Fjerne cement pletter fra klinkegulv ?
Fra : Mogens

Dato : 14-01-06 17:14

Hej

Jeg er lige flyttet i en nyopført andelsbolig.
Desværre er der en del mindre cement skjolder på
det grå klinkegulv i bad og køkken.
Jeg har prøvet med en alm. skuresvamp men uden
det store held. Inden jeg tager alt for skrappe midler
i brug vil jeg så lige høre om der skulle være nogen
gode råd til hvordan jeg bedst får fjerne pletterne?

( jeg går ud fra at det er cement fra fugningen der
ikke er blevet tørret ordenligt af )

På forhånd tak for hjælpen

mvh Mogens

Fra : Holten

Dato : 14-01-06 17:31

"Mogens" <nospam@portalen.no.ru> skrev i en meddelelse
> [...]
> gode råd til hvordan jeg bedst får fjerne pletterne?
>
> ( jeg går ud fra at det er cement fra fugningen der

Køb noget klinkerens, det fjerner det på ingen tid og kræfter.

MVH

Holten

Fra : .\(5750\)giller

Dato : 14-01-06 17:57

> [...]
> gode råd til hvordan jeg bedst får fjerne pletterne?
>
> ( jeg går ud fra at det er cement fra fugningen der

hvad med at ringe til bygherren og bede dem afslytte deres arbejde
--
Hilsen Gilbert
( . ) ( . )

Fra : Erik Andersen

Dato : 14-01-06 20:30

> "Mogens" <nospam@portalen.no.ru> skrev i en meddelelse

> hvad med at ringe til bygherren og bede dem afslytte deres arbejde
> --
> Hilsen Gilbert

Jeg har set flere murere bruge ståluld, og har også selv brugt det med stor
fordel på røde hårdtbrændte klinker. Ellers er der saltsyre 10 % opløsning,
men pas på fugerne - de kan forsvinde af det.
/Erik

Fra : Stig Rasmussen

Dato : 15-01-06 13:48

brug aldrig saltsyre indendørs og det duer ikke til cement, men dampene
angriber metal og forkromede ting så de ruster

Fra : nana sørensen

Dato : 14-01-06 21:47

"Mogens" <nospam@portalen.no.ru> wrote in message
> [...]
> gode råd til hvordan jeg bedst får fjerne pletterne?
>
> ( jeg går ud fra at det er cement fra fugningen der

Når du har fjernet det meste, kan du fjerne det sidste slør med eddike.

Fra : Annette

Dato : 21-01-06 18:45

> [...]
> Desværre er der en del mindre cement skjolder på
> det grå klinkegulv i bad og køkken.
>
> ( jeg går ud fra at det er cement fra fugningen der

De murermestre jeg kender anbefaler 1/10 eddike i vand og jeg må sige af
egen erfaring, at det virker effektivt (altså hvis det bare er rester af
fuge-film på klinkerne.)

Annette