Vedbend/efeu
Fra : Lene

Dato : 16-01-06 23:01

I efteråret købte jeg 3 fine vedbendplanter, placerede dem i jord i en
altankassekasse og stillede dem på gulvet foran et vindue. Vinduet er højt
placeret og planterne får ikke direkte lys.
I november, eller der omkring, begyndte planterne at se pillede ud.. de
tabte bladene og visnede simpelthen.
Jeg undrer mig altså fordi min veninde har flere flotte vedbend som har
stået i flere år efterhånden.
Hvad tror I jeg gør galt?
De står i blomsterjord.
MVH Lene

Fra : Klaus Alexander Seis~

Dato : 16-01-06 23:28

Lene skrev:

> I november, eller der omkring, begyndte planterne at se pillede
> ud.. de tabte bladene og visnede simpelthen.

De blev ikke overvandede eller fik spindemider?

Mvh,

--
Klaus Alexander Seistrup
Copenhagen, Denmark

Fra : Maria Frederiksen

Dato : 17-01-06 19:27

>I efteråret købte jeg 3 fine vedbendplanter, placerede dem i jord i en
>altankassekasse og stillede dem på gulvet foran et vindue. Vinduet er højt

De skal stå køligt og så lyst som overhovedet muligt. Om vinteren kan de
sagtens klare et sydvindue, mens de nemt går ud i nordvindue. De skal tørre
næsten ud mellem hver vanding.

Mvh Maria

Fra : Lene

Dato : 17-01-06 22:03

Mange tak for Jeres gode råd!
MVH Lene

Fra : Peter Ole Kvint

Dato : 18-01-06 09:05

Lene skrev:
> [...]
> tabte bladene og visnede simpelthen.
> Jeg undrer mig altså fordi min veninde har flere flotte vedbend som har

Der findes mange sorter af Vedbend også udendørs typper. Hvis du har
fået en uddendørs typpe så er det ikke så mærkligt at den får det
dårligt indendørs.

Der er tit problemer med jorden i potteplanter.