Ringeklokker til et stort hus - trådløs?
Fra : jesper@FJERNveloce.d~

Dato : 13-01-06 11:25

Hej

Jeg har et behov for en rigeklokke med 2-4 knapper og forskellig lyd
afhængig af hvilket knap man trykker på. Vores hus har nemlig indgange
både forna og bagved, og vi har 4 "indgange". Det kunne derfor være
lækkert at kunne høre hvor man skal gå hen for at lukke døren op. Vi
skal også gerne kunne høre lyden på alle etager - og dem er der 3 af
:-/

Har i et bud på hvordan man kan løse dette? Findes der en type der kan
gøre det i "et hug", eller må jeg bide i det sure æble og købe flere
"systemer".

MVH og på forhånd tak!

--
Jesper
http://www.veloce.dk

Fra : Carsten Keller

Dato : 13-01-06 11:40

<jesper@FJERNveloce.dk> wrote in message
> [...]
>
> Har i et bud på hvordan man kan løse dette? Findes der en type der kan
> gøre det i "et hug", eller må jeg bide i det sure æble og købe flere

Tjahh, hvis du ikke finder det forkromede produkt du søger skal du måske se
efter de helt billige. Der sætter man frekvensen med en jumper, så du vil
med sådan 2 sæt á 50,- kunne få et tryk med 2 modtagere. Måske de ville
kunne dække de 2 etager. Så skal du bare have 4*2 sæt, og lige sikre dig at
der er 4 frekvenser at vælge imellem...

Keller

Fra : Max

Dato : 13-01-06 11:44

Hej

> Har i et bud på hvordan man kan løse dette? Findes der en type der kan
> gøre det i "et hug", eller må jeg bide i det sure æble og købe flere

Hvis jeg stod og skulle bruge sådan et system, ja så ville jeg
kikke sydpå til tyskland, de har i mange år været meget
store brugere af den slags. Man kan nok starte hos Conrad

Mvh Max

Fra : Lars

Dato : 13-01-06 12:10

jesper@FJERNveloce.dk skrev:
> [...]
>
> Har i et bud på hvordan man kan løse dette? Findes der en type der kan
> gøre det i "et hug", eller må jeg bide i det sure æble og købe flere

Det billigste vil nok være at købe 4 trådløse ringeklokker magen til
hinanden (med fire forskellige ringetoner i). De vil som oftest sende på
samme frekvens men med forskellige koder - du kan evt. afprøve dem i
butikken.

Flere af Friedlands trådløse dørklokker (500-600 kr.) kan sende to
forskellige ringesignaler fra to forskellige ringetryk.

OBH har et sæt med op til tre ringesiganler fra tre forskellige
ringetryk, men rækkevidden er kun 30 meter og prisen er omkring 1.000 kr.

Lars