Fjernelse af fedtpletter i fuger?
Fra : DJ Bobo

Dato : 22-01-06 10:10

Vi har prøvet med diverse midler inkl. eddikke, men pletterne
er der stadig. Hvad gør vi?
(lysegråt flisekøkkengulv med lyse fuger)

Fra : Ole Pedersen

Dato : 22-01-06 11:15

"DJ Bobo" <nyhedsgrupperSLET@DETTEjubii.dk> skrev i en meddelelse
> Vi har prøvet med diverse midler inkl. eddikke, men pletterne
> er der stadig. Hvad gør vi?
> (lysegråt flisekøkkengulv med lyse fuger)

Eddike er nok mere til kalk, men jeg har med succes fjernet fedt (sikkert
afhængig af hvor meget det er) med klorin, jeg "maler" fugerne med en lille
pensel dyppet i klorin.

mvh
Ole

Fra : DJ Bobo

Dato : 22-01-06 15:18

"Ole Pedersen" <olepedersen@ofir.dk> skrev i en meddelelse

> jeg har med succes fjernet fedt (sikkert afhængig af hvor meget det er)
> med klorin, jeg "maler" fugerne med en lille pensel dyppet i klorin.

Øvelsen fjernede desværre ikke fedpletterne...

Fra : Hans M. Pedersen

Dato : 22-01-06 16:38

> "Ole Pedersen" <olepedersen@ofir.dk> skrev i en meddelelse

> Øvelsen fjernede desværre ikke fedpletterne...
Prøv med f.eks. håndrens, kaustisk soda eller eddikesyre.

Fra : Erik Andersen

Dato : 23-01-06 21:35

> Prøv med f.eks. håndrens, kaustisk soda eller eddikesyre.
Jeg har prøvet samme øvelse på fliserne i haven, der havde suttet af en
væltet oliekande. Motorrens var her det store vidundermiddel. Det tog lidt
tid med nogle behandlinger, men væk er det.
/Erik

Fra : DJ Bobo \(211 16\)

Dato : 23-01-06 21:59

"Erik Andersen" <eandersn@post6.tele.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg har prøvet samme øvelse på fliserne i haven, der havde suttet af en
> væltet oliekande. Motorrens var her det store vidundermiddel. Det tog lidt
> tid med nogle behandlinger, men væk er det.

Jep - kender jeg godt.

Fra : Andreas M. Hansen

Dato : 22-01-06 17:30

"DJ Bobo" <nyhedsgrupperSLET@DETTEjubii.dk> wrote in message
> Vi har prøvet med diverse midler inkl. eddikke, men pletterne
> er der stadig. Hvad gør vi?
> (lysegråt flisekøkkengulv med lyse fuger)

Hvis ikke det lykkes at fjerne misfarvningerne, så er en radikal løsning at
købe sig en omgang fugemaling og male dem - så får du nye fuger over hele
køkkenet, men det er jo selvølgelig en større omgang.
Fugemaling fås i flere nuancer lige fra ren hvid til mere mørke nuancer -
det bliver rigtig flot - fuldstændig lige som nye fuger.

mvh

Andreas M. Hansen