <ej@neit.nej> skrev i en meddelelse
> Jeg mener kratere. Altså lige som dem på månen, bare ikke så store.
>
> --
>
> Med venlig hilsen
>
> Bjarne K.
Dette kan gøres med en vinkelsliber, men det sviner som et ondt år!

Ole

Fra : Carsten Finn Rasmuss~

Dato : 22-01-06 12:04

Bjarne K. wrote:
> Det eneste jeg har kunnet google frem, var en der foreslog at bruge en
> mursten, men findes der ikke en eller anden
> maskine der kan klare opgaven ?

Jo da. Du kan leje en "Murfræser" i det nærmeste byggemarked. Murfræseren
ligner en vinkelsliber, men skiven er erstattet af nogle roterende knive.

--
Carsten (3600)
gunstig lejlighed... www.st-roerbaek.dk www.kokkeriet.info

Fra : Bjarne K.

Dato : 22-01-06 12:16

"Carsten Finn Rasmussen" <cfr@c.invalid> skrev i en meddelelse

> [...]
>

> --
> Carsten (3600)
> HELD... er noget der indtræffer når grundig forberedelse mødes med en
Tak for hurtig respons. Jeg må prøve i den lokale Stark imorgen.

Med venlig hilsen

Bjarne K.

Fra : Bjarne K.

Dato : 06-02-06 10:51

"Carsten Finn Rasmussen" <cfr@c.invalid> wrote in message
> [...]
> ligner en vinkelsliber, men skiven er erstattet af nogle roterende knive.

Vil lige komme med en opfølgning.

Jeg lejede en såkaldt betonhøvl hos JM Trykluft i Silkeborg (kunne ikke
finde en i det lokal byggemarked der). Den (Makita PC1100) kunne klare
arbejdet, skal jeg lige love for. Den kørte med en roterende skive der
presses mod muren, som derefter bliver slebet som var det blødt smør. Det
eneste problem er at det sviner enormt meget. Selvom jeg havde sat plastik
op for døren, og der var sat en stor støvsuger på, lå der et tyndt lag støv
overalt i det tilstødende rum.

Det koster 100,- pr. dag + 72 kr pr 1/10 mm. der er forsvundet på klingen.
Der forsvandt ½ mm klinge på de 6m2 jeg skulle have slebet ned.

Med venlig hilsen

Bjarne K.

Fra : Hans M. Pedersen

Dato : 22-01-06 16:41

> [...]
> jeg tænkte på om det var muligt at slibe vægen med en eller anden maskine.

Du kunne jo også pudse det over i f.eks. en fleksibel fliseklæb tilsat sand.