Hvordan fjernes stearin fra væggen
Fra : henrik1234567890@gma~

Dato : 21-01-06 10:59

Vi har været så uheldige at spilde stearin på vores malede tapets
væg.

Hvordan fjerne jeg det?

Jeg kan godt skrabe stearinen væk, men den reflekterende fedtplet er
der stadig.

Se billede af "skaden" her: http://files.ww.com/download.html?id=5677

Fra : Klaus H

Dato : 21-01-06 11:36

<henrik1234567890@gmail.com> skrev i en meddelelse
[...]

Måske strygejern og trækpapir.

Klaus H

Fra : henrik1234567890@gma~

Dato : 21-01-06 11:45

Tak for svaret.

Den løsning havde jeg selv overvejet, men er ikke så glad for at
sætte et stygejern på malingen. Derudover er det jo heller ikke en
plan overfalde pga. tapeter

Fra : Morten

Dato : 21-01-06 11:59

Afmonter vægen og læg den i fryseren. Når du tager den frosne væg/stearin op
igen, kan stearinen bare knægges af.

Morten G, Viborg

Fra : Max

Dato : 21-01-06 12:21

Hej

> Afmonter vægen og læg den i fryseren. Når du tager den frosne
> væg/stearin op igen, kan stearinen bare knægges af.

Man behøver nu ikke afmontere væggen, man kan købe frost
på sprayflaske og bruge, det er også godt til tyggegummi og
lignende ting. Men når man har skrabt det af stearinen man
kan, ja så kan man prøve at tage resten med acetone eller
lignende, men jeg tror ikke man slipper uden om en gang
maling hvis det skal være perfekt.

Mvh Max

Fra : Ukendt

Dato : 21-01-06 12:55

<henrik1234567890@gmail.com> skrev i en meddelelse

>Vi har været så uheldige at spilde stearin på vores malede tapets
>væg.

>Hvordan fjerne jeg det?

Prøv med noget rigtig varmt vand. Det skulle kunne fjerne fedtpletterne, men
ved selvfølgelig ikke om det tager maling / tapet med også. Hvis du er lidt
forsigtig, burde det dog kunne lade sig gøre...

--
Mvh. www.tjekmig.dk
http://tjekmig.dk/forum/

Fra : HvB

Dato : 21-01-06 17:31

Det bedste til Stearin en rensebenzin - acetone er nok for skrapt!

HvB

Fra : henrik1234567890@gma~

Dato : 21-01-06 13:05

Har faktisk prøvet med frost spray, og det gør det nemmere at fjerne
stearinen men hjælper ikke på fedtpletten