Gulvvarme i soverum/børneværelse?
Fra : Karsten Feddersen

Dato : 15-01-06 13:02

Hej

Vi skal til at bygge til og i den forbindelse vil jeg lige høre folks
mening om gulvvarme versus radiatorvarme i børneværelser. Altså rum hvor
man opholder sig i løbet af dagen og sover om natten.

Fra : Ivar

Dato : 15-01-06 13:34

Karsten Feddersen skrev:

> Vi skal til at bygge til og i den forbindelse vil jeg lige høre folks mening
> om gulvvarme versus radiatorvarme i børneværelser. Altså rum hvor man
> opholder sig i løbet af dagen og sover om natten.

Gulvvarme er mere træg end andre opvarmningsformer, så hvis man har
gulvvarme har man den samme temperatur dag som nat. Vi har gulvvarme
overalt i huset, også børneværelser, og har på intet tidspunkt savnet
radiatorer.

Ivar Magnusson

--
Prøv MesNews: http://home20.inet.tele.dk/did/MesNews/

Fra : Jacob Andersen

Dato : 15-01-06 17:04

> Gulvvarme er mere træg end andre opvarmningsformer, så hvis man har
> gulvvarme har man den samme temperatur dag som nat.

Ikke nødvendigvis, hvis der bruges varmefordelingsplader og trægulv er
natsænkning muligt og ikke spor træg.

Fra : Karsten Feddersen

Dato : 15-01-06 17:51

Hej

Jacob Andersen wrote:

> Ikke nødvendigvis, hvis der bruges varmefordelingsplader og trægulv er
> natsænkning muligt og ikke spor træg.

Der skal i det her tilfælde gulvtæpper på værelserne.

Fra : Christian S

Dato : 15-01-06 18:34

"Karsten Feddersen" <karsten@feddersen.dk> wrote in message
> Hej

> Der skal i det her tilfælde gulvtæpper på værelserne.

Hvis der skal gulvtæppe på skal man nok passe på med husstøvmider (tror jeg)
så er der jo godt og varmt for miderne til at leve. Det er jo ikke en god
cocktail med
børn .
Mvh
Christian S

Fra : Ivar

Dato : 15-01-06 22:54

Christian S skrev:

> Hvis der skal gulvtæppe på skal man nok passe på med husstøvmider (tror jeg)
> så er der jo godt og varmt for miderne til at leve.

Gulvvarme hæver kun temperaturen på gulvet med nogle få grader.
Fladen er meget stor, så temperaturen er ikke mere end måske
26 grader. Faktisk kender jeg personer der blevet skuffet over
deres gulvvarme, fordi deres flisegulv var koldt at gå barfodet på.

Ivar Magnusson

--
MesNews: http://home20.inet.tele.dk/did/MesNews/

Fra : Max

Dato : 15-01-06 18:04

Hej

> Ikke nødvendigvis, hvis der bruges varmefordelingsplader og trægulv er
> natsænkning muligt og ikke spor træg.

Natsænkning er vel noget der bruges på kontorer og i fabrikshaller,
det er vel ikke aktuelt i en privatbolig.

Mvh Max

Fra : Jacob Andersen

Dato : 15-01-06 21:44

> Natsænkning er vel noget der bruges på kontorer og i fabrikshaller,
> det er vel ikke aktuelt i en privatbolig.

Det kommer an på hvad man laver om natten?