Gulvspånplade på ca. 10 mm, og varme under~
Fra : jones_net

Dato : 16-01-06 09:15

Hejsa

Jeg skal snart lave et nyt gulv på 1. salen, og det bliver med høvlet
forskalling hen over bjælkelaget. I forskallingen lægges
varmefordelingsplader, og øverst skal der ligge et 14 mm lamel trægulv.

Men hvad med mellem varmefordelingspladerne og trægulvet. Der er ca. 10 mm
at gøre godt med pga. trappehøjde.
Normalt kan man jo bruge en gulvspånplade, men da jeg ikke kan finde dem i
10 mm tykkelse, skal jeg så bare bruge alm. spånplade?
Og hvordan skal de så lægges, nå der nu ikke er fer og not? Jeg kan godt
skrue dem fast mellem varmefordelingspladerne, men det skal jeg vel så kun
gøre i et enkelt forskallingsbrædde, for at der er fri bevægelighed i træet.
Men hvor meget mellemrum skal der så være mellem pladerne, for at de ikke
kommer til at ligge og glide mod hindanden og skubbe hinanden opad?

Og hvordan er det lige med vådrumsgips - kan man lægge vandbasseret
gulvvarme under gipspladen, eller isolerer gipsen mod varme?

/J

Fra : Jakob Jeppesen

Dato : 16-01-06 13:15

"jones_net" <jones_netng@yahoo.dk> skrev i en meddelelse news:dqfkp9$g21$1@news.net.uni-c.dk...

> Og hvordan er det lige med vådrumsgips - kan man lægge vandbasseret gulvvarme under gipspladen, eller isolerer gipsen mod varme?

Jeg har lagt vandbaseret gulvvarme i varmefordelingsplader
i et forskallingslag og lagt 19mm fibergips ovenpå - gulvet
bliver rigtig dejlig varmt, så gipsen isolerer ikke noget af
betydning.

/Jakob

Fra : jones_net

Dato : 16-01-06 15:14

"Jakob Jeppesen" <for_news_only@hotmail.com> wrote in message
> [...]
> i et forskallingslag og lagt 19mm fibergips ovenpå - gulvet
> bliver rigtig dejlig varmt, så gipsen isolerer ikke noget af

Hvad har du ovenpå gipsen? Fliser eller svejset linolium eller andet?

/J

Fra : Jakob Jeppesen

Dato : 16-01-06 19:00

"jones_net" <jones_netng@yahoo.dk> skrev i en meddelelse news:dqg9ot$l0g$1@news.net.uni-c.dk...

> Hvad har du ovenpå gipsen? Fliser eller svejset linolium eller andet?

Der kommer fliser på inden månedens udgang.

/Jakob