1,2mm Stålrør - hvordan er de sat sammem?
Fra : Olskum

Dato : 15-01-06 19:02

Hej NG

Har lige haft besøg af en VVS mand som har trukket nogle nye rør i
køkken/badeværelse - og det er godt lavet.

Det er lavet i 1,2mm stålrør! Det ser ud som om at rørene er stødt sammen
og så presse sammen om hinanden. Er det rigitg forstået? Og hvordan foregår
det rent praktisk (nogen der har billeder)? Hvordan kan det holde tæt? Ser
ikke ud til at der er brugt pakgarn, lodning el.lign.

Bare nysgerrig

/Olskum

Fra : Max

Dato : 15-01-06 19:44

Hej

> Det er lavet i 1,2mm stålrør! Det ser ud som om at rørene er stødt

Der er mange systemer, men de virker alle ens, kik lidt billeder her.

http://www.nussbaum.ch/upload/cms/user/Geopress_d.pdf

Mvh Max

Fra : Olskum

Dato : 15-01-06 21:44

Kiggede på rørene og fandt producentens navn - Sanha. I en brochure på
deres www fandt jeg en PDF der viser hele arbejdsgangen - smart
http://www.sanha.com/technics/objects/t-inf_cu.pdf

/Olskum

Fra : Broegger

Dato : 16-01-06 19:10

Olskum <dont.sp@me.dk> skrev

> Det er lavet i 1,2mm stålrør! <snip>

1,2 mm det var godt nok ikke meget! Hvad bruges de til?

> Bare nysgerrig

Det er jeg også

--
Hilsen Thomas

http://www.broeggerklanen.dk

Fra : Carsten Keller

Dato : 17-01-06 08:31

"Broegger" <thomas@removethis-broeggerklanen.dk> wrote in message
> Olskum <dont.sp@me.dk> skrev

> 1,2 mm det var godt nok ikke meget! Hvad bruges de til?

Jeg tror de 1,2 mm er godstykkelsen på røret, ikke diameteren. Ellers er det
godt nok begrænset hvad der kan løbe igennem sådan en fætter

Keller

Fra : Olskum

Dato : 17-01-06 19:21

Det er godstykkelsen. Diameter er 22mm